Gyurkity Péter

A szoftver menti meg az Apple-t

A telefonok visszaestek, viszont a szolgáltatásokat semmi nem állítja meg.

Alig néhány nappal ezelőtt számoltunk be arról, hogy a jelentős telefongyártók meglehetősen vegyes képet mutattak az első negyedévben, bár a második periódusban komolyabb visszaesés várható, hiszen a világ csak nagyjából most kezd kimászni a vírusjárvány és a korlátozások által megásott gödörből. Az Apple sem jelent kivételt, esetükben viszont még jobban látszik a szoftver növekvő jelentősége.

A cég most tette közzé saját negyedéves jelentését, amelyben kellő módon részletezik az egyes bevételi csatornák főbb számait. Ebből kiderül, hogy az okostelefonok némileg elmaradtak a várt szinttől, itt ugyanis valamivel 29 milliárd dollár alatt futott be a végleges szám, legalábbis a negyedéves bevétel tekintetében, ami 6,7 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbi hasonló periódushoz képest. A viselhetők már jobban szerepeltek, itt ugyanis a 22,4 százalékos növekedéssel már 6 milliárd dollárnál is nagyobb összeg folyt be (a méret maga viszont jól láthatóan elmarad a telefonokétól), miközben a táblák 10 százalékkal estek vissza, 4,37 milliárd dollárra – a hardver tehát itt sem jelentett húzóerőt.

Érdekes módon Európában az első három hónapban még sikerült növelni az eladásokat, viszont Kína 7,5 százalékkal esett vissza, bár ez várhatóan a második naptári negyedben már megfordul majd, hiszen az ázsiai országban március folyamán újranyitottak számos (összesen 42) Apple-üzletet, miközben Európa (és az USA) még a bezárkózással és a gazdaság leállításával volt éppen elfoglalva. Ennél azonban talán fontosabb részlet, hogy az App Store (amely a szolgáltatások-üzletág részeként üzemel) már több mint 13 milliárd dolláros bevételt hozott, ezzel pedig elérhetőnek tűnik az idei pénzügyi évre kitűzött 50 milliárdos cél. Ehhez persze az Apple Music, az Apple News+, az Apple TV+, az Apple Arcade és a többi szolgáltatás is komoly mértékben járul hozzá, de a vírus terjedése is segített, hiszen az oktatásban és az üzleti életben is jóval nagyobb igény mutatkozott az online platformokra.

Erre hívja fel a figyelmet egy külsős felmérés, amely szerint csak az iPad-felhasználók 1 milliárdnál is több appot telepítettek az első három hónapban, miközben egy évvel korábban ez még 800 millió alatt maradt. Igaz, itt a játékok tették ki a teljes volumen nagy hányadát, második helyre viszont már a nagyot növekvő oktatási appok futottak be, 92 millió dollárral – a harmadik helyen pedig a szórakoztatói megoldások találhatók, 88 millióval.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!