Berta Sándor

EU - a vonatokon, buszokon és hajókon utazókat is ellenőriznék

A repülés után újabb közlekedési területekre terjesztenék ki a biztonsági szabályokat.

Az európai uniós tagállamok jelenleg is komoly vitát folytatnak arról, hogy a repülőgépekhez és a repülőterekhez hasonlóan kiemelten kell-e ellenőrizni a buszokat és a buszállomásokat, a vonatokat és a pályaudvarokat, valamint a hajókat és a kikötőket. Bár a tagországok többsége támogatja az elképzelést a terrorizmus és a szervezett bűnözés elleni harcra hivatkozva, de ugyanakkor tartanak a jogi és gyakorlati akadályoktól. Ez derült ki abból az összefoglaló anyagból, amelyet az illetékes európai munkacsoport készített és amely a Süddeutsche Zeitung birtokába került.

Az úgynevezett Passenger Name Record (PNR) rendszert jelenleg a légiközlekedésben alkalmazzák és az adatgyűjtés keretében feljegyzik az utasok nevét, címét, utazási és fizetési információit, valamint a helyfoglalási és a poggyászadatait. A légitársaságok az információkat továbbítják az illetékes hivataloknak. Az irányelv tavaly nyár óta van hatályban, de a jogvédők folyamatosan bírálják az alkalmazását. A döntéshozók viszont azzal érveltek, hogy sok terrorista a közelmúltban megszakította az útjait, hogy például egy repülőgépről egy buszra vagy vonatra szálljon át, így kerülve ki a hatóságok látóköréből.

A távlati elképzelés olyan algoritmusok megalkotása, amelyek - a különböző kielemzett adatoknak köszönhetően - még a bűncselekmény elkövetése előtt kiszűrik az elkövetőket. Például gyanús lehet, ha valaki a Közel-Keletről indul és készpénzzel fizet. A vita a hónap végéig folytatódik, az egyes tagállamoknak addig kell írásban benyújtaniuk a javaslataikat, akár a PNR rendszer kiterjesztése, akár a bővítés elutasítása mellett érvelnek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zoltan1984 #12
    "Például gyanús lehet, ha valaki a Közel-Keletről indul és készpénzzel fizet."
    Mikor lett elfogadott az eloitelet? Igazan szolhattak volna rola, hogy mar nem kell visszafogni magunkat.
  • ostoros #11
    Maga a terrorizmus csak a jéghegy csúcsa.
    Nem tudom láttál-e már olyat, hogy ülnek a madarak a faágakon. Az egyik madár, kiszemeli magának a másikat. Odarepül a másik mellé, és lépésről, lépésre fokozatosan közelít, addig, amíg a másik kénytelen vagy odébb szállni, vagy odacsípni a provokátornak. Nem tudom mi a szakkifejezés a viselkedésre, de varjaknál figyelhető meg legkönnyebben.
    Ugyanez megy a no go zónáknak nevezett helyeken. Az egyik csoport kiszorítja a másikat, amíg kénytelen elköltözni, vagy visszavágni (ami után persze jön a börtön a cúnya rasszistának, vagyis az eredmény ugyanaz).
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.07.19. 19:58:35
  • ostoros #10
    Az első sorban ordítottál volna a tüntetésen, hogy miért nem engedik felszállni őket, csak azért mert nem európaiak, hiszen ez diszkrimináció!!!!!

    P. S.:
    Nagyon helyes volt, hogy kicsit beszaratta O. V. a németeket, hogy ráengedi őket, ha nem tesznek valamit. És voila, Merkel egyből letárgyalta a dolgokat a törökökkel.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.07.19. 19:45:18
  • Cat #9
    A terrorizmus célja a félelemkeltés. Nem bivalybasznád alsón fognak robbantani, az nem érdekel senkit, hanem a sokak által látogatott, nagyforgalmú helyeken. A kiscelli múzeum nem túl veszélyeztetett, ha egy gázrobbanásban megsemmisülne egy minuszos hír lenne a BBC-n, míg a Louvre kiemelt célpont.
  • hillman #8
    Kiváncsian várom. A 80 éves betonkorlát maradékkal ellátott vasuti megállóban ahol egy esőbeálló sincs ott hogyan valositják meg. A pusztai és erdei buszmegállókról meg ne is beszéljünk.
  • Cat #7
    "Azért egy Ferihegy szintű biztonsági ellenőrzést mondjuk a Nyugatiban el nem tudnék képzelni. Vagy mondjuk a Rákosrendezőn. Vagy bármelyik állomáson."

    Én speciel vonatoztam már néhány országban, és egyáltalán nem általános, ami nálunk van. Pl. Spanyolországban a madridi több száz halálos áldozatot követelő merénylet nagy változást hozott. Amkor a Madridtól fél órára lévő Toledoba mentem vonattal, ugyanolyan bombaellenőrzés volt, mint a reptereken. Vagy Kínában amig felszállsz a Peking - Xian járatra öt ellenőrzöponton kell átmenned. Eleve az állomásra be sem léphetsz az irataid bemutatása nélkül, majd egy szárnynál ismét, ezután jön egy csomagátvizsgálás, és a vagonokba beszálláskor is ellenőriznek ismét. És mondhatod, hogy ezt te végig nem csinálnád, de flottul megy az egész, a vonat pedig 300 km/h felett hasít, 5 óra alatt letudva az ezer kilométeres távot. (Van közben megálló.)
  • Vanek úr #6
    Szerintem nem a helyi érdekeltségű közlekedési cégek eszközein lenne bevezetve ez a rendszer, hanem a nemzetközi viszonylatban közlekedőkön. Vagyis egy Zalaegerszeg-Tatabánya-Debrecen irányokon nem; de egy Bukarest-Budapest-Pozsony viszonylatban közlekedőn már igen. És azért az ilyen országhatárokon át közlekedő cégeknél nincs is olyan sok utas, hogy ne lehetne ezt megoldani - illetve nincs is nagyon más, közbenső állomás, ahol felszállhatnának rá (országonként csak 1-2).
  • kvp #5
    A legjobb a buszok lenne. Mondjuk a pesti 7-es. :-D

    Nem realis, max. az orszaghatarokon ellenorizhetnek, de schengenen belul olyan pont nincs hivatalosan. A kulso hatarokat atlepo jaratokon meg amugy is kellene. (legyen az busz vagy hajo)

    ps: Zsenialis otlet: Ki kellene berelni egy kontenerszallitot, atalakitani szukseg szemelyhajonak es elkezdeni afrikaiakat szallitani vele nemet meg franciaorszagba. Mondjuk koronkent 1 milliot... Aztan megvarni mit lepnek erre a kormanyok, meg a helyi lakossag es ki nyer a vegen.
  • Macropus Rufus #4
    sztem a döntéshozók nem sok vonaton ültek még. Azért egy Ferihegy szintű biztonsági ellenőrzést mondjuk a Nyugatiban el nem tudnék képzelni. Vagy mondjuk a Rákosrendezőn. Vagy bármelyik állomáson.
  • defiant9 #3
    "Az EU aktív közreműködésével tömegével fuvarozzák a papír nélküli migriket"
    Az EU nem vonatoztat senkit, max. a tagállam, többek közt a magyar is: