SG.hu

Metal Wolf Chaos XD

Kiadó: Devolver Digital
Fejlesztő: FromSoftware
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i3-2100 3,1 GHz-es vagy AMD Athlon II X4 645 processzor, Nvidia GeForce GTX 550 Ti vagy ATI Radeon HD 6850 grafikus kártya, 4 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-4670K 3,4 GHz-es vagy AMD FX-6350 processzor, Nvidia GeForce GTX 750 vagy ATI Radeon R7 260X grafikus kártya, 6 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Mechwarrior-sorozat
Kategória: külsőnézetes akciójáték

A Metal Wolf Chaos XD a Dark Souls-sorozattal elhíresült From Software egyik korábbi videojátéka, mely annak idején csak Japánban jelenhetett meg, de 15 év után most megérkezett nyugatra is, hogy kicsit megszépülve és átalakulva megismerhessük ezt a mechás őrületet. Játéktesztünkből máris megtudhatod, hogy érdemes volt-e ennyit várni rá!

Sokan élnek abban a tévhitben, hogy a From Software stúdiója a Dark Souls-sorozat előtt nem is létezett. Bár tény és való, hogy ez a nagyszerű franchise hozta el a globális hírnevet a japán csapat számára, azonban akik kedvelték már korábban is a keletről érkező videojátékokat, azok bizonyára kellemes emlékekkel gondolnak vissza olyan címekre, mint az Armored Core, a Ninja Blade vagy a Dark Souls elődjének számító Demon’s Souls. Aki nem tudná, a japánok már 1994 óta aktív szereplői a játékiparnak – a zseniális King's Field című szerepjátékkal robbantak be PlayStation konzolon –, azonban rengeteg alkotásuk nem jutott el a nyugati piacra, tehát aki a teljes életművüket meg akarja ismerni, az nem kis feladatot vesz a saját vállára.

Ezt a terhet könnyíti meg most a Metal Wolf Chaos XD, mely eredetileg kizárólag a szigetországban jelent meg 2004 magasságában, méghozzá az akkori Xbox exkluzivitásában, tehát meglehetősen kevés emberhez jutott el ez az amerikai akciókliséket sci-fi-elemekkel ötvöző alkotás, de mivel a From Software szerint sokkal több figyelmet érdemelt volna, most egy kis pofozgatás és bővítés után újra piacra dobták PC-re és az aktuális konzolokra. Bár ne tették volna!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Noha tény és való, hogy a Metal Wolf Chaos XD alapkoncepciója kifejezetten érdekes, azonban nem tartjuk kizártnak, hogy ez a külsőnézetes akciójáték annak idején sem azért nem vitte többre, mert túl kevés Xboxot adott el a Microsoft Japánban, sokkal inkább azért, mert egy tipikus kliséhalmozás volt, amit a konzolhoz igazítva megpróbáltak feldobni egy erőteljes amerikai vonulattal. A történet szerint ugyanis az Egyesült Államok egyik fiktív elnökét alakítjuk, aki a fokozódó veszély elhárításának érdekében beül egy mech pilótafülkéjébe, és egy hadseregnek is elegendő fegyver társaságában orbitális pusztítást rendez. Gyakorlatilag ennyivel el van intézve az egész cselekmény, Oscar-díjas alakításokat tehát itt ne várjunk, de mindez igaz nagyjából a játékmenetre is, hiszen az egész a féktelen pusztításra, gyilkolásra és rombolásra épül fel.

Mint fentebb már említettük, a Metal Wolf Chaos XD egy külsőnézetes akciójáték, melyben egy mech irányításával kell pályára állnunk. Az egyes helyszínek az USA különféle nagyvárosaiba kalauzolnak el minket, méretük pedig egészen változó. Nyitott világról persze szó sincs, de az egyes szinteken szabadon közlekedhetünk majd a feladatok teljesítése során, melyeket nem gondoltak át túl alaposan a tervezők. Természetesen nehéz egy korabeli játékot mai szemmel megítélni, hiszen 15 év alatt rengeteg minden megváltozott az iparban, de ezek az egy kaptafára felépülő feladatok már annak idején is halálosan unalmasak lehettek, még ha jobban el is tudtuk nézni akkortájt az előre scriptelt jelenetek sokaságát, miszerint addig-addig érkeznek az ellenfelek, amíg át nem lépünk egy láthatatlan pontot, vagy amíg a készítők úgy nem gondolják, hogy már elég volt a kaszabolásból.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Merthogy a Metal Wolf Chaos XD a szüntelen akciózásról szól, amit sok esetben olyan magas oktánszámmal kínál a játék, hogy gyakran még a lőszerből is kifogyunk. Bár egyszerre több fegyver lehet nálunk, és a küldetések előtt szabadon meghatározhatjuk a felosztást, sőt mi több, fejleszthetjük is a fegyvereket, hovatovább újabb modelleket is gyárthatunk, azonban még így is sokszor előfordul, hogy a hadseregnyi emberrel, tankokkal, helikopterekkel és a különféle futurisztikus harcjárművekkel szemben lőszerhíján maradunk.

