Berta Sándor
Még az Amazon uralja az okoshangszórók piacát
Továbbra is a kereskedelmi konszern számít meghatározónak a területen, de egyre több vetélytársa felzárkózik mögé.
A Canalys piackutató cég második negyedévre vonatkozó adataiból kiderült, hogy az okoshangszórók piacán 25,4 százalékos részesedésével továbbra is az Amazon az első. Ugyanakkor az élboly rendkívül szoros, hiszen a Baidu piaci részesedése 17,3 százalék, a harmadik a Google 16,7, míg a negyedik az Alibaba 15,8 százalékkal. A terület meghatározó szereplője még a Xiaomi 10,8 százalékos piaci részesedésével. Ami teljesen meglepő, hogy az Apple részesedését már nem is mérték a szakemberek, holott a kaliforniai konszernnek 2018 első negyedévében még 6 százalékos piaci részesedése volt.
A legnagyobb előrelépést a Baidu könyvelte el, amelynek a tavalyi esztendő második negyedévében még 0,7 százalékos volt a piaci részesedése. Ez 370 százalékos növekedés. Az Amazon részesedése 0,9 százalékkal nőtt, míg a Google 19,8 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Fontos ugyanakkor, hogy az Amazon-Google duónak nem kell tartania az ázsiai konkurenseiktől, mert azok termékei elsősorban Kínában kelendőek. Ennek ellenére a piac töretlenül fejlődik, a tavalyi esztendő második negyedévéhez képest 55,4 százalékkal több okoshangszórót értékesítettek a kereskedők.
Jason Low, a Canalys elemzője kifejtette, hogy az Amazon és a Google ezen a területen az Amerikai Egyesült Államokon kívül is növekedni akarnak. Emellett változás lesz az is, hogy a piacon éppúgy megtalálhatók lesznek az egyszerűbb alapkészülékek, mint a drágább, képernyőkkel felszerelt és beszéddel aktiválható megoldások.
A Canalys piackutató cég második negyedévre vonatkozó adataiból kiderült, hogy az okoshangszórók piacán 25,4 százalékos részesedésével továbbra is az Amazon az első. Ugyanakkor az élboly rendkívül szoros, hiszen a Baidu piaci részesedése 17,3 százalék, a harmadik a Google 16,7, míg a negyedik az Alibaba 15,8 százalékkal. A terület meghatározó szereplője még a Xiaomi 10,8 százalékos piaci részesedésével. Ami teljesen meglepő, hogy az Apple részesedését már nem is mérték a szakemberek, holott a kaliforniai konszernnek 2018 első negyedévében még 6 százalékos piaci részesedése volt.
A legnagyobb előrelépést a Baidu könyvelte el, amelynek a tavalyi esztendő második negyedévében még 0,7 százalékos volt a piaci részesedése. Ez 370 százalékos növekedés. Az Amazon részesedése 0,9 százalékkal nőtt, míg a Google 19,8 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Fontos ugyanakkor, hogy az Amazon-Google duónak nem kell tartania az ázsiai konkurenseiktől, mert azok termékei elsősorban Kínában kelendőek. Ennek ellenére a piac töretlenül fejlődik, a tavalyi esztendő második negyedévéhez képest 55,4 százalékkal több okoshangszórót értékesítettek a kereskedők.
Jason Low, a Canalys elemzője kifejtette, hogy az Amazon és a Google ezen a területen az Amerikai Egyesült Államokon kívül is növekedni akarnak. Emellett változás lesz az is, hogy a piacon éppúgy megtalálhatók lesznek az egyszerűbb alapkészülékek, mint a drágább, képernyőkkel felszerelt és beszéddel aktiválható megoldások.