Berta Sándor
Mesterséges intelligencia segíthet a rollerezőknek
A járművekkel közlekedők komoly fennakadásokat tudnak okozni a forgalomban, ezen segítene az egyik cég.
Számos országban tilos az elektromos rollerek használata például a járdákon, ez azonban a járművek tulajdonosait nem szokta akadályozni abban, hogy e közterületeken is közlekedjenek. A Lime úgy döntött, hogy a mesterséges intelligencia bevonásával állapítja meg, hogy a felhasználók mikor és hol haladtak, s ezáltal segítsen a számukra ideális útvonalakat találni.
A vállalat San José városában indított kísérletet azért, hogy az új technológiát tesztelje. A cél az, hogy az új rendszerrel jelentős mértékben csökkenteni lehessen a járdákon közlekedő elektromos rollerek számát. Nick Shapiro, a Lime menedzsere azt hangsúlyozta, hogy pontosan tudják, hogy a mikromobilitás csak akkor lehet sikeres, ha a vezetők és a közösségek egyaránt biztonságban érzik magukat.
Az új megoldást a társaság egy éve fejleszti és a közeljövőben a járművek gyorsulásmérői által rögzített és a sebességadatokat fogja gyűjteni, majd azok alapján a mesterséges intelligencia elemzi majd ki az útvonal tulajdonságait. A Lime szakemberei úgy vélték, hogy így akár 95 százalékos pontossággal is megállapítható lesz, hogy egy elektromos roller tulajdonosa az útja során a járdákat használta-e vagy sem. Az biztos, hogy egyelőre még semmilyen közvetlen következménnyel, például sebességcsökkentéssel nem fog járni a járdákon való közlekedés. A cél inkább az, hogy az adott személy az egész útjáról elemzést kapjon és tudja azt, ha az idő több mint 50 százalékában járdákon haladt.
A Lime közlése szerint Budapesten a belváros, a körutak és az Andrássy út környéke voltak a téli időszak legtöbbször felkeresett rolleres útvonalai. A legnépszerűbb karácsonyi vásárok a belső kerületekben helyezkednek el, ezzel megnövelve az oda vezető útvonalakon a forgalmat. A legtöbb esetben a rollereket az “első és utolsó kilométer” megtételéhez használják, például a villamosmegállótól hazáig. Karácsonykor és szilveszter napján az e-rollerek használatának aránya 46 százalékponttal magasabb volt egy átlagos téli naphoz képest. A rekordot a téli időszakban december 31-én jegyzik pár órával a szilveszteri mulatságok kezdete előtt.
Számos országban tilos az elektromos rollerek használata például a járdákon, ez azonban a járművek tulajdonosait nem szokta akadályozni abban, hogy e közterületeken is közlekedjenek. A Lime úgy döntött, hogy a mesterséges intelligencia bevonásával állapítja meg, hogy a felhasználók mikor és hol haladtak, s ezáltal segítsen a számukra ideális útvonalakat találni.
A vállalat San José városában indított kísérletet azért, hogy az új technológiát tesztelje. A cél az, hogy az új rendszerrel jelentős mértékben csökkenteni lehessen a járdákon közlekedő elektromos rollerek számát. Nick Shapiro, a Lime menedzsere azt hangsúlyozta, hogy pontosan tudják, hogy a mikromobilitás csak akkor lehet sikeres, ha a vezetők és a közösségek egyaránt biztonságban érzik magukat.
Az új megoldást a társaság egy éve fejleszti és a közeljövőben a járművek gyorsulásmérői által rögzített és a sebességadatokat fogja gyűjteni, majd azok alapján a mesterséges intelligencia elemzi majd ki az útvonal tulajdonságait. A Lime szakemberei úgy vélték, hogy így akár 95 százalékos pontossággal is megállapítható lesz, hogy egy elektromos roller tulajdonosa az útja során a járdákat használta-e vagy sem. Az biztos, hogy egyelőre még semmilyen közvetlen következménnyel, például sebességcsökkentéssel nem fog járni a járdákon való közlekedés. A cél inkább az, hogy az adott személy az egész útjáról elemzést kapjon és tudja azt, ha az idő több mint 50 százalékában járdákon haladt.
A Lime közlése szerint Budapesten a belváros, a körutak és az Andrássy út környéke voltak a téli időszak legtöbbször felkeresett rolleres útvonalai. A legnépszerűbb karácsonyi vásárok a belső kerületekben helyezkednek el, ezzel megnövelve az oda vezető útvonalakon a forgalmat. A legtöbb esetben a rollereket az “első és utolsó kilométer” megtételéhez használják, például a villamosmegállótól hazáig. Karácsonykor és szilveszter napján az e-rollerek használatának aránya 46 százalékponttal magasabb volt egy átlagos téli naphoz képest. A rekordot a téli időszakban december 31-én jegyzik pár órával a szilveszteri mulatságok kezdete előtt.