SG.hu

The Lego Movie 2 Videogame

Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: TT Fusion
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium 4 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon 64 2800+ processzor, Nvidia GeForce FX 5900XT vagy ATI Radeon X1300 grafikus kártya, 2 GB RAM, 8 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Duo E4600 2,4 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ processzor, Nvidia GeForce 9800 GT vagy ATI Radeon HD 2900 XT grafikus kártya, 4 GB RAM, 8 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: LEGO-sorozat
Kategória: akció-kaland

Újabb Lego-játék készült, az aktuális mozifilmhez igazodva, mely a sorozat történetének eddigi talán leggyengébb és legjellemtelenebb tagja lett, de kellemesen bájos mivoltának hála így sem tudunk nagyon haragudni rá. The Lego Movie 2 Videogame játéktesztünk következik!

Bár mindenki előtt teljesen világos, hogy azért van szükség évente legalább két új Lego-játékra, mert elképesztő pénzeket hoznak a kiadónak, lévén a kortalan szórakozás folyamatosan képes újabb rajongókat hozni a sorozatnak, az viszont már kevésbé nyilvánvaló, hogy miért nem lehet legalább fikarcnyi újdonsággal feldobni az aktuális epizódokat? Az első néhány résznél ugyanis még próbálkoztak a Traveller’s Tales fejlesztői, de hosszú évek óta egy olyan futószalagmunka folyik a háttérben, aminek részeként gyakorlatilag csak új megjelenést és koncepciót húznak az egyébként változatlan alapokra. Emiatt talán egyáltalán nem meglepő, hogy a The Lego Movie 2 Videogame esetében sem számolhatunk be forradalmi újításokról vagy rendhagyó megoldásokról, sőt mi több, már itt, az elején el kell mondanunk, hogy a mostanság megjelent Lego-játékok között talán ez lett a leggyengébb eresztés. Nyilván, aki eddig szerette, az most sem csalódik benne nagyon, de aki innovációra vár, az itt megint zátonyra fut majd. Rögtön mondjuk is, hogy miért!

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Noha elég nyilvánvaló, hogy aki betölti a játékot, az már megnézte a kapcsolódó mozifilmet, de biztosan vannak, akik ezt inkább kihagyják, és csak az interaktív szórakozást keresik maguknak. Számukra hatalmas koppanás lesz az indítás, hiszen a The Lego Movie 2 Videogame gyakorlatilag in medias res formában azonnal belecsap a dolgok közepébe, és ha nem ültünk be a moziba, akkor fogalmunk sem lesz róla az első percekben, hogy mi történt. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy nem egy az egyben kapjuk meg a film eseményeit, inkább annak egyfajta humoros kibővítéséről lesz szó, melynek valóban akad néhány jobb pillanata. A cselekmény röviden arról szól, hogy rejtélyes idegenek – lényegében a Lego Duplo-figurák – megszállják Bricksburg enyhén posztapokaliptikus hangulatot árasztó városát, és magukkal viszik Emmet cimboráját, így mint jó barát, gondoskodnunk kell a felkutatásáról, még ha ehhez körbe is kell járnunk a galaxis legkülönfélébb bolygóit. Ez a galaktikus körutazás jelenti majd a játék egész savát és borsát, ami nyilvánvalóan sokkal lényegesebb lesz a történetnél, hiszen gyakorlatilag senkit – pláne a célközönséget – nem érdekli majd, hogy mi és miért történik, sokkal lényegesebb lesz a folyamatos felfedezés, futkározás, rombolás és építés, avagy röviden a játékmenet.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Persze nem azért, mert olyan sok újdonságot találunk itt, sőt mi több, aki régi motoros a Lego-játékok világában, annak egyenesen hiányérzete lesz, hiszen a fejlesztők most inkább elvettek, mint hozzáadtak dolgokat a teljes élményhez. Nyilván az alapok változatlanok maradtak, lesznek óriási pályák, tonnányi ismert, kockafejű karakter, számtalan rombolható objektum, megannyi gyűjtögetni való, és persze az összképből a harcok, valamint a fejtörők sem maradhattak ki. Míg azonban a korábbi epizódokban ezt az egészet elképesztően kellemesen, mondhatni kiegyensúlyozott formában tálalták, addig a The Lego Movie 2 Videogame részeként sokszor egyenesen borzalmas az összkép. Kezdjük azzal, hogy minden eddiginél nagyobb helyszíneket kapunk a kalandozáshoz, ami alapvetően örömteli hír lenne, hiszen rengeteg mellékes feladat és felfedezni való vár ránk, csakhogy ezzel a készítők rendkívül szellőssé tették az élményt. Nincs olyan érzésünk, hogy bármerre is rúgunk vagy csapunk egyet, mindenhonnan legódarabkák hullnak ránk, éppen ellenkezőleg: túl sok most az üres és kietlen holttér, a felesleges kóborlás, nincs olyan egységes élmény, mint eddig, sőt helyenként gyakran már-már unatkozunk, annyira minimális a rombolható környezet mértéke.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Még nagyobb szívfájdalmunk azonban, hogy a játékot kis túlzással egyetlen karakter oldalán is átélhetjük. A korábbi részekben rendkívül nagy figyelmet szenteltek a készítők annak, hogy bizonyos fejtörőket csak az adott képességgel rendelkező hősök gyűrhessenek le, itt azonban egy-két kivételtől eltekintve lehetőségünk van arra, hogy végig Emmet oldalán kalandozzunk, mert pontosan ugyanolyan képességeket és eszközöket használhatunk vele, mint a többi irányítható karakterrel. Bár akadnak felszerelések, mint a szkenner vagy a matricalövő fegyver, a központi elemeket itt a különféle megszerezhető tervrajzok adják. Ez egy kicsit megbonyolította, mondhatni összetettebbé varázsolta a fejtörőket – alighanem ez az egyetlen pozitívum, ha újdonságokat keresünk –, építhetünk locsolóberendezést, aggregátort, vagy éppen egy olyan drónt, mely lézernyalábokkal képes eltakarítani az útból az akadályokat. A feladványok ezzel valóban kellemesebbé váltak, de hosszabb távon sokkal kiszámíthatóbbá is, ezáltal szinte garantált, hogy sehol nem akadunk majd el egy-egy ötletesebb megoldás miatt, mint a korábbi részekben. Különösen igaz mindez annak fényében, hogy minden világban gyakorlatilag az lesz a feladatunk, hogy összegyűjtsünk bizonyos mennyiségű kockát ahhoz, hogy megnyithassuk a következő szintre vezető portált, de ez nem lesz túl nehéz feladat, sőt a tervrajzok kivitelezéséhez is mindig elegendő mennyiségű színes építőkocka lesz nálunk (merthogy ezek megvalósítása is erőforrást igényel majd).

