MTI
Egyetlen helyről fog működni a budapesti, pápai és debreceni repülés-irányítás
Történetének legnagyobb uniós támogatását nyerte el a HungaroControl, a Magyar Légiforgalmi Szolgálat 3,5 milliárd forintból valósíthat meg újabb fejlesztéseket, amelyek tovább erősítik a repülésbiztonságot és segítik a légiforgalmi irányítás hatékonyságát - közölte a HungaroControl.
A közlemény szerint az elmúlt hónapokban négy projektjük részesült fejlesztési forrásban, közülük a legjelentősebb a toronyirányítási rendszerek megújítási (mirTWR) programja. "A megvalósítására elnyert mintegy 3 milliárd forint által a következő években biztosítható a repülőtéri légiforgalmi irányításhoz szükséges technológiai infrastruktúra magas színvonalú továbbfejlesztése" - írták. Kitértek arra is, hogy a vállalat világszínvonalú távoli toronyirányítás (Remote Tower) megoldását továbbgondolva hamarosan szimulációs környezetben tesztelheti Budapest, a Debrecen Airport és a pápai katonai repülőtér forgalmának egyetlen távoli helyszínről történő irányítását.
A fejlesztés iránt a nemzetközi szakma is érdeklődik: a szingapúri Changi Repülőtér a budapestihez hasonló távoli toronyirányító központ prototípusát teszteli - közölte a HungaroControl, amely részt vesz a beruházásban. Ugyancsak jelentős forrásban részesült a cég szakembereinek közreműködésével megalkotott MATIAS irányítói rendszer szoftverfejlesztése, további két projektben pedig nemzetközi konzorciumok tagjaként vehetnek részt - írta a HungaroControl.
A közlemény szerint az elmúlt hónapokban négy projektjük részesült fejlesztési forrásban, közülük a legjelentősebb a toronyirányítási rendszerek megújítási (mirTWR) programja. "A megvalósítására elnyert mintegy 3 milliárd forint által a következő években biztosítható a repülőtéri légiforgalmi irányításhoz szükséges technológiai infrastruktúra magas színvonalú továbbfejlesztése" - írták. Kitértek arra is, hogy a vállalat világszínvonalú távoli toronyirányítás (Remote Tower) megoldását továbbgondolva hamarosan szimulációs környezetben tesztelheti Budapest, a Debrecen Airport és a pápai katonai repülőtér forgalmának egyetlen távoli helyszínről történő irányítását.
A fejlesztés iránt a nemzetközi szakma is érdeklődik: a szingapúri Changi Repülőtér a budapestihez hasonló távoli toronyirányító központ prototípusát teszteli - közölte a HungaroControl, amely részt vesz a beruházásban. Ugyancsak jelentős forrásban részesült a cég szakembereinek közreműködésével megalkotott MATIAS irányítói rendszer szoftverfejlesztése, további két projektben pedig nemzetközi konzorciumok tagjaként vehetnek részt - írta a HungaroControl.