Különösen akkor lesz igaz mindez, ha rájövünk arra, hogy a leghatásosabb fegyver a rakétavető, amivel egy-két lövés elegendő ahhoz, hogy gyorsan ledaráljuk a klónhadseregeket, és pluszban nem is válik vele rögtön halálosan unalmassá az akciózás. Az egyetlen probléma, hogy a rakétavetőhöz csak néhány tucat lőszert tudunk magunkkal vinni, tehát érdemes az összes fegyverhelyre azt tenni, így ha nincs főellenfél a pályán, kihúzhatjuk vele akár a végéig is.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Hogy mégis milyen nehéz a Dark Soulshoz mérten a Metal Wolf Chaos XD? Alapvetően inkább meglepően könnyű, egyedül a lőszerhiány az, ami a legtöbb pályán kellemetlenséget okozhat, illetve természetesen a nagyobb főellenfeleket sem ússzuk meg fejtörés nélkül, de az egyetlen probléma az, hogy ha az első pályát teljesítettük, kis túlzással már mindent láttunk a játékból. Mindeközben ráadásul az idegesítő neo-amerikai patriotizmus gyakran idiotizmusba fullad – érezhetően ismerték a Duke Nukem-sorozatot a készítők, akik kifejezetten lusták voltak az újragondolás elkészítésekor, hiszen egy feldolgozásnak nem így kell kinéznie.

Az ugyanis még elnézhető, hogy nincs különösebben sok extra tartalom, hogy csak az egykori szörnyű angol szinkronokat cserélték le, illetve beletették az automatikus mentési rendszert, de az, hogy a megjelenéshez egyáltalán nem nyúltak hozzá, csak a felbontást tornázták feljebb – állítólag az effektek és a textúrák is szebbek –, gyakorlatilag egyet jelent a szentségtörés fogalmával. Persze akkor sem lennénk sokkal jobb véleménnyel a játékról, ha szebb lenne, hiszen ez a produkció már 2004-ben is kifejezetten gyenge lehetett!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A Metal Wolf Chaos XD grafikájáról annyit tudunk elmondani, hogy van, de ezenfelül semmiféle pozitívumot sem emelhetnénk ki a sorból az alacsony gépigényen felül. Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy a játék eredetileg 2004-ben jelent meg – nagyjából azon a szinten van a megjelenés –, de a készítők felújított grafikát ígértek, a látottak azonban köszönőviszonyban sincsenek egy rendes felújítással, ami manapság olyan címekkel kezdődik, mint a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy vagy a Spyro Reignited Trilogy!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Érezhetően konzolról érkezett a játék, és tovább nehezíti a dolgot, hogy japánok készítették, akik híresen szeretik mellőzni a PC-s perifériák támogatását. Most sincs ez másként, így ha a játék nem is irányíthatatlan, sok esetben okozhat kellemetlenséget, ezáltal a fegyverváltás, a menükezelés, a gyakorlatilag nem létező célzórendszer, sőt a szűkös helyszíneken való navigálás sem nevezhető kiegyensúlyozottnak. Manapság azért ennél sokkal többet várnánk.

Játszhatóság: A Metal Wolf Chaos XD a tartalom tekintetében sem remekel túlzottan. Kizárólag egyjátékosos élményeket kínál, a kampány teljesítése pedig alig telik több időbe két délutánnál, az újrajátszhatóság gyakorlatilag nem létező fogalom. Hol vannak az extra pályák? A visszaemlékezések? A feloldható extrák? A fejlesztői kommentárok? Egy feldolgozástól azért ezeket elvárná az ember!

Intelligencia, nehézség: Mivel a kinézet terén nem igazán fejlődött a játék az eredetihez képest, talán nem meglepő, hogy a mesterséges intelligencia sincs a helyzet magaslatán. Az ellenfelek gyakorlatilag csak jönnek, és ész nélkül lőnek ránk, nincs taktika, nincs változatosság, csak a jól bevett lehetőségek. A nehézség pedig olyan, amilyen. A sok logikátlanság miatt gyakran elfogyhat a lőszerünk, a főellenfelek általában jól le tudják mosni a vigyort a szánkról, ezáltal bizonyos részek brutálisan nehezek – a többszörös túlerő miatt –, míg mások kifejezetten könnyűnek nevezhetők.

Hangok, zene: Bár nem volt szerencsénk az eredeti játék szinkronjaihoz, azok állítólag kritikán aluliak voltak. Ezen a téren meglepően modern és mai szintet képvisel a játék, hiszen legalább a szereplők rendben megszólalnak, sőt a zenékkel sincs különösebb probléma, de az effektekre már ráfért volna némi újítás.

Összegzés: Szeretünk nosztalgiázni, szeretjük a megfelelő minőségben felújított klasszikusokat, de a Metal Wolf Chaos XD minden szempontból egy összecsapott alkotásnak tekinthető, amiből érezhetően minimális ráfordítással szerettek volna kipréselni valamennyi hasznot. Sem a minőség, sem a megvalósítás tekintetében nem méltó a From Software nevéhez, ami nem meglepő, hiszen 2004-ben ennél mérföldekkel jobb játékok voltak a piacon, tehát akkoriban sem igazán tudott volna labdába rúgni. Nem mondanánk, hogy kár érte, de a csalódottságunkat azért nehezen leplezzük!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!