Berta Sándor

Metaadatokkal a tartalom­hamisítások ellen

A jövőben egyetlen pillantással kideríthető lesz, hogy melyik kép valódi és melyik hamis.

Az Adobe az Adobe Max nevű házi rendezvényén jelentette be, hogy elindította a Content Authenticity Initiative kezdeményezést, amelynek keretében a társaság egy valódiságot igazoló pecsétet akar kifejleszteni kifejezetten a digitális fotókhoz. A megoldásra különösen napjainkban nagy szükség lehet, hiszen néha lehetetlen megkülönböztetni egymástól a valódi és a hamisított tartalmakat. Az Adobe kezdeményezéséhez azonnal csatlakozott a Twitter és a The New York Times. A szoftverfejlesztő óriás jelezte, hogy a következő hónapokban meg akarja teremteni az új rendszer alapjait. A kifejlesztendő eszközt integrálják majd a Photoshopba és az a különböző platformoktól függetlenül fog működni.

Az adott tartalmakat érintő különböző változtatásokat részletesen dokumentálni lehet majd az Adobe Creative Cloud programjaiban és azok a későbbiekben bárki számára szabadon elérhetővé válnak. Így bárki láthatja, hogy egy felvételen ki és mit módosított. A tervek között szerepel, hogy a metaadatokban jelezzék, ha például egy képen "kozmetikai változtatásokat" vagy "jelentős módosításokat" eszközölt valaki. A cél az, hogy a megalkotandó megoldást végül ne csak az Adobe termékeiben lehessen használni, hanem gyakorlatilag egy nyílt szabvánnyá váljon. Ezért az Adobe, a Twitter és a The New York Times a következő hetekben további partnereket akarnak megnyerni a kezdeményezés számára, hogy az új rendszert a jövőben minél szélesebb körben alkalmazzák a különböző cégek, a fotó- és médiaügynökségek, valamint kreatív szakemberek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #1
    nem rossz elképzelés. De élek a gyanúval, hogy dolgoznak már a srácok azon, hogy miképpen lehet ezt a rendszert is kijátszani