Berta Sándor
A dolgozók jobban bíznak egy robotban, mint a főnökükben
Az emberek többsége, 64 százaléka jobban bízik a robotokban, mint a feletteseiben. A munkatársak ugyanakkor nem támaszkodnak mindenben a gépekre.
Az Oracle és a Future Workplace tanácsadócég közös tanulmánya alapján az alkalmazottak 64 százaléka szívesebben kérne tanácsot a mesterséges intelligenciától, mint a főnökétől. Shaakun Khanna, aki az Oracle humán tőke menedzsment részlegének vezetője az ázsiai térségben, kiemelte, hogy az emberek és a technológia közötti kapcsolatot újradefiniálják és a szervezeteknek számolniuk kell a dolgozók megváltozó elvárásaival. A vezetőknek sokkal több puha (szociális) készséget és érzelmi intelligenciát kell felmutatniuk azért, hogy el tudják sajátítani a mesterséges intelligenciával való kihívásokat.
A megkérdezett 8370 menedzser közül minden második dolgozik mesterséges intelligenciával, tavaly ugyanez az arány még csupán 32 százalék volt. A leginkább az indiai (89 százalék) és a kínai munkatársak (88 százalék) bíznak meg a technológiában. Szingapúrban ez az arány 83, Brazíliában 78, a Japánban 76, az Egyesült Arab Emirátusokban 74, Ausztráliában és Új-Zélandon 58, az Amerikai Egyesült Államokban 57, Franciaországban 56, míg Nagy-Britanniában 54 százalék. Érdekesség, hogy a férfiak 56, míg a nők 44 százaléka bízik jobban a mesterséges intelligenciában, mint a főnökeiben.
A munkavállalók többsége (65 százalék) optimista a használatát illetően, és hálás azért, amiért robot munkatársakkal dolgozhat. A válaszadók közel negyede állította, hogy a mesterséges intelligenciával való munka örömteli és szerethető. A válaszolók 34 százaléka vélte úgy, hogy a gépek jobban be tudják tartani az ütemterveket, 29 százaléka pedig azt az álláspontot képviselte, hogy jobban meg tudják oldani a problémákat. A dolgozók 45 százaléka szerint viszont az emberi vezetők jobban megértik az érzelmeket, mint a gépek.
Az adatok szerint az emberek 64 százaléka jobban bízik egy robotban, mint a felettesében, és a megkérdezettek felénél előfordult már, hogy inkább egy robothoz fordult tanácsért a főnöke helyett. A legtöbben Indiában (89 százalék) és Kínában (88 százalék) szavaznak nagyobb bizalmat a robotoknak a vezetőkkel szemben. Őket követi sorrendben és csökkenő mértékben Szingapúr, Brazília, Japán, az Egyesült Arab Emírségek, Ausztrália és Új-Zéland, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Franciaország.
Arra a kérdésre, hogy pontosan miben jobbak a robotok, a felmérésben megkérdezettek az elfogulatlan adatok biztosítását (26 százalék), a határidők betartását (34 százalék), a problémamegoldást (29 százalék) és a költségtervezést (26 százalék) említették. Arra a kérdésre, hogy miben jobbak a vezetők, a felmérésben résztvevő munkavállalók az alábbi három fő területet említették: érzelmeik megértését (45 százalék), a személyes segítő, fejlesztő tevékenységet, a coachingot (33 százalék), és a munkahelyi kultúra kialakítását (29 százalék).
Az Oracle és a Future Workplace tanácsadócég közös tanulmánya alapján az alkalmazottak 64 százaléka szívesebben kérne tanácsot a mesterséges intelligenciától, mint a főnökétől. Shaakun Khanna, aki az Oracle humán tőke menedzsment részlegének vezetője az ázsiai térségben, kiemelte, hogy az emberek és a technológia közötti kapcsolatot újradefiniálják és a szervezeteknek számolniuk kell a dolgozók megváltozó elvárásaival. A vezetőknek sokkal több puha (szociális) készséget és érzelmi intelligenciát kell felmutatniuk azért, hogy el tudják sajátítani a mesterséges intelligenciával való kihívásokat.
A megkérdezett 8370 menedzser közül minden második dolgozik mesterséges intelligenciával, tavaly ugyanez az arány még csupán 32 százalék volt. A leginkább az indiai (89 százalék) és a kínai munkatársak (88 százalék) bíznak meg a technológiában. Szingapúrban ez az arány 83, Brazíliában 78, a Japánban 76, az Egyesült Arab Emirátusokban 74, Ausztráliában és Új-Zélandon 58, az Amerikai Egyesült Államokban 57, Franciaországban 56, míg Nagy-Britanniában 54 százalék. Érdekesség, hogy a férfiak 56, míg a nők 44 százaléka bízik jobban a mesterséges intelligenciában, mint a főnökeiben.
A munkavállalók többsége (65 százalék) optimista a használatát illetően, és hálás azért, amiért robot munkatársakkal dolgozhat. A válaszadók közel negyede állította, hogy a mesterséges intelligenciával való munka örömteli és szerethető. A válaszolók 34 százaléka vélte úgy, hogy a gépek jobban be tudják tartani az ütemterveket, 29 százaléka pedig azt az álláspontot képviselte, hogy jobban meg tudják oldani a problémákat. A dolgozók 45 százaléka szerint viszont az emberi vezetők jobban megértik az érzelmeket, mint a gépek.
Az adatok szerint az emberek 64 százaléka jobban bízik egy robotban, mint a felettesében, és a megkérdezettek felénél előfordult már, hogy inkább egy robothoz fordult tanácsért a főnöke helyett. A legtöbben Indiában (89 százalék) és Kínában (88 százalék) szavaznak nagyobb bizalmat a robotoknak a vezetőkkel szemben. Őket követi sorrendben és csökkenő mértékben Szingapúr, Brazília, Japán, az Egyesült Arab Emírségek, Ausztrália és Új-Zéland, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Franciaország.
Arra a kérdésre, hogy pontosan miben jobbak a robotok, a felmérésben megkérdezettek az elfogulatlan adatok biztosítását (26 százalék), a határidők betartását (34 százalék), a problémamegoldást (29 százalék) és a költségtervezést (26 százalék) említették. Arra a kérdésre, hogy miben jobbak a vezetők, a felmérésben résztvevő munkavállalók az alábbi három fő területet említették: érzelmeik megértését (45 százalék), a személyes segítő, fejlesztő tevékenységet, a coachingot (33 százalék), és a munkahelyi kultúra kialakítását (29 százalék).