SG.hu

Zombie Army 4: Dead War

Kiadó: Rebellion Developments
Fejlesztő: Rebellion Developments
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i3-6100 3,7 GHz-es vagy AMD FX-6200 processzor, Nvidia GeForce GT 1030 vagy ATI Radeon R7 260 grafikus kártya, 4 GB RAM, 50 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i7-3770 4-Core 3,4 GHz-es vagy AMD FX-8370 processzor, Nvidia GeForce GTX 970 vagy ATI Radeon RX 480 grafikus kártya, 8 GB RAM, 50 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Zombie Army Trilogy, Sniper Elite-sorozat
Kategória: külsőnézetes akciójáték

A Zombie Army Trilogy után sokan azt hitték, hogy a Rebellion képtelen lesz folytatni a többjátékosos zombis kaszabolás élményét, de mindenki nagyot tévedett, hiszen megérkezett a Zombie Army 4: Dead War, mely alighanem szórakoztatóbb lett, mint bármelyik elődje. Játéktesztünkből megtudhatod, hogy miért!

Bár senki sem tudja, hogy pontosan miként tudtak fennmaradni ilyen sokáig, de a brit Rebellion csapata már közel 30 éve van jelen a játékiparban úgy, hogy közben többször voltak karnyújtásnyira a sikertől. Valamiért azonban soha nem tudták áttörni korlátjaikat, pedig voltak azért tényleg kiváló próbálkozásaik. A hozzánk hasonló vén rókák leginkább talán az 1999-es eredeti Aliens versus Predator miatt emlékeznek rájuk, de a többség manapság inkább a Sniper Elite-sorozattal azonosítja a nevüket, méghozzá nem véletlenül.

A második világháborús akciójáték ugyanis kifejezetten kellemes alkotás lett a portfóliójukból, sőt egy olyan mellékszálat indítottak el hozzá még 2013-ban, mely mára egy önálló őrületté nőtte ki magát. Nem véletlenül, hiszen bár nem egy Left 4 Dead, de talán az egyik legjobb zombis akciójáték lett belőle, ami az izgalmas küzdelmeket úgy tudta többjátékosos élményekkel ötvözni, hogy közben a horror és a humor egyaránt óriási szerepet kapott benne. Nem meglepő, hogy a rajongók is imádták a korábban megjelent három részt, noha csak nagyon kevesen számítottak arra, hogy a Rebellion előáll egy folytatással. Márpedig a negyedik epizód most megérkezett közénk, és bőven túlmutat elődein.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A Zombie Army 4 Dead War elkészülését leginkább az tette indokolatlanná, hogy a harmadik rész végén ugyebár - SPOILER következik - Hitlert legyőztük, ezzel együtt pedig a világ elpusztítására törő zombisereg is elbukott. Legalábbis ebben a hitben voltunk a trilógia végén, de a negyedik rész rögtön azzal indít, hogy valami hiba csúszott a számításainkba, lévén az élőhalottak a Führer nélkül is harcolnak, ami rögtön célt ad hőseink kezébe: derítsük ki, hogy ki vagy mi áll a háttérben, hiszen amint megtaláltuk a nácik titkát, végre képesek leszünk térdre kényszeríteni az általuk a világra szabadított félelmetes bestiákat. A kampány során összesen kilenc fejezeten keresztül kell teljesítenünk küldetéseinket, miközben mindegyik lehetetlen, tipikusnak egyáltalán nem nevezhető helyszínekre kalauzol el minket.

A Dead War a tökéletes bizonyíték arra, hogy ez nem egy második világháborús játék, itt a történelmi korszak csak egy elnagyolt háttér, egy festővászon, melyre egészen őrült alkotók pingálták azt, ami éppen eszükbe jutott. Szerencsére azért volt, aki összefogta az egészet, így miközben egyszer Velencében romantikázunk a zombikkal, másszor pedig egy állatkert biztosítja a megfelelő hátteret, végül mégis olyan érzésünk lesz majd, hogy a dolog működik, és egy jó csapattal bárhol is járjunk, élvezzük majd a küzdelmeket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Pláne, hogy a játék nem csak a szüntelen kaszabolásról szól, noha kétségtelen, hogy ebben lesz a legerősebb! A pályák a sajátos helyszíneken túl ugyanis minden esetben valamilyen speciális feladatot adnak a kezünkbe, ezáltal hol területvédelemre kell berendezkednünk, hol gyűjtögetésre, de azért bármit is teszünk, közben folyamatosan özönlenek majd az élőhalottak, akiket a lehető legkülönfélébb módszerekkel, mondhatni válogatott kegyetlenséggel tudunk legyűrni. Gyakorlatilag egyedül ezen a ponton találkozhatunk horrorral a játékban, hiszen a zombikat nem kell majd kímélnünk, apríthatjuk és trancsírozhatjuk őket a hetvenes-nyolcvanas évek legnagyobb slasher mozifilmjeinek mintájára. Azon túl egyébiránt, hogy a rémségek milliónyian özönlenek ránk, azért szerencsére nem beszélhetünk közönséges klónhadseregről.

