SG.hu

Tools Up!

Kiadó: All in! Games
Fejlesztő: The Knights of Unity
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i3-2100 3,1 GHz-es vagy AMD A8-5600K Quad-Core processzor, Nvidia GeForce GT 630 vagy ATI Radeon HD 6570 grafikus kártya, 4 GB RAM, 3 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-650 3,2 GHz-es vagy AMD A10-5800K Quad-Core processzor, Nvidia GeForce GTX 650 vagy ATI Radeon HD 7770 grafikus kártya, 8 GB RAM, 3 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Overcooked-sorozat
Kategória: ügyességi

Ha megkedveltük korábban az Overcooked-sorozat által képviselt kooperatív közösségi játék örömeit, és a főzőcskézés után nem riaszt el minket a lakásfelújítás témája, akkor a Tools Up! garantáltan nagy kedvencünkké válhat. Játéktesztünkből máris megtudhatod, hogy miért!

Az utóbbi néhány évben különösen népszerűvé váltak a független fejlesztőcsapatok köreiben is a partijátékok. Bár a legtöbb esetben még mindig a Nintendo platformja a legjobb választás, ha ebben a műfajban válogatnánk, azonban gyakran találkozhatunk olyan alternatívákkal az indie szektorból, hogy dacára a kisebb költségvetésnek, a végeredmény mégis óriási közönséget képes meghódítani magának. Ebbe a kategóriába sorolhatjuk többek között az Overcooked-sorozatot, melynek mindkét epizódja magas szintre emelte a kooperatív főzőcskézés tudományát, a most megjelent Tools Up! pedig nem titkoltan ennek a projektnek az árnyékában szeretne valami nagyot alkotni, csak éppen a lakásfelújítás témakörén belül. Bár sokan hajlamosak elintézni a játékot annyival, hogy egy új témakörbe oltott Overcooked az egész, mi azonban nem követjük el ezt a hibát, hiszen egy alapos tesztelést követően teljesen biztosak vagyunk abban, hogy itt azért egészen másról van szó.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Mivel a fejlesztők túlzás nélkül mindent alárendeltek a játékmenetnek, a Tools Up! semmiféle sztoriszálat nem kapott. Adott egy szakemberbrigád – minél ügyesebbek vagyunk, annál többet választhatunk az emberek közül –, akik egy rozzant furgonnal megérkeznek a helyszínre, majd indulhat a munka. Nagyjából innen indul minden egyes szint története, noha azt azért nem árt kiemelni, hogy az összes pálya tartogat majd nekünk valami meglepetést, egy csipetnyi újdonságot az előzőhöz mérten, ezáltal egymásra épülve folyamatosan bonyolítják majd a helyzetünket, mert egyszerű festésből vagy néhány négyzetméternyi parketta lefektetéséből nem tud megélni egy komplett generálkivitelező. Itt ugyanis mindennel (is) foglalkozhatunk majd kis szakembereink oldalán, noha mindezt egészséges korlátok között tesszük, amit olyan jól eltaláltak a készítők, hogy eszünkben sincs megkérdőjelezni például azt, hogy vakolás után miért nem kell glettelnünk a festés előtt, mint a valóságban? A válasz egyszerű: mert a Tools Up! csak koncepcionálisan épül a valóságra, de minden mást alárendeltek a készítők a játékmenetnek, valamint a közösségi élménynek, amiről nem árt tudni, hogy nincs ránk erőltetve, mint a főzős nagytestvér esetében. Nem kell például egyszerre két kőművest vagy festőt mozgatunk a pályákon, minden feladat könnyedén megvalósítható egyedül is, azonban érezhetően az összes szintet úgy tervezték, hogy azért többedmagunkkal sokkal könnyebben boldogulhatunk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ugyanakkor egyedül is nagyszerű élmény a játék! A bevezető pályákon ugyan egy kicsit talán unalmas, de elegendő lesz a második szintre jutnunk ahhoz, hogy azonnal eltűnjön az arcunkról a vigyor. Míg ugyanis kezdetben nincs más dolgunk, mint kifesteni néhány helyiséget, esetleg leteríteni egy padlószőnyeget, addig a későbbiekben egyre összetettebb feladatok várnak ránk. Példának okáért előbb le kell kaparnunk a falról a régi festéket, kihordani a házból a törmeléket, majd bevakolni a falat – amihez szintén nekünk kell bekevernünk a habarcsot –, és végül felhordani az új színt. Az egésznek megvan a bája, szó szerint élvezetes, ahogy szépül és átalakul a lakás, csakhogy ez az egész korántsem lesz mindig sétagalopp, mert a fejlesztők folyamatosan megnehezítik majd a dolgunkat a legkülönfélébb akadályokkal. Érdemes rögtön kiemelni a sorból a folyamatosan visszafelé ketyegő órát, mely minden pályán hajlamos becsapni minket, hiszen az 5-6 perc soknak tűnhet egy helyiség felújítására, csakhogy itt egy-egy munkafolyamat nem pár kattintást jelent. Éppen ellenkezőleg!

