Gyurkity Péter
India tartja életben a telefonok piacát
Itt viszont nem a legnagyobb vezetik a friss rangsort.
Az okostelefonok globális piacán jól látható a növekedés szinte teljes leállása, ahogy az egyes régiók telítődésével egyre inkább a stagnálás veszi át ennek helyét. A jelek szerint azonban India fontos kivételt jelent, és ahogy azt egyes gyártók előre látták, ebben az országban kínálkoznak további lehetőségek a terjeszkedésre – ez azonban egyelőre a legnagyobbak számára sem egyszerű feladat.
A napokban a Counterpoint Research tette közzé friss adatait, amelyek szerint Indiában új rekordot értek el az újonnan leszállított okostelefonok kapcsán, hiszen itt egyetlen negyedév, vagyis alig 3 hónap alatt több mint 49 millió készüléket szórtak ki a különböző gyártók. Ez ugyan mind a kisebb, mind pedig a nagyobb szereplők számára kifejezetten jó hír, a rangsor azonban még egyértelműbben mutatja, hogy az erőviszonyok nem úgy alakultak, mint ahogy azt máshol megszokhattuk. A Samsung például csak a második helyen áll, ők ráadásul egy nem kifejezetten erős negyedévben vannak túl, egy év alatt pedig 23-ról 20 százalékra csökkent a piaci részesedésük, míg az elsőnek járó helyet továbbra is a Xiaomi tartja kezében, amely 27-ről 26 százalékra volt kénytelen visszavonulni.
A harmadik helyen a gyorsan erősödő Vivo tartózkodik, amely azonban az egy évvel ezelőtti 10 százalék helyett már 17 százalékot mondhatott magáénak, miközben a többieknél is jóval inkább a kifejezetten olcsó telefonokra koncentráló Realme (az Oppo ottani márkája) 3-ról ugrott fel egészen 16 százalékra, megkaparintva a negyedik helyet. Az Oppo eközben az ötödik helyre esett vissza, ők ugyanis 8 százalékon stagnálnak, míg az összes többi szereplő kénytelen volt megelégedni egy kombinált 13 százalékos szelettel (ami egy évvel ezelőtt még 29 százalék volt). Az Apple számára előrelépés, hogy már az első tízben szerepelnek, bár a pontos számokat itt nem ismerjük – az valószínűnek tűnik, hogy az első negyedéves, eddigi mélypontot jelentő, alig 220 ezres példányszámról némileg feljöttek.
Az ország az elkövetkező években is kiemelkedő lehetőségeket kínál majd a piaci szereplőknek, hiszen itt több százmillió potenciális vásárló várakozik hasonló megoldásra, viszont továbbra is kiemelt szempont lesz a kedvező, a helyi viszonyoknak megfelelő kereskedelmi ár.
Az okostelefonok globális piacán jól látható a növekedés szinte teljes leállása, ahogy az egyes régiók telítődésével egyre inkább a stagnálás veszi át ennek helyét. A jelek szerint azonban India fontos kivételt jelent, és ahogy azt egyes gyártók előre látták, ebben az országban kínálkoznak további lehetőségek a terjeszkedésre – ez azonban egyelőre a legnagyobbak számára sem egyszerű feladat.
A napokban a Counterpoint Research tette közzé friss adatait, amelyek szerint Indiában új rekordot értek el az újonnan leszállított okostelefonok kapcsán, hiszen itt egyetlen negyedév, vagyis alig 3 hónap alatt több mint 49 millió készüléket szórtak ki a különböző gyártók. Ez ugyan mind a kisebb, mind pedig a nagyobb szereplők számára kifejezetten jó hír, a rangsor azonban még egyértelműbben mutatja, hogy az erőviszonyok nem úgy alakultak, mint ahogy azt máshol megszokhattuk. A Samsung például csak a második helyen áll, ők ráadásul egy nem kifejezetten erős negyedévben vannak túl, egy év alatt pedig 23-ról 20 százalékra csökkent a piaci részesedésük, míg az elsőnek járó helyet továbbra is a Xiaomi tartja kezében, amely 27-ről 26 százalékra volt kénytelen visszavonulni.
A harmadik helyen a gyorsan erősödő Vivo tartózkodik, amely azonban az egy évvel ezelőtti 10 százalék helyett már 17 százalékot mondhatott magáénak, miközben a többieknél is jóval inkább a kifejezetten olcsó telefonokra koncentráló Realme (az Oppo ottani márkája) 3-ról ugrott fel egészen 16 százalékra, megkaparintva a negyedik helyet. Az Oppo eközben az ötödik helyre esett vissza, ők ugyanis 8 százalékon stagnálnak, míg az összes többi szereplő kénytelen volt megelégedni egy kombinált 13 százalékos szelettel (ami egy évvel ezelőtt még 29 százalék volt). Az Apple számára előrelépés, hogy már az első tízben szerepelnek, bár a pontos számokat itt nem ismerjük – az valószínűnek tűnik, hogy az első negyedéves, eddigi mélypontot jelentő, alig 220 ezres példányszámról némileg feljöttek.
Az ország az elkövetkező években is kiemelkedő lehetőségeket kínál majd a piaci szereplőknek, hiszen itt több százmillió potenciális vásárló várakozik hasonló megoldásra, viszont továbbra is kiemelt szempont lesz a kedvező, a helyi viszonyoknak megfelelő kereskedelmi ár.