Bár a hagyományos zombikat eléggé egy gyártósoron készítették, azonban lesznek speciális típusok, melyek valamilyen különleges fegyverrel, netán talpig páncélba vagy robbanószerbe bújtatva támadnak majd ránk. Érdekesség, hogy ha véletlenül áldozattá válunk, mi is élőhalottként éledünk majd fel, de ilyenkor már csak kívülről szemléljük magunkat arra várva, hogy valamelyik csapattársunk átsegítsen a tényleges túlvilágra, hiszen kizárólag ekkor tudunk majd feltámadni. A küzdelmek többsége rendkívül intenzív, állandó az adrenalin, miközben a humor és a csapatmunka sem hiányzik, sőt az olyan különleges megoldások sem, mint a Sniper Elite-sorozatból megörökölt röntgenkamera, aminek részeként egy-egy szebb lövést lassított felvételben, premierplánból láthatunk majd, a roncsolódó vagy leszakadó testrészekkel a fókuszban.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!


Minden küzdelmet egy szabadon választott karakter oldalán izgulhatunk majd végig. Bár vannak köztük különbségek, más akciójátékokhoz viszonyítva egyik sem rendelkezik olyan különleges képességekkel, hogy amiatt eltátsuk a szánkat. Hősünk számára minden egyes tettünkkel – még a gyűjtögethető extrák megtalálásával is – tapasztalati pontokat szedhetünk össze, amivel a folyamatos szintlépés mellett újabb képességeket aggathatunk rájuk, de speciális fegyverfejlesztésekre egyaránt lehetőségünk lesz egy-egy pálya között a menedéken. Érdemes jól meggondolni, hogy milyen tulajdonsággal bővítjük aktuális golyóköpködőnket, hiszen utána legalább egy pályán keresztül érdemes lesz magunknál tartani, mert olyan extrákkal vértezhető fel, melyeket nem szívesen dobunk el magunktól egy közönséges géppisztolyért cserébe.

Amennyiben viszont rosszul döntöttünk, és kénytelenek leszünk szemétbe dobni a fejlesztett fegyvert, hagyatkozhatunk még a különféle kiegészítőkre, hiszen dobálhatunk majd gránátokat, alkalmazhatunk csapdákat, de érdemes lehet számolni a küzdelmek során a közelharci képességekkel és a kombókkal is. Különösen előnyösek ezek abban az esetben, ha nem a kampányban, hanem a végtelenített horda módban próbálunk minél magasabb szintre jutni, hiszen egy bizonyos pont után itt mindent be kell majd vetnünk ahhoz, hogy a lehető legkésőbb köszöntsön ránk az elkerülhetetlen vég.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Noha a közösségi élmény, az izgalom és a humor tekintetében a Zombie Army 4: Dead War túlzás nélkül kiemelkedő megoldásokkal kecsegtet, azonban a Rebellion rossz szokásához híven a prezentáció kifejezetten gyengére sikeredett hozzá. Olyannyira, hogy egyenesen átlagos a grafikai megjelenítés, ezáltal sem a helyszínek kidolgozása, sem a karakterek részletessége nem hozza azt a szintet, amit egy mai videojátéktól elvárhatunk. Nyilván ennek az okát is érdemes megvizsgálni, hiszen a készítők célja az volt, hogy gyengébb gépeken is fusson a program, ezt a célt pedig sikeresen teljesítették.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A játék egy az egyben a korábbi Sniper Elite-játékok sajátosságaira épül mind a kezelőfelület, mind az irányíthatóság tekintetében. Ez pedig azt jelenti, hogy billentyűzettel és egérrel helyenként egészen kellemetlen problémákba ütközhetünk, noha egyik miatt sem kell kétségbe esnünk, mert megszokható sajátosságokról van szó, de ennek ellenére azért nem kapjuk azt a szintet, mint egy rendkívül kiegyensúlyozott Gears 5 esetében.

Játszhatóság: A játék kampánya kilenc fejezetből áll, melyek bár nem változnak dinamikusan, de mégis számtalan alkalommal újrajátszhatók, hiszen rengeteg rejtett zegzugot és gyűjtögetni valót találhatunk rajtuk, miközben egy jó csapattal képesek sokadik végigjátszásra is meglepetéseket vagy váratlan helyzeteket elénk tárni. A kampány mellett ráadásul találunk napi kihívásokat és végtelenített horda módot, de a későbbi szezonokkal még rengeteg extra szabályrendszer is vár ránk.

Intelligencia, nehézség: Bár egyedül szintén élvezhető a Zombie Army 4: Dead War, ebben az esetben azonban inkább csak egyfajta unaloműzésre alkalmazható, hiszen a zombivadászat főként többedmagunkkal lesz igazán érdekes. Emiatt a mesterséges intelligencia egyedül az élőhalottaknál lehet mérvadó, de esetükben sem sok időt töltöttek ennek a programozásával a fejlesztők, csak annyi volt a céljuk, hogy egységnyi idő alatt a lehető legtöbb ellenfelet zúdítsák a nyakunkba. Ezt pedig sikerrel abszolválták, miközben a nehézség sem szenvedett csorbát!

Hangok, zene: Miközben az effektek, az ijesztő zombihangok mindvégig kiválóak, hatásosak lettek, addig a szinkronok egészen gyengécskére sikerültek a játékban, és a zenék sem igazán szolgálják az izgalmak fokozását.

Összegzés: Mindent összevetve a Zombie Army 4: Dead War egyáltalán nem sikerült rosszul, egy kifejezetten kellemes akciójáték lett a sorban, mely nem akart mást, csak az élőhalottak segítségével szórakoztatni minket, méghozzá a közösségi élmények, a folyamatos kooperáció társaságában. Ezen a téren nem is okoz csalódást a játék, egyedül a körítéssel akadnak problémák, de minden megszokható. Ha a korábbi részek tetszettek, garantáltan ez sem okoz majd csalódást!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!