SG.hu

A dolgozók több, mint fele nem állná meg a helyét a jövő munkahelyein

A munkavállalók 56%-a nem rendelkezik a jövő munkaköreinek betöltéséhez szükséges digitális készségekkel.

A Vodafone Institute új technológiák elfogadottságát vizsgáló Digitising Europe című tanulmánya szerint a munkavállalók világszerte úgy érzik, nem rendelkeznek a jövőben szükséges digitális készségekkel a munkakörök betöltéséhez. A kutatás azt vizsgálta, hogy van-e összefüggés a digitalizáció különböző szintjei és az emberek hozzáállása között. Az egyik legelső olyan átfogó jellegű kutatás során, amely a technológia elfogadottságát vizsgálja a digitalizáció tükrében, 9 országból 9 ezer válaszadót kérdeztek meg.

Általánosan a válaszadók 85%-a nyilatkozta, hogy a munkakörében szüksége van digitális készségekre, 56%-uk gondolja úgy, hogy a készségeit tovább kell fejleszteni, és csak 29% tartotta azokat megfelelőnek. Kínában a válaszadók 78%-a, Bulgáriában pedig 70%-a érzi szükségét digitális készségei fejlesztésének, szemben az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság 42%-os, valamint Németország 43%-os arányával. Az európai válaszadóknak csak 32%-a sajátította el digitális készségeit munkahelyén vagy tanulmányai során, míg 67%-uk nyilatkozta, hogy egyedül kellett megtanulnia azokat.

Az indiai válaszadók 83%-a, míg Kínában a megkérdezettek 76%-a részesül legalább heti 5 órányi digitális oktatásban, míg Nyugat-Európában ez az arány 50% alatti. Kínában a válaszadók 53%-a fordít szabadidejéből heti 1-5 órát készségei fejlesztésére, 14% pedig még ennél is több időt áldoz rá. Németországban erre a tevékenységre vonatkozóan a válaszadók 35, illetve 6%-a adott azonos választ.