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Első blikkre talán – az általános lemaradáson felül – nem látunk különösebb problémát a The Lego Movie 2 Videogame megjelenésével kapcsolatban, hiszen a csillogás, a villogás, valamint a magabiztos képfrissítési ráta ideig-óráig elhiteti velünk, hogy szép, amit látunk, de csakhamar rádöbbenünk, hogy a végeredmény még a sorozathoz képest is egészen középszerű. Fejlődés szinte egyáltalán nincs, sőt mi több, a Lego-játékok történetének talán legjellemtelenebb és legüresebb pályái várnak ránk itt. Ellenben legalább többéves, sőt majdhogynem egy évtizedes konfiguráción is kényelmesen futtathatjuk!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Noha a kezelőfelülettel nincs különösebb gond a játékban, ellenben elég logikátlanul és nehézkesen oldották meg a tervrajzok, eszközök és karakterek közötti váltást. Ami viszont a legnagyobb probléma ezen a téren, az a kamerakezelés. Fogalmunk sincs, hogy mit csinálhattak a fejlesztők, de ennyire minősíthetetlen talán még soha nem volt egyetlen Lego-játékban sem a kamerakövetés, ezáltal folyamatosan azért kell tekergőznünk aktuális karakterünkkel, hogy végre normális nézetet kapjunk, hogy a pálya megfelelő részleteit láthassuk, és Isten óvjon mindenkit attól, hogy szűkös helyre tévedjünk, mert ilyen közegben tud csak igazán megkergülni a kameraállás.

Játszhatóság: A tartalom terén nincs szégyenkezni valója a The Lego Movie 2 Videogame-nek, rengeteg a tennivaló, a nyitott világok miatt sok a mellékes küldetés, hovatovább a közkedvelt kooperatív móka sem hiányzik belőle. Ami viszont megint kimaradt, az nem más, mint az online kooperáció lehetősége, de a történeti hiányosságokat és a kissé üres helyszíneket sem tudjuk a pozitívumok közé sorolni.

Intelligencia, nehézség: A mesterséges intelligencia terén ismét értékelhetetlen teljesítményt nyújt a játék, de ami igazán szörnyű, és határozott pontlevonás jár érte, az a harcrendszer, valamint a fejtörők megvalósítása. A küzdelmek ugyanis egyenesen botrányosak, nincs is túl sok belőlük. Amit azonban többen hiányolnak majd, hogy nem lesznek tonnaszám rombolható és építhető tereptárgyak, eltűnt az igazi gyűjtögetés élménye, a szabadság oltárán ugyanis feláldoztak egy nagy adag bájt a készítők, ami sajnos nagyon rosszul sült el.

Hangok, zene: Bár a kellemes dallamokból egy kicsit talán keveset sikerült áthozni a filmből, az effektek és a szinkronok tekintetében a végeredmény meglepően kellemes összhatást kelt, de azért egetrengető dolgokat itt sem hallunk majd.

Összegzés: Mindent összegezve a The Lego Movie 2 Videogame egy óriási csalódás lehet még azoknak a rajongóknak is, akik egyébként bőven meg voltak elégedve azzal, hogy a TT Games minden évben egy új körítéssel ellátott, az ismert játékmenetre felépített epizóddal állt elő. A legújabb rész ugyanis pont azokat a dolgokat vette el a játéktól, melyek évek óta elvitték a hátukon az élményt, most azonban itt egy üres világ, egy semmitmondó történet és egy instabil lábakon álló mechanizmus. Egyedül a hamisíthatatlan Lego-báj maradt meg, de hogy ez elég lesz-e a sikerhez, azt egyelőre nehéz megmondani. Egy újabb folytatáshoz mindenesetre biztosan.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!