SG.hu
Interneten akar erősíteni az Euronics
Forgalmuk zöme áruházaikból származik, viszont növekedni ott már nem tudnak. Hitelre eladott termékek terén messze vezetik a piacot.
Lapunkon szinte észrevehetetlenek egyes cégek, melyeknek ugyan rengeteg áruháza és több évtizedes múltja, de gyér online jelenléte van, amelyre nem is fordítanak nagy figyelmet. Tipikusan ilyen az Euronics, egy 1989-ben alapított, teljes mértékben magyar családi tulajdonban lévő cég, mely tavaly 65 áruházában 74 milliárd forintos árbevételt realizált, így 20 százalékot növekedett az előző évhez képest. Története során az eddigi legjobb eredményben nagy szerepe volt egy állami projektnek, az Otthon melege programnak, melynek keretében a háztartások támogatást kaptak sokat fogyasztó hűtőszekrényük és mosógépük energiatakarékosra cserélésére.
Hunyady László, a vállalat marketing és értékesítési igazgatója fő előnyükként beszerzési hálózatukat és áruhitel koncepciójukat hangsúlyozta. Előbbihez, a 36 országban 8800 műszaki üzlettel kapcsolatban álló Euronicshoz a Vöröskő Kft. 2001-ben csatlakozott, de a márkanevet 2014-ig más is használhatta Magyarországon. Áruhitelek terén elmondása szerint másfél-kétszer haladják meg a piaci átlagot, amit csak kiterjedt bolthálózatuk miatt tudnak elérni; tipikus élethelyzetként elhangzott, miszerint bemegy a vevő konkrét vásárlási tervvel, majd meglátva hogy a drágább verziók milyen további funkciókat tudnak, máris egy kizárólagosan hitelügyintézéssel foglalkozó szakember előtt találja magát.
Az alapító tulajdonos, Fazekas Zsolt fia, Fazekas Bálint nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgató két együttműködést emelt ki. Az Euronics Apple viszonteladó partnerré vált, így vidéki hálózatukon keresztül is bárki megvásárolhatja az amerikai cég termékeit, másodikként pedig a kizárólagos Dyras forgalmazást, mely egy jelentős háztartási gép-védjegy alatta rengeteg termékkel, konyhai eszközöktől kezdve a masszázs-készülékekig. A vezetők szerint a további fejlődéshez teljes megújulás szükséges, amelynek leglátványosabb jele az üzletek átalakítása és az online szektorra való még erőteljesebb koncentrálás lesz. Céljuk a termékek kipróbálási lehetőségének bővítése és a gyorsabb kiszolgálás, mind fizetéskor, mind az áruk átvételekor.
Hunyady László legnagyobb konkurensükként a Media Marktot említette, és ugyan a bevételek megoszlása terén nagyon erősen elzárkózott az online-offline arányának elárulásától, de szavaiból nyilvánvaló volt erős lemaradásuk előbbi terén. A forrásokat éppen ezért oda csoportosítják át, mert hiába származik az internetes eladásból kevés nyereség, jelentős növekedés csak itt várható. Konkrét példaként elhangzott, hogy mivel a konzoleladások 180 százalékot ugrottak tavaly, belekezdenek a szoftverek digitális eladásába is kuponokon keresztül. (Játékprogramokról és Microsoft szoftverekről van szó.) Ettől függetlenül lehetséges, hogy még nyitnak néhány üzletet, de a fókusz sokkal inkább a hatékonyság javításában és az informatikai fejlesztéseken, mint a horizontális bővülésben, az üzletszám egyszerű növelésén van.
Lapunkon szinte észrevehetetlenek egyes cégek, melyeknek ugyan rengeteg áruháza és több évtizedes múltja, de gyér online jelenléte van, amelyre nem is fordítanak nagy figyelmet. Tipikusan ilyen az Euronics, egy 1989-ben alapított, teljes mértékben magyar családi tulajdonban lévő cég, mely tavaly 65 áruházában 74 milliárd forintos árbevételt realizált, így 20 százalékot növekedett az előző évhez képest. Története során az eddigi legjobb eredményben nagy szerepe volt egy állami projektnek, az Otthon melege programnak, melynek keretében a háztartások támogatást kaptak sokat fogyasztó hűtőszekrényük és mosógépük energiatakarékosra cserélésére.
Hunyady László, a vállalat marketing és értékesítési igazgatója fő előnyükként beszerzési hálózatukat és áruhitel koncepciójukat hangsúlyozta. Előbbihez, a 36 országban 8800 műszaki üzlettel kapcsolatban álló Euronicshoz a Vöröskő Kft. 2001-ben csatlakozott, de a márkanevet 2014-ig más is használhatta Magyarországon. Áruhitelek terén elmondása szerint másfél-kétszer haladják meg a piaci átlagot, amit csak kiterjedt bolthálózatuk miatt tudnak elérni; tipikus élethelyzetként elhangzott, miszerint bemegy a vevő konkrét vásárlási tervvel, majd meglátva hogy a drágább verziók milyen további funkciókat tudnak, máris egy kizárólagosan hitelügyintézéssel foglalkozó szakember előtt találja magát.
Az alapító tulajdonos, Fazekas Zsolt fia, Fazekas Bálint nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgató két együttműködést emelt ki. Az Euronics Apple viszonteladó partnerré vált, így vidéki hálózatukon keresztül is bárki megvásárolhatja az amerikai cég termékeit, másodikként pedig a kizárólagos Dyras forgalmazást, mely egy jelentős háztartási gép-védjegy alatta rengeteg termékkel, konyhai eszközöktől kezdve a masszázs-készülékekig. A vezetők szerint a további fejlődéshez teljes megújulás szükséges, amelynek leglátványosabb jele az üzletek átalakítása és az online szektorra való még erőteljesebb koncentrálás lesz. Céljuk a termékek kipróbálási lehetőségének bővítése és a gyorsabb kiszolgálás, mind fizetéskor, mind az áruk átvételekor.
Hunyady László legnagyobb konkurensükként a Media Marktot említette, és ugyan a bevételek megoszlása terén nagyon erősen elzárkózott az online-offline arányának elárulásától, de szavaiból nyilvánvaló volt erős lemaradásuk előbbi terén. A forrásokat éppen ezért oda csoportosítják át, mert hiába származik az internetes eladásból kevés nyereség, jelentős növekedés csak itt várható. Konkrét példaként elhangzott, hogy mivel a konzoleladások 180 százalékot ugrottak tavaly, belekezdenek a szoftverek digitális eladásába is kuponokon keresztül. (Játékprogramokról és Microsoft szoftverekről van szó.) Ettől függetlenül lehetséges, hogy még nyitnak néhány üzletet, de a fókusz sokkal inkább a hatékonyság javításában és az informatikai fejlesztéseken, mint a horizontális bővülésben, az üzletszám egyszerű növelésén van.