A megkérdezett szakértők szerint két oka van annak, hogy az európaiak kevésbé hajlamosak készségeik fejlesztésére. Először is, az új készségek megszerzésére irányuló erőfeszítést nem követi kellő elismerés vagy pénzügyi javadalmazás. Másodsorban Európában még mindig az az elképzelés uralkodik, hogy mindenki egy állást választ egész életére. Ezzel szemben Kína és India lakossága az elmúlt években közvetlen hasznot húzott a digitalizáció gyors fejlődéséből.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #9
    Olyan munkahelyen, ahol addig nem használtak számítógépet, mert NEM IS KELL, de valamely okos kitalálta, hogy, de, mostantól kell, és a melós meg szívhat, nyomtathatja a sok faszságot, ahol korábban csak egy rubrika volt, amit tollal kitöltött. Ahelyett, hogy a munkáját végezné, most adminisztrálhat minden nap húsz percet, miközben az irodán meg kávézgatnak nyugodtan.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2019.02.22. 12:38:15
  • ostoros #8
    Gondoltatok már arra, hogy 1 darab filctollal ráírjátok a kopott billentyűzetre, ami lekopott? Igazán nem kerül sok időbe.
  • Merces2 #7
    Mégis milyen munkahely az ahol pötyögősök vannak? Könyvelőkröl tudom legfeljebb elképzelni az ilyesfajta digitális életképtelenséget... :)
  • HyBrIDNyLA #6
    Az a billentyűzet pont annyira kopott, h 10 emberből 1 nem látja. Amúgy kb. 50%-ban kopott, 50%-ban meg fekete és nem látja a fehér betűket, mert az irodai világításban csillog a zsírtól, meg a geppától, amit csesznek letakarítani - tisztelet a kivételnek - . Egyes emberek félelmetesen jól érzik magukat mocsokban. Arra képtelenek, hogy az asztalt letöröljék. Van olyan kollégám, amelyik gépezés közben nem veszi észre magát, rendszeresen fikázza magát és úgy simán belekeni(: Amúgy nem csak az én véleményem, h tanuljon meg vakon írni, aki monitor előtt dolgozik napi rendszerességgel. Kb. 1 éve jött ki az ukáz, h menni kell továbbképzés keretében gépírás tanfolyamra, azoknak akik monitor előtti munkavégzésre vannak kárhoztatva. A nagyok is így gondolják. Nagyon helyesnek tartom, mert így lesz hatékony. Nem baj, ha csak 2 újjal gépel, de legyen gyors és hatékony, mert mások sokszor várnak a munkájukra és ez egyáltalán nem mindegy. Berakhatunk egy pötyögő gépelőt adatrögzítőnek, titkárnőnek, kinek lesz jó? Az, h le-fel nézeget, billentyűzet-képernyő, billentyűzet-képernyő, ír-ellenőriz, valami nem jó backspace. Valahol el kell kezdeni, persze, de muszáj fejlődni és egy idő után meg kell felelni a beosztás követelményeinek. Titkárnő suliban a 10 ujjas gépelés alap. Call center-ben alap. Front office-on alap. Ha nem maga miatt tanuljon meg, akkor tanuljon meg mások miatt, mert az, ha szint alatt teljesít, akkor azzal másokat megszívat. Pokoli operátor?(: Nem hinném, egyszerűen vannak dolgok, amelyekben nem tudok kompromisszumot kötni.
  • Macropus Rufus #5
    szintén üzemeltetés. :)
    Sok mindennel egyetértek amit írtál, de azért a kopott bill. picit leakasztott. És ha nem látja rendesen akkor tanuljon meg vakon írni?! Nem rólad mintázták a Pokoli operátort? >:]
    Sajnos az oktatás nem fog kitérni arra, hogy vakon gépeljen valaki vagy arra, hogy ne akarjon háttérvilágításos billentyűt.
  • HyBrIDNyLA #4
    Én az üzemeltetést képviselem. Vannak emberek, akik nem éppen ütik meg a mércét és - talán - olyan korosztály tagjai, h kiforrottak, a fejük megkeményedett, nem igazán nyitottak a tanulásra, el-elvegetálnak. Hoznak egy szintet, de fejlődni maguktól biztosan nem fognak. Ha picit kopottabb a billentyűzet és nem tud vakon írni, akkor nem azon gondolkodik, h fejlessze magát, hanem neki kell egy új billentyűzet, amit bármikor, bármilyen fényviszonyok mellett jól láthat. Esze ágában sincs a fejlődés útjára lépni. Az más kérdés, hogy másik 10 kolléga simán dolgozik azon a billentyűzeten, ami neki nem jó (Lenovo Preferred Pro). Persze, az üzemeltetésnek minden munkakörülményt meg kell teremtenie, hogy kiszolgálja a munkavállalókat, de én úgy gondolom, h van egy szint, amit a munkavállalónak kötelező megütnie, különben nem lesz hatékony. Én a kötelező oktatásban látom a megoldást, ahol különböző tréningeken kellene részt vennie a gyengébb képességűeknek, hogy fejlődjenek. Mint az általános iskolában, a korrepetálás. Ha neki ez teher, akkor nincs itt a helye. Sajnos minden rendszer annyira gyenge, amennyire a leggyengébb láncszeme. Pl. minek vegyek ki egy jó és használható minőségi Lenovo billentyűzetet és selejtezzek le, ha egyszer az használható. Minek dobjam a kukába, ha 10 emberből 1-nek az nem jó. Egyes kollégák már héttérvilágításos billentyűzetet szeretnének maguknak, mert azt jól látják, mondják ők, de az más kérdés, h a fejük feletti 4000K-s LED mélysugárzó úgy szétvilágítja az asztalukat, hogy abból a háttérvilágításból egy fikarcnyit sem látnának. Én azt látom, hogy egy jó effektív követelményt kell húzni és aki sajnos ez alá esik, azzal foglalkozni kell, tanítani, oktatni, időt/energiát fordítani, azt vagy feljönnek, vagy nem, de az alap színvonalat/követelményrendszert soha nem szabad a gyengébb képességűekhez igazítani.
  • mrzed001 #3
    Érdekes lett volna mellé tenni mondjuk még az adatokat Szaúd-Arábiáról, Egyiptomról, esetleg bármely afrikai országról.

    Viszont az igaz, hogy itt EU-ban (pláne Mo.) a cégek hihetetlenül kis időt és pénzt fordítanak a munkavállalók képzésére, fejlesztésére. És ez igaz akkor is, amikor megvan a belső erőforrás is rá (szakértő), tehát tényleg (pénz ráfordítása nélkül) csak egy kis "időveszteséggel" megoldható lenne.

    Valamint, az oktatás ... ok, az egy vicc (IT oldalról). A diploma egy üres papír. Szinte semmit sem tanítanak ami utána segítené a munkába állást (és ne nulláról kellene megtanítani mindent a kezdőknek).
    Tehát igen, valóban itt a jó szakemberek az önmagukat szabadidejükben képzett emberek.
  • Zoliz #2
    Jöhet a "jövő munkahelye", de előtte egy kis Earth War.
  • dzsagon #1
    ezért dolgoznak a jelenben.