Berta Sándor

Kommuni­kálhatnak a közlekedési lámpákkal a különböző járművek

Egy projekt részeként a villamosok, a buszok és a mentőautók elsőbbséget kaphatnak a kereszteződésekben.

Kassel városa, a helyi egyetem és a regionális közlekedési vállalatok hatékonyabbá és biztonságosabbá akarják tenni a közlekedést. Ezért hirdették meg a VERONIKA nevű programot, amelynek keretében a villamosok, a buszok és a mentőautók közvetlenül a lámpákkal kommunikálnak és zöld utat kapnak. A rendszerből nem csupán a tömegközlekedés és a mentősök profitálnak, hanem közvetve a kerékpárosok, a gyalogosok és az autósok is. A dinamikusabb forgalom hozzájárul ahhoz, hogy kisebb legyen a károsanyag-kibocsátás.

A német szövetségi közlekedési minisztérium által 2,6 millió euróval támogatott projektben 15 közlekedési lámpát szereltek fel az úgynevezett Roadside Unit (RSU) egységekkel, amelyekkel adatcsere hajtható végre. Az egységek egy olyan interfészt használnak, amely az amerikai egyesült államokbeli IEEE 802.11p és az európai uniós ETSI - ITS G5 kommunikációs szabványokra épül. Emellett tíz buszt és öt villamost láttak el fedélzeti rendszerrel. Az információkat egy városi szervernek küldik át, amely kiszámítja, hogy az adott jármű mikor éri el az adott kereszteződést.


Az alkalmazott megoldást a Kasseli Egyetem, a város, s egy helyi és egy müncheni cég közösen fejlesztette ki. Jelenleg arról folynak a tárgyalások, hogy mely rendszereket és szolgáltatásokat lehet éles körülmények között, hosszú távon is alkalmazni. A tervek szerint 2023-ig a város területét lefedik az új technikával. Dirk Stochla kasseli közlekedési tanácsos közölte, hogy a jövőben tovább fognak dolgozni a helyi közlekedési infrastruktúra digitalizálásán, hogy ki lehessen használni az új technológiákban rejlő lehetőségeket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!