Gyurkity Péter
Nem sugároznak túl sokat az okostelefonok
A repülőn való telefonálást viszont továbbra sem engedik a tengerentúlon.
A nyár végén a Chicago Tribune tett közzé egy érdekes beszámolót, amely szerint több, az Apple, illetve a Samsung által piacra dobott okostelefon sugárzási szintje messze meghaladja az amerikai szabályozó hatóság által életbe léptetett maximális értékeket. Most maga az FCC vizsgálta be ezen készülékeket, az eredmények alapján pedig nincs miért aggódnunk.
Amíg ugyanis a lap eredeti írásában arról tettek említést, hogy a határértéket az iPhone 7 kétszeresen, a Galaxy S8 pedig már ötszörösen lépi túl, a hatóság most elvégzett friss tesztjében erre utaló jelet nem találtak. Ők megállapították, hogy a különböző gyártók által rendelkezésükre bocsátott telefonok (Apple iPhone 7 és iPhone X, Samsung Galaxy S9 és J3, illetve Motorola E5 Play és G6 Play) minden esetben az említett érték, azaz 1,6 W/kg alatt maradnak, vagyis az úgynevezett Specific Absorption Rate (SAR) tekintetében nem bukkantak a korábban közölt ugrásra. Az FCC 5 és 15 mm közötti távolságban tesztelte az energia elnyelési szinteket, az emberi szervezetet egy, a szabványnak megfelelő modellel és az abba töltött folyadékkal (Tissue Simulating Liquid, TSL) helyettesítették, az azonban nem világos, hogy a Chicago Tribune korábban miért kapott ennyire eltérő eredményeket.
Ehhez részben kapcsolódik, hogy a repülőn való telefonálás területén mennyiben várhatunk változást a közeljövőben. Itt ugyan egyre több járaton jelenik meg az internetelérés lehetősége (amely többnyire meglehetősen borsos áron bukkan fel), a telefonhívásokkal szemben viszont még mindig erős az ellenállás. A CNN napokban megjelent cikkében azt már az illetékesek is elismerik, hogy a technológiai fejlődés és az ennek révén megjelenő új eszközök használatával tulajdonképpen elhárultak a korábbi, technikai jellegű akadályok, a személyzetet képviselő szervezetek, valamint a szabályozó hatóság illetékesei azonban egyetértenek abban, hogy a hívások engedélyezésével feleslegesen idéznénk elő kisebb káoszt a légi közlekedésben.
Itt tehát 10 ezer méteres magasságon továbbra is a csendet részesítik előnyben, amit egyelőre csak elektronikus levelekkel és egyéb internetes kommunikációs platformokkal törhetünk meg.
A nyár végén a Chicago Tribune tett közzé egy érdekes beszámolót, amely szerint több, az Apple, illetve a Samsung által piacra dobott okostelefon sugárzási szintje messze meghaladja az amerikai szabályozó hatóság által életbe léptetett maximális értékeket. Most maga az FCC vizsgálta be ezen készülékeket, az eredmények alapján pedig nincs miért aggódnunk.
Amíg ugyanis a lap eredeti írásában arról tettek említést, hogy a határértéket az iPhone 7 kétszeresen, a Galaxy S8 pedig már ötszörösen lépi túl, a hatóság most elvégzett friss tesztjében erre utaló jelet nem találtak. Ők megállapították, hogy a különböző gyártók által rendelkezésükre bocsátott telefonok (Apple iPhone 7 és iPhone X, Samsung Galaxy S9 és J3, illetve Motorola E5 Play és G6 Play) minden esetben az említett érték, azaz 1,6 W/kg alatt maradnak, vagyis az úgynevezett Specific Absorption Rate (SAR) tekintetében nem bukkantak a korábban közölt ugrásra. Az FCC 5 és 15 mm közötti távolságban tesztelte az energia elnyelési szinteket, az emberi szervezetet egy, a szabványnak megfelelő modellel és az abba töltött folyadékkal (Tissue Simulating Liquid, TSL) helyettesítették, az azonban nem világos, hogy a Chicago Tribune korábban miért kapott ennyire eltérő eredményeket.
Ehhez részben kapcsolódik, hogy a repülőn való telefonálás területén mennyiben várhatunk változást a közeljövőben. Itt ugyan egyre több járaton jelenik meg az internetelérés lehetősége (amely többnyire meglehetősen borsos áron bukkan fel), a telefonhívásokkal szemben viszont még mindig erős az ellenállás. A CNN napokban megjelent cikkében azt már az illetékesek is elismerik, hogy a technológiai fejlődés és az ennek révén megjelenő új eszközök használatával tulajdonképpen elhárultak a korábbi, technikai jellegű akadályok, a személyzetet képviselő szervezetek, valamint a szabályozó hatóság illetékesei azonban egyetértenek abban, hogy a hívások engedélyezésével feleslegesen idéznénk elő kisebb káoszt a légi közlekedésben.
Itt tehát 10 ezer méteres magasságon továbbra is a csendet részesítik előnyben, amit egyelőre csak elektronikus levelekkel és egyéb internetes kommunikációs platformokkal törhetünk meg.