Berta Sándor

Elemzőcéget vett a Garmin

A tranzakció hosszú távon komoly hatással lehet a viselhető és a fitnesztermékek piacára.

A Garmin közölte, hogy megvásárolta a Firstbeat Analytics nevű vállalatot. A két fél évek óta szorosan együtt dolgozott egymással. A vállalkozás több esztendeje készíti az olyan sportórákhoz, mint a Fenix 6 és a különböző fitneszeszközökhöz, például a Vivoactive 4-hez az egyik legfontosabb elemzési funkciót. Az utóbbi kimutatja a pihenési időszakokat, megbecsüli a felhasználó stressz-szintjét és kiértékeli az alvását. Ennek köszönhetően az amatőr sportolók hasznos segítséget kapnak az edzésükhöz és annak irányításához.

Az üzlet pénzügyi részletei egyelőre nem ismertek. A Firstbeat Analytics eddig magántulajdonban volt és a jövőben is a finnországi székhelyéről fog dolgozni. A Golem német hírportál rámutatott, hogy az ágazat szempontjából azért fontos a hír, mert a készített elemzési algoritmusokat eddig gyakorlatilag mindegyik gyártó (Amazfit, Casio, Huawei, Suunto) megkaphatta. A tranzakció után gyakorlatilag kizárt, hogy ezek az együttműködések - a meglévő szerződések kifutása után is - folytatódnak majd. Ezzel kapcsolatban ugyanakkor eddig sem a Garmin, sem a Firstbeat Analytics nem nyilatkozott.

A Garmin ügyfeleinek viszont mindenképpen jó hír, hogy az elemzőcég szoftverei még inkább a vállalat hardvereihez lesznek igazítva. Eddig a Garmin az eladott termékeit nem igazán akarta ellátni a Firstbeat Analytics új funkcióival, ehhez ugyanis licencdíj fizetésére lett volna szükség. A Garmin három évtizedes sikertörténete mögött az állandó megújulás és ötletek tucatjai találhatók. A társaság eleinte a GPS-vevőegységek specialistájának számított, ma már azonban sokkal inkább egy olyan technológiai cég, amely az egészséggel, a fitnesz megoldásokkal és az életmóddal foglalkozik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!