Berta Sándor
100 millió Premium-előfizetővel rendelkezik a Spotify
Bár a stream-szolgáltató továbbra is veszteséget termel, de újabb mérföldkőhöz érkezett.
Bejelentette legújabb üzleti számait a Spotify. A cég számára a bevételnél és a nyereségnél sokkal fontosabbak felhasználói táborával kapcsolatos változások, s az utóbbi tekintetében sikerült komoly sikert elérni. A stream-szolgáltató prémium előfizetőinek száma ugyanis először haladta meg a 100 milliót. Mindez azt jelenti, hogy a fizető felhasználók száma több mint 32 százalékkal nőtt. A Spotify világviszonylatban már 217 millió felhasználóval rendelkezik, amely szintén 26 százalékos növekedést jelent.
A vállalat úgy vélte, hogy a felhasználói tábor növekedése elsősorban az új partnerkapcsolatoknak köszönhető. A stream-szolgáltató új partnerei között van a Google, a Samsung és a Hulu. A dél-koreai gyártó a Spotify kliensét előre feltelepíti a készülékeire. Emellett egyre keresettebbek a kombinált előfizetések, amelyek elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban érhetők el, valamint a családi és az olcsó diákelőfizetések. A Spotify zenei ajánlatai immár 79 országban hozzáférhetők, a legnagyobb megugrást India hozta.
Az előrelépések ellenére a vállalkozás még mindig erősen veszteséges, az idei esztendő első negyedévében 47 millió dolláros mínuszt termelt. A reklámbevételek az előző negyedévhez képest 49 millió dollárral csökkentek, így csupán 126 millió dollárt tettek ki, de még mindig magasabbak voltak az egy évvel ezelőtti összegnél (102 millió dollár). Az előfizetésekből származó bevétel 2018 utolsó negyedévében 1,32 milliárd dollár volt, míg most 1,385 milliárd dollár. A teljes bevétel a tavalyi esztendőhöz képest 33 százalékkal emelkedett.
Bejelentette legújabb üzleti számait a Spotify. A cég számára a bevételnél és a nyereségnél sokkal fontosabbak felhasználói táborával kapcsolatos változások, s az utóbbi tekintetében sikerült komoly sikert elérni. A stream-szolgáltató prémium előfizetőinek száma ugyanis először haladta meg a 100 milliót. Mindez azt jelenti, hogy a fizető felhasználók száma több mint 32 százalékkal nőtt. A Spotify világviszonylatban már 217 millió felhasználóval rendelkezik, amely szintén 26 százalékos növekedést jelent.
A vállalat úgy vélte, hogy a felhasználói tábor növekedése elsősorban az új partnerkapcsolatoknak köszönhető. A stream-szolgáltató új partnerei között van a Google, a Samsung és a Hulu. A dél-koreai gyártó a Spotify kliensét előre feltelepíti a készülékeire. Emellett egyre keresettebbek a kombinált előfizetések, amelyek elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban érhetők el, valamint a családi és az olcsó diákelőfizetések. A Spotify zenei ajánlatai immár 79 országban hozzáférhetők, a legnagyobb megugrást India hozta.
Az előrelépések ellenére a vállalkozás még mindig erősen veszteséges, az idei esztendő első negyedévében 47 millió dolláros mínuszt termelt. A reklámbevételek az előző negyedévhez képest 49 millió dollárral csökkentek, így csupán 126 millió dollárt tettek ki, de még mindig magasabbak voltak az egy évvel ezelőtti összegnél (102 millió dollár). Az előfizetésekből származó bevétel 2018 utolsó negyedévében 1,32 milliárd dollár volt, míg most 1,385 milliárd dollár. A teljes bevétel a tavalyi esztendőhöz képest 33 százalékkal emelkedett.