MTI

Internetes ármeghatározásért büntette a Husqvarnát a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 111 millió forintra bírságolta a Husqvarna Magyarország Kft.-t, mert a cég és egyes forgalmazói jogsértő módon határozták meg a Husqvarna, a Gardena és a McCulloch márkájú kertészeti termékek internetes továbbeladási árait - közölte a GVH.

A hivatal közleményében ismerteti: 2013-2016 között a Husqvarna Magyarország Kft. Husqvarna, Gardena és McCulloch márkájú termékei esetében - iparági szokás szerint - ajánlott fogyasztói árakat tett közzé, amely önmagában nem sérti a versenyjogi előírásokat. A cég azonban közvetve minimum árakat határozott meg azzal, hogy a forgalmazók közreműködésével rögzítette az ajánlott árakhoz képest megengedhető legnagyobb kedvezmény mértékét is az online értékesítésekre vonatkozóan.

Az ilyen kikötések különösen súlyos versenykorlátozásnak minősülnek, hiszen végső soron a fogyasztói árak növekedéséhez vezet, ha a viszonteladók nem versenyezhetnek egymással az árak csökkentésével - emelte ki a GVH.

A Husqvarna esetében a hatóság szükségesnek látta a bírság kiszabását, tekintettel a vállalkozás szerepére a jogsértésben, valamint a vállalkozáscsoport méretére, tulajdonosi hátterére, nemzetközi jelenlétére és a felsoroltak okán elvárható versenyjogi tudatosságra. Ugyanakkor 75 százalékkal csökkentették a bírság mértékét a kiszabható összeghez képest, mert a vállalkozás engedékenységi kérelem benyújtásával, illetve egyezség kötésével is segítette a GVH vizsgálatának gyors lezárását - ismerteti a közlemény.

A GVH az internetes forgalmazókra nem szabott ki bírságot, de előírta nekik a versenyszabályok betartását biztosító intézkedések bevezetését. A Husqvarna vállalta az úgynevezett megfelelési programjának továbbfejlesztését, amely a saját szervezetén belüli intézkedések mellett a jövőben elősegíti a forgalmazók megfelelését is a versenyjogi szabályoknak - írta a GVH.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #3
    Azért szerintem erkölcsbe ütköző, hiszen hazudnak, nem?
  • HyBrIDNyLA #2
    Ez közgazdasági iskolákban tananyag méghozzá mikroökonómiából. Úgy hívják fogyasztói jóléti többlet. Semmi nem tiltja az alkalmazását. Nem tudom mi köze van ennek a narancsos bandához...
  • leeloodallas #1
    Tök mázli, hogy a legnagyobb webáruházak (Alza, Emag, Media Markt, stb.) nem viselkednek tisztességhtelenül, amikor meghatározzák az árakat.

    Pl. a 80.000-es tv úgy lesz akciós, hogy föléírnak egy 300.000-es kamuárat.

    Ott rohadjon meg ez a hivatal is, ahol van, az összes narancsos tolvajjal együtt.