Berta Sándor

Mesterséges intelligencia startupot vett a Nike

A cég azért hajtotta végre a felvásárlást, mert szeretné megfejteni, hogy mit akarnak az ügyfelei.

A tengerentúli székhelyű edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártó megvásárolta a Celect nevű bostoni székhelyű mesterséges intelligencia startupot. A Nike azért döntött a tranzakció mellett, mert úgy érezte, hogy a vállalkozásban ott van a potenciál arra, hogy többet tudhasson meg az ügyfeleiről és arról, hogy miért döntenek egy adott termék megvétele mellett.

A Celect a megadott kiskereskedelmi adatok alapján készíti el a számításait, amelyek komoly segítséget jelenthetnek akkor, ha például egy sportszergyártó költség-haszon elemzéseket akar elvégezni. Eric Sprunk, a Nike ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy miután a termékeik iránt egyre nagyobb a kereslet, ezért kiemelten fontos számukra az adatok optimalizálása és az, hogy reagálni tudjanak a fogyasztói magatartásokra. Így nagyon is személyre szabott módon tudják kiszolgálni a vásárlóikat.

A két fél az üzlet további részleteit nem hozta nyilvánosságra. A 2013-ban alapított Celect korábban több mint 30 millió dollárt kapott olyan befektetőktől, mint az August Capital, az NGP Capital és az Activant Capital.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • csicso82 #2
    Cipő: beeeb-beep BÜDÖS A LÁBAD MOSD MEG!!
  • gombabácsi #1
    marketinges: te, ai, mit akarnak a vevők?
    ai: tartósabb cipőt.
    marketinges: ki vagy rúgva.