Amikor megérkezünk egy új helyszínre, mindig az lesz az első feladatunk, hogy a kezünkbe vesszük a térképet! Az majd megmutatja nekünk, hogy melyik helyiségben és pontosan mi lesz a feladatunk. Hogy ettől a ponttól milyen sorrendben haladunk, azt csak mi, illetve a rendelkezésünkre álló alapanyagok határozzák meg, hiszen a dolgunkat szinte folyamatosan megnehezíti, hogy a festéket, a szőnyeget vagy éppen a cementet a futár hozza, de olyan is előfordul néhány esetben, hogy úgy kell kihalásznunk őket egy kis patakocskából. A Tools Up! azért nagyon jó, mert ha csak apróságokkal is, de folyamatosan képes meglepni minket, miközben a kezdetben komótos felújítás az utolsó másodpercekre szinte minden esetben totális kapkodássá alakul majd át.
Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ennek az oka, hogy ha egy szoba padlózatát fel kell újítanunk, akkor ott jelképesen négyzetméterenként kell felszedni a régi burkolatot, és ugyanígy darabonként visszahelyezni az újat, de ugyanez a helyzet akkor is, ha falakat festünk. Minden logikus munkameneten alapul, így például még olyan apróságról sem feledkeztek meg a készítők, mint a takarítás, hiszen az szintén hozzátartozik a teljes körű felújításhoz. Ezzel egyébiránt gyakran az őrületbe kergethetnek majd minket, hiszen a hordozható kiskukába rendszerint pont annyi törmelék fér bele, hogy ne legyen elég egyszer fordulni az épület előtt található nagykukához, amivel értékes másodperceket pazarolunk el. Háromcsillagosra emiatt gyakran csak úgy teljesíthetjük a helyszíneket, ha megfelelően összetakarítottunk, és minden behordott holmit kivittünk a házból. A takarítással célszerű egyébiránt fokozatosan haladni, hiszen egy kiömlött festéken például fenékre ülhet a karakterünk, ami szintén több elpazarolt másodpercet jelenthet a gyakorlatban.

Az ilyen alapvető nehezítéseken felül ráadásul gyakran a játék néhány optimalizálatlan eleme is megkeserítheti a dolgunkat. Olyannyira, hogy például kifejezetten körülményes a tervrajzot állandóan kézbe venni, és nézegetni, hogy mit vagy hol kellene csinálni, nem létezik folyamatos kontroll, miközben az irányítással szintén akadnak nagyon idegesítő problémák. Főként pontatlanságokról beszélhetünk, ezáltal például egy ajtó közelében gyakorlatilag esélytelen elsőre kicserélni egy rozzant falburkolatot vagy felszedni a padlót, mert karakterünk folyamatosan csak az ajtót szeretné becsukni vagy kinyitni, de a különféle dolgok megragadása sem megy túl könnyedén. Ezért körülményes például megfogni állandóan a tervrajzot – még a kamerát is csak ilyenkor forgathatjuk –, hiszen ha azt éppen egy festékes vödör vagy a szemét mellé tettük le, szinte biztos, hogy közben mindent ötször felrúgunk és hatszor elesünk, míg végre a kezünkbe kerül a papíros.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Mivel nem egy nagyobb költségvetésű projektről van szó, ezért a Tools Up! esetén is nagyon fontos úgy értékelni a megjelenést, hogy az mennyire képes kiszolgálni a játékmenetet. Alapvetően nincs okunk panaszra, kellemesen színes, rajzfilmes küllem vár ránk – akárcsak a sokat emlegetett főzős alkotás esetében –, amihez ráadásul kiváló optimalizálás tartozik. Ezen a szinten tökéletesen elegendő ez a kissé Nintendo-hatású körítés!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Mint az imént említettük, az irányíthatóság terén komoly gondok vannak a játékkal. Bár az alapvető játékelemek könnyedén működtethetők, de akadnak olyan pontatlanságok, melyek gyakran az őrületbe kergethetnek minket, hiszen rengeteg értékes időt bukhatunk el miattuk. A kezelőfelület sincs mindig a helyzet magaslatán, és nem igazán értjük, hogy a szabad kameramozgást miért kellett a tervrajz kinyitásához kötni, ami egyenesen nonszensz.

Játszhatóság: A szavatosság terén kifejezetten nagy újrajátszhatósági faktorral rendelkezik a Tools Up!, ami abban az esetben is megállja a helyét, ha egyedül próbálkozunk. Igazán élvezetessé azonban akkor válik, amikor többedmagunkkal vágunk bele a szintek felfedezésébe, hiszen egyenesen zseniális közösségi élményt kapunk tőle, mondhatni páratlan kooperációs lehetőségeket, aminek részeként mindenkinek meglesz majd például a maga feladata és így tovább.

Intelligencia, nehézség: Alapvetően nem nevezhető nehéznek a játék, de azért magasabb szinteken és egyedül képes megizzasztani minket, főleg abban az esetben, ha nem érzünk rá bizonyos praktikákra, melyekkel egy-egy munkafolyamat nagyon könnyen leegyszerűsíthető. Helyenként talán túlzottan érződik, hogy itt a kooperatív mód kapta a központi szerepet, de ezt nem neveznénk nehézségnek, inkább egy ügyes fejlesztői fogásnak arra vonatkozóan, hogy mielőbb szerezzünk magunk mellé néhány embert.

Hangok, zene: Bár a legtöbb hang egy kissé átlagosnak tekinthető a játék keretein belül, alapvetően azonban ezen a téren nincs különösebb probléma. A zenék kellően kiszolgálják a hangulatot, nagyszerűen fokozzák a feszültséget a megfelelő időpontban, miközben a kapcsolódó effektekkel szintén minden a legnagyobb rendben van.

Összegzés: Apró kellemetlenségei ellenére a Tools Up! egy kiváló partijáték lett a sorban, mely egyedül is nagyon szórakoztató tud lenni, noha ilyen esetben a kreatív megoldások és az időmenedzselés egyaránt fontos szerepet játszanak benne. Talán nem lesz belőle megasiker, nem találkozunk vele minden második címlapon, de ha az Overcooked-sorozat bejött, akkor ezzel az alkotással is könnyedén jó barátságot köthetsz. Folytatásra érdemes teljesítmény!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!