SG.hu

Borderlands 3

Kiadó: 2K Games
Fejlesztő: Gearbox Software
Honlap


Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-3570 3,4 GHz-es vagy AMD FX-8350 processzor, Nvidia GeForce GTX 680 vagy ATI Radeon HD 7970 grafikus kártya, 6 GB RAM, 75 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i7-4770 4-Core 3,4 GHz-es vagy AMD Ryzen 5 2600 processzor, Nvidia GeForce GTX 1060 vagy ATI Radeon RX 590 grafikus kártya, 16 GB RAM, 75 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Borderlands, Borderlands 2
Kategória: FPS

Hét év várakozás után megérkezett végre a Borderlands-sorozat régóta várt harmadik epizódja, mely egy fikarcnyit sem tért le a kitaposott ösvényről, de majdnem minden tekintetben szebb, több és jobb tartalommal kecsegtet, mint elődje. Játéktesztünkből kiderül, hogy miként sikerült a Borderlands 3!

Sokan a mai napig nem értik igazán, hogy miért lett ennyire felkapott a Gearbox által készített Borderlands-sorozat, hiszen a képregényes grafikát leszámítva csak egy innen-onnan összelopkodott élményt kínált a belsőnézetes lövöldözés kedvelőinek. Legalábbis látszatra, hiszen ha valaki eljutott vele legalább a kipróbálásig, akkor biztosan a mai napig felemlegeti a nagyszerű kooperatív élményeket, mert ezen a téren majdhogynem verhetetlen volt a játék.

A rajongók pedig nem is nagyon kívántak többet a sorozat folytatásától, és nagy szerencséjükre a Gearbox sem gondolkozott más utak felfedezésén, így a napokban megjelent Borderlands 3 jelentősebb újdonságok nélkül, minden téren az ismert lehetőségek és játékelemek tökéletesítésére, valamint a fanatikusok igényeinek maximális kielégítésére koncentrálva érkezett meg. Hogy ez mennyire tett jót vagy rosszat a folytatásnak? Alapvetően nem érdemes így közelíteni a harmadik rész felé, hiszen egy jól bejáratott sorozat esetében felesleges óriási megújulást várni, a végeredmény ezért egy olyan utat követ, amit a korábbi epizódok kedvelői garantáltan azonnal a magukénak éreznek majd, és a legkisebb újításra is csillogó szemekkel néznek.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ennek megfelelően a Borderlands 3 továbbra is egy csapatalapú – ámbár egyedül is élvezetes – FPS lett, melyben az óriási területek, az élvezetes küzdelmek, a folyamatos gyűjtögetés és a tonnányi variálható fegyver kapta a központi szerepet, méghozzá elragadó cel-shaded grafika társaságában. Bár a sztori elsőre nem tűnt olyan élvezetesnek, mint a második részben átélhető humorbomba, de azért kellemesen megalapoz majd az akcióknak, noha ugyanez a szájhúzás a főellenfél, pontosabban a főellenfelek személyét illetően is megjelenik.

Handsome Jack helyett ugyanis ezúttal egy ikerpár, Troy és Tyreen kapták meg azt a hálátlan feladatot, hogy a kampány során jól megutáljuk őket, lévén létrehoztak egy olyan szervezetet Children of the Vault név alatt, amely a világegyetem talán legrosszabb gazfickóit tömöríti, így hőseink vállára nehezedik a nyomás, hogy rendet tegyenek, illetve békét hozzanak az univerzumba. Bár a sztori nem olyan fordulatos és élvezetes, mint korábban, ugyanakkor az írók most is sziporkáztak a humoros beszólások és utalások kapcsán, ha tehát járatosak vagyunk az aktuális popkultúrában, biztosan a hasunkat fogjuk majd a nevetéstől néhány esetben. Persze ez önmagában még nem helyettesíti a jó sztorit, de talán majd a későbbi DLC-k igazságot szolgáltatnak!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az új sztorihoz és főellenfelekhez természetesen vadonatúj karakterek is társulnak. Rögtön négy egyedi harcossal bővült az irányítható szereplők listája, akik nemcsak egymástól, hanem a korábbi részekben megismert hasonló kaszttársaiktól is drasztikusan különböznek. Ott lesz például Zane, a kütyümester, aki leginkább a technológiai vívmányaival édesíti meg a küzdelmeket, míg Amara már szimpla megjelenésével is képes a frászt hozni ránk, pontosabban az ellenfelekre, ha meglengeti karjait. Egy vérbeli harcos amazon ő, akit csak Moze tud felülmúlni, hiszen képes lesz egy lépegetővel felbolydítani az egész csatamezőt.

