Gyurkity Péter
Folyamatosan nő az okostelefonok ára
A Samsung példája azt mutatja, hogy évről-évre többet költünk ezen kütyükre.
Az okostelefonok univerzálissá válása, valamint a 4G elterjedése széles tömegek számára nyitotta meg a kaput nemcsak a kényelmes kommunikáció, de a világháló felé is. A gyors technológiai fejlődés és a még gyorsabb értékvesztés miatt erre a területre is a folyamatos defláció jellemző, viszont a Samsung példája azt mutatja, hogy az átlagos eladási árak akár éveken keresztül növekedhetnek.
A Strategy Analytics most tette közzé friss anyagát, amelyben nemcsak arról olvashatunk, hogy a dél-koreai gyártó piaci részesedése nőtt jelentős mértékben, hanem az átlagos értékesítési ár is, legalábbis ami az újonnan eladott okostelefonokat illeti. A cég ugyanis a tavalyi és az idei első negyedéves időszak között 21,7 százalékról 22,1 százalékra növelte piaci befolyását ebben a szegmensben, az átlagos eladási ár (average selling price, ASP) pedig 247 dollárról ugrott egészen 292 dollárra, ami 2014 második negyedéve óta messze a legmagasabb szintet jelenti – akkor 297 dollárban határozták meg a számot, ez azonban az utóbbi 3-4 évben jellemzően 250 dollár körül maradt.
Az elsődleges ok nagy valószínűséggel az új Galaxy S20-család piacra dobása, valamint a forradalmi újításként bemutatott hajlítható típusok megérkezése volt. A Galaxy Fold nyilván alaposan megdobta az átlagot, hiszen ennek ára jócskán a megszokott prémium intervallum felett helyezkedik el, és bár ennek olcsóbb változata a hírek szerint már szintén érkezőben van, ez még mindig 1100 dollár körüli áron jelenik majd meg a piacon, vagyis érzékelhető csökkenésre egyelőre nem számíthatunk. Legalább ilyen fontos azonban, hogy a bevételek terén az Apple sokkal jobban áll, ők a teljes globális bevételi szegmens 37,5 százalékát mondhatják magukénak, vagyis az anyagiak (bevétel és profit) terén nagyon nehéz lesz megszorítani őket.
A fenti adatok arra figyelmeztetnek, hogy a piac telítődése nem feltétlenül eredményez folyamatosan alacsonyabb kereskedelmi árakat, itt a prémium kategóriás megoldások népszerűsítésével ezzel éppen ellentétes trend is létrejöhet.
Az okostelefonok univerzálissá válása, valamint a 4G elterjedése széles tömegek számára nyitotta meg a kaput nemcsak a kényelmes kommunikáció, de a világháló felé is. A gyors technológiai fejlődés és a még gyorsabb értékvesztés miatt erre a területre is a folyamatos defláció jellemző, viszont a Samsung példája azt mutatja, hogy az átlagos eladási árak akár éveken keresztül növekedhetnek.
A Strategy Analytics most tette közzé friss anyagát, amelyben nemcsak arról olvashatunk, hogy a dél-koreai gyártó piaci részesedése nőtt jelentős mértékben, hanem az átlagos értékesítési ár is, legalábbis ami az újonnan eladott okostelefonokat illeti. A cég ugyanis a tavalyi és az idei első negyedéves időszak között 21,7 százalékról 22,1 százalékra növelte piaci befolyását ebben a szegmensben, az átlagos eladási ár (average selling price, ASP) pedig 247 dollárról ugrott egészen 292 dollárra, ami 2014 második negyedéve óta messze a legmagasabb szintet jelenti – akkor 297 dollárban határozták meg a számot, ez azonban az utóbbi 3-4 évben jellemzően 250 dollár körül maradt.
Az elsődleges ok nagy valószínűséggel az új Galaxy S20-család piacra dobása, valamint a forradalmi újításként bemutatott hajlítható típusok megérkezése volt. A Galaxy Fold nyilván alaposan megdobta az átlagot, hiszen ennek ára jócskán a megszokott prémium intervallum felett helyezkedik el, és bár ennek olcsóbb változata a hírek szerint már szintén érkezőben van, ez még mindig 1100 dollár körüli áron jelenik majd meg a piacon, vagyis érzékelhető csökkenésre egyelőre nem számíthatunk. Legalább ilyen fontos azonban, hogy a bevételek terén az Apple sokkal jobban áll, ők a teljes globális bevételi szegmens 37,5 százalékát mondhatják magukénak, vagyis az anyagiak (bevétel és profit) terén nagyon nehéz lesz megszorítani őket.
A fenti adatok arra figyelmeztetnek, hogy a piac telítődése nem feltétlenül eredményez folyamatosan alacsonyabb kereskedelmi árakat, itt a prémium kategóriás megoldások népszerűsítésével ezzel éppen ellentétes trend is létrejöhet.