Gyurkity Péter
Megduplázódott a viselhetők piaca
A vezetéknélküli fülhallgatók szerepeltek nagyon jól, míg az Apple mellett jönnek fel a többiek.
A múlt hónap közepén még arról írtunk, hogy meglehetősen jól sikerült a telefongyártók negyedéve, ezen a területen azonban a rangsor nem változott, az első három között legalábbis megmaradt a korábbi sorrend. Most a viselhetők szegmensét veszi közelebbről szemügyre egy friss felmérés, amely komoly ugrásra hívja fel a figyelmet.
Az IDC által közzétett részletes anyag szerint ugyanis a viselhető termékek piacán egyetlen év alatt a gyártók megduplázták összesített eredményüket, ennek köszönhetően pedig az idei év harmadik negyedében már kétszer annyi terméket szállítottak le világszerte, mint egy évvel korábban. Különösen a vezetéknélküli fülhallgatók szerepeltek jól, ezen kiegészítők tulajdonképpen a teljes terület felét mondhatták már magukénak, míg 2018-ban részesedésük még mindössze 27 százalék volt. Ezzel szemben a karkötők és okosórák már szerényebb mértékben növekedtek (bár itt is nagyon erős adatokat látni), viszont a piaci befolyás ezzel együtt is csökkent – minden egyéb termék pedig a teljes piac mindössze 8 százalékán osztozott, míg egy évvel korábban ez még csaknem 16 százalék volt.
Ami a gyártók rangsorát illeti, itt maradt az első helyen az Apple, amely egyenesen megtriplázta korábbi eredményét, ezzel pedig a teljes piac több, mint egyharmadát vonta saját befolyása alá. A második helyet a Xiaomi tartotta meg, viszont a harmadik Samsung és a negyedik Huawei (amely páros az okostelefonok piacát uralja) tulajdonképpen szintén megtriplázta 2018-as adatát, ezzel pedig szépen zárkóznak fel az első kettőhöz, bár a lemaradás itt még mindig tekintélyes mértékű. A Fitbit már az ötödik helyre szorult vissza, jól látszik tehát, hogy a felhasználók milliárdjai által jól ismert nevek jóval erősebben (és erőszakosabban) nyomulnak itt is előre.
Ez utóbbi márka számára a Google által elhatározott felvásárlás nyújthat mentőövet, bár korántsem biztos, hogy az Alphabet (a Google anyacége) segíteni tud majd rajtuk. Egy Pixel Watch megjelenése mindazonáltal valószínűleg komoly lökést eredményezne, de ez még a jövő zenéje.
A múlt hónap közepén még arról írtunk, hogy meglehetősen jól sikerült a telefongyártók negyedéve, ezen a területen azonban a rangsor nem változott, az első három között legalábbis megmaradt a korábbi sorrend. Most a viselhetők szegmensét veszi közelebbről szemügyre egy friss felmérés, amely komoly ugrásra hívja fel a figyelmet.
Az IDC által közzétett részletes anyag szerint ugyanis a viselhető termékek piacán egyetlen év alatt a gyártók megduplázták összesített eredményüket, ennek köszönhetően pedig az idei év harmadik negyedében már kétszer annyi terméket szállítottak le világszerte, mint egy évvel korábban. Különösen a vezetéknélküli fülhallgatók szerepeltek jól, ezen kiegészítők tulajdonképpen a teljes terület felét mondhatták már magukénak, míg 2018-ban részesedésük még mindössze 27 százalék volt. Ezzel szemben a karkötők és okosórák már szerényebb mértékben növekedtek (bár itt is nagyon erős adatokat látni), viszont a piaci befolyás ezzel együtt is csökkent – minden egyéb termék pedig a teljes piac mindössze 8 százalékán osztozott, míg egy évvel korábban ez még csaknem 16 százalék volt.
Ami a gyártók rangsorát illeti, itt maradt az első helyen az Apple, amely egyenesen megtriplázta korábbi eredményét, ezzel pedig a teljes piac több, mint egyharmadát vonta saját befolyása alá. A második helyet a Xiaomi tartotta meg, viszont a harmadik Samsung és a negyedik Huawei (amely páros az okostelefonok piacát uralja) tulajdonképpen szintén megtriplázta 2018-as adatát, ezzel pedig szépen zárkóznak fel az első kettőhöz, bár a lemaradás itt még mindig tekintélyes mértékű. A Fitbit már az ötödik helyre szorult vissza, jól látszik tehát, hogy a felhasználók milliárdjai által jól ismert nevek jóval erősebben (és erőszakosabban) nyomulnak itt is előre.
Ez utóbbi márka számára a Google által elhatározott felvásárlás nyújthat mentőövet, bár korántsem biztos, hogy az Alphabet (a Google anyacége) segíteni tud majd rajtuk. Egy Pixel Watch megjelenése mindazonáltal valószínűleg komoly lökést eredményezne, de ez még a jövő zenéje.