A legérdekesebb karakter azonban négyük közül határozottan FL4K lett, aki három fenevadat képes rászabadítani az ellenfelekre. A hagyományos tank, gyógyító, közelharcos és távolsági harcos felosztás tehát valahol megszűnt létezni, itt inkább az őrült küzdelmek, a látvány és a kooperáció kapták a központi szerepet, miközben nemcsak egymásra leszünk utalva, hanem a megfelelő fegyver kiválasztásával és a megfelelő képességfán elindulva gyakorlatilag csak mi döntjük el, hogy milyen szerepet aggatunk magunkra. A fegyverválasztás pedig kifejezetten fontos lesz a Borderlands 3-ban, és nem azért, mert annyira ragaszkodnunk kell egy-egy bevált darabhoz, éppen ellenkezőleg!

A játékban összesen kilenc fegyvergyártó eszközeit használhatjuk majd a küzdelmekhez, és már az alaptípusok is jelentősen eltérnek egymástól, azonban olyan variációkat érhetünk el, hogy sokan csak emiatt kutakodnak az alkatrészek után. Amennyi kreativitás hiányzik ugyanis a kampány történetéből, azt itt sikerült egyensúlyozniuk a fejlesztőknek, hiszen tényleg minden percben, de legalábbis minden ütközetben lehetőségünk lesz más fegyverekre bukkanni, vagy éppen egy olyan megoldásra lelni, ami egyszerre vicces és hatásos, vagy csak szimplán humoros.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A legendás titulussal ellátott megoldásokat pedig még szóba sem hoztuk! Magyarul a Gearbox túlzás nélkül a maximumra járatta ezzel a harmadik részt, hiszen a mennyiséggel már nem, legfeljebb a kreativitással lehetne magasabbra emelni a lécet. Illetve a szerepjátékos elemek hangsúlyosabbá tételével! Bár van előrelépés ezen a téren, hiszen annyira változatosak már a passzív képességek is, hogy ha két ugyanolyan karakter kerül össze egy mérkőzésen belül, a tulajdonságaik vagy a támadásaik terén szöges ellentéteik lehetnek egymásnak, sőt akár kiegészíthetik a másikat, ami egy olyan ütőképes egésszé állhat össze, hogy a csaták során tátott szájjal bámulunk majd. Ez egyébként meglepően sokszor be is következik, hiszen a Borderlands 3-ban sokkal intenzívebbek és látványosabbak lettek az összecsapások, ezáltal elfelejthetjük a második rész gyakran esetlen megoldásait, itt mindenki repked és pattog majd, igazi akcióhőst imitálva a csatatereken.

