Berta Sándor

Francia­országban 30 céget érinthet a digitális adó

Ismertté vált, hogy mely piaci szereplőket érintheti az új adó.

Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter tavaly decemberben jelentette be, hogy január elsejétől bevezetik a digitális adót, amelyből éves szinten 500 millió euró plusz bevételre tehet szert a költségvetés. Az adó nem csupán a nagy internetes vállalatok általános bevételeire vonatkozik, hanem a személyes adatok eladásából származó és a reklámbevételeikre is. Franciaország februárban komoly eredményt ért el, mert az Apple közölte, hogy 500 millió euró adót fizet utólag, így pótolva be az elmúlt 10 évben elmulasztott kötelezettségeit.

Bruno Le Maire a Le Parisiennek azt nyilatkozta, hogy az új 3 százalékos digitális adó minden olyan társaságra vonatkozik, amelynek a globális bevétele minimum 750 millió euró, míg Franciaországban több mint 25 millió euró. Azaz ez kereken 30 vállalkozást érint, amelyek között vannak egyesült államokbeli, kínai, német, spanyol és brit cégek, továbbá egy francia vállalat is. A Le Parisien példaként említette a Google-t, az Amazont, a Facebookot, az Apple-t, az Ubert, az Airbnb-t, a Booking.com-ot és a Criteo nevű francia online reklámügynökséget. Több társaságot eredetileg Franciaországban alapítottak, de később külföldi piaci szereplők felvásárolták azokat.

A politikus kiemelte, hogy a 21. századi adórendszernek a ma értéknek számító dolgokra kell épülnie, azok pedig elsősorban az adatok. A miniszter hozzátette, hogy rendkívül fontos az igazságos adózás, mert a digitális konszernek kereken 14 százalékkal kevesebb adót fizettek eddig, mint az európai kis- és közepes vállalkozások.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sydra #1
    Igyekeznek minél előbb tönkretenni a gazdaságot!