Berta Sándor

A saját platformjaira fókuszál az IKEA

A bútorkereskedő az online üzletét akarja kiépíteni.

Az IKEA világossá tette, hogy a jövőben sem tervezi a termékei eladását az Amazonon keresztül. Az elképzelést februárban vitatta meg a bútorlánc menedzsmentje, majd elvetette azt. Az Amazon rendszerében való értékesítés helyett a társaság a saját internetes boltját erősítené és az ügyfeleit rávenné arra, hogy azon keresztül vásároljanak.

Amint az IKEA egyik szóvivője fogalmazott, egyértelműen a saját értékesítési csatornáikra összpontosítanak, ráadásul a saját platformjuk elég ismert, ezért nincs szükségük az Amazonnal való együttműködésre. Ezenkívül attól tartottak, hogy egy esetleges kooperáció rontott volna az ügyfélkapcsolataikon és a termékeik sokkal drágábban lettek volna elérhetők.

A megrendeléseket hamarosan már egy IKEA-alkalmazásból is le lehet majd adni. A szoftver várhatóan az év második felére készül el, s elsőként Franciaországban és Hollandiában, majd az év végétől Németországban, Kínában, az Amerikai Egyesült Államokban és további öt országban lesz elérhető. A vállalat először egy alapverziót fog megjelentetni, s azt a vásárlói visszajelzések figyelembevételével folyamatosan javítják és bővítik majd. A programot többek között ki fogják egészíteni a személyes ajánlások lehetőségével, valamint a Place nevű kiterjesztett valóság funkcióval. Az utóbbi megmutatja majd az ügyfélnek, hogy miként nézne ki egy kiválasztott bútor a lakásában. A Place már most is elérhető, de az alkalmazáson belüli vásárlásnál még nem lehet használni.

Az alkalmazás előnye lesz még, hogy a megrendeléseket később bármelyik üzletből el lehet majd hozni. A bútorgyártó emiatt számos kisebb belvárosi boltot fog nyitni, hogy jobban teljesíteni tudja az ügyfelek igényeit. Ezekben a kisebb üzletekben nem lesz elérhető a teljes termékkínálat, viszont cserébe a megrendelések esetén bármely bútor kiszállíttatható lesz azokba.

Az IKEA 2017 októberében még azt közölte, hogy miután csökken a nagyvárosok szélén lévő óriási áruházak forgalma és ezzel párhuzamosan egyre erősebb az online konkurencia, ezért a saját honlapja mellett más platformokon is elérhetővé fogja tenni a bútorait. A vállalat akkor már elindította a saját online boltjának tesztüzemét az Amazonon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #1
    Hát, ráfér a "fókuszálás", mert ritka sz@r egy bolt.