Apropó csataterek! A világábrázolás és a helyszínek változatossága tekintetében szintén nagyot lépett előre a játék, ami nem meglepő, hiszen végre kiszabadulunk Pandora egysíkú világából, és néhány kivételtől eltekintve egy óriási galaxis több planétáján hadakozhatunk majd, így az óriási metropoliszoktól kezdve a dzsungeles tájakon át a havas-jeges hegycsúcsokat felvonultató helyszínekig bezárólag mindent megjárhatunk. A legjobb azonban, hogy minden egyes új helyszín rengeteg új kihívás mellett friss ellenféltípusokkal és egyedi hangulattal kecsegtet, ami igencsak kellemes és változatos megoldás lett, segítségével pedig alaposabban ki tudták használni a készítők a grafikus motor erejét is.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Merthogy a Borderlands 3 kifejezetten jól fest. Nem úgy szép, mint egy Wolfenstein: Youngblood, itt inkább a képregényes megoldások, az egyediség miatt nevezhetjük stílusosan csinosnak a végeredményt, amit egyedül a technikai problémák árnyalnak egy kicsit. Vagy inkább egy kicsit nagyon, ez minden esetben konfigurációfüggő, ellenben szerencsétlen helyzetben nem kizárt, hogy nagyon csúnya optimalizálatlanságokba futhatunk bele, ami olyan akadozásokat idézhet elő, hogy a diavetés is felgyorsított mozgóképnek tűnik mellette. Nyilván ez orvosolható probléma, de egyelőre a készítők nem törték magukat, hogy megkeressék a megoldást!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Gyakorlatilag a korábbi részekből megszokott egyszerű, közérthető, azonnal átlátható kezelőfelület vár majd ránk a Borderlands 3-ban, ahol mindennek megvan a maga helye és logikája. Ugyanez jellemzi majd a tényleges irányítást is, ami az FPS-klisék miatt PC-n a jól megszokott sajátosságokat garantálja.

Játszhatóság: A történet miatt egy kicsit szomorúak vagyunk, sőt Handsome Jack hiányát sem igazán sikerült pótolniuk a készítőknek, de a humoros megoldások és a kellemesen elnyújtott, nagyjából 15-20 órás kampány a játékmenet, illetve a megjelenés tekintetében kárpótol minket. A kooperatív módnak hála ugyanis gyakorlatilag megunhatatlan a játék, a mosolyt csak a meglepően sok apró bug tudja letörölni az arcunkról, melyek irtását szerencsére már megkezdték a készítők, bár nem haladnak vele túl gyorsan.

Intelligencia, nehézség: Ha egyedül állunk neki felfedezni a Borderlands 3 élményét, akkor a mesterséges intelligencia gyakran hiányosan működik, de ha más játékosok által irányított társak jönnek velünk kalandozni, akkor az ellenfelek programozott értelme már az esetek többségében kielégítő, tehát a harcok kellemesek és élvezetesek lesznek, de a nehézség ennek ellenére is sokszor hagy maga után kívánnivalót. Ennek az oka leginkább abban keresendő, hogy sokszor az intenzív látvány- és fegyverorgiában elveszve észre sem vesszük, mennyire könnyen le tudunk nyomni egy-egy erősnek beállított hordát, vagyis a kihívás gyakran nincs egyenes arányban az elvárható szinttel.

Hangok, zene: A karakterek ismét sziporkázó szinkronokat kaptak, így a legutolsó mellékszereplő megszólalása is minőségire sikeredett. Mindehhez pedig drasztikusan sokat javultak a fegyverhangok, illetve általánosságban jó zenéket is kaptunk, tehát az összkép kifejezetten jónak nevezhető.

Összegzés: Alapvetően megérte ilyen sokat várni a Borderlands 3-ra, hiszen bár tény és való, hogy nem született korszakalkotó mű, sőt vannak hibái és hiányosságai, sokan a nagyobb újdonságokat is hiányolhatják belőle, de aki az előző részeket szerette, és csak egy újabb nagyszerű kooperatív élményre vágyott, azt garantáltan elvarázsolja majd a játék. A nagy kérdés csak az, hogy vajon egy esetleges negyedik rész esetén is képesek lesznek-e a készítők ezekre az alapokra ilyen erős tartalmat építeni? Egyelőre szerencsére még korai ezzel a kérdéssel foglalkozni egy ilyen jól sikerült folytatás után.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!