Berta Sándor

Átlátna az épületeken a Honda

Az autógyártó a technológiát hívta segítségül a kereszteződésekben történő balesetek elkerülésére.

Marysville területén mutatta be a Smart Intersection nevű új alkalmazását a Honda. A döntés azért esett a városra, mert az a tesztek során a társaság partnere lett. A kifejlesztett megoldás lehetővé teszi, hogy a gépkocsik átfogó képet kaphassanak a kereszteződésekről. A V2X technológia alapját a járművekbe beépített objektumfelismerő szoftverek és a kereszteződésekben elhelyezett kamerák képei jelentik. A Smart Intersection segítségével a gyártó autói virtuálisan átláthatnak az épületeken és falakon, ezáltal a vezetők láthatják és felmérhetik a rejtett veszélyeket.


A kereszteződések az Amerikai Egyesült Államokban az egyik legnagyobb baleseti tényezőt jelentik. A koccanások és más esetek 40 százaléka ezeken a helyeken következik be. Az amerikai közúti forgalomban évente bekövetkező 35 000 halálos áldozat 20 százaléka veszti el az életét a kereszteződésekben történő balesetekben.

A kereszteződésekben általában négy kamerát szerelnek fel. A rendszer e készülékek felvételeire támaszkodik és a fedélzeti képfeldolgozó szoftverek e fotókból készítik el a kereszteződések 360 fokos látképét, amelyen aztán felismerhetők a gyalogosok, a kerékpárosok, a gépkocsik és az egyéb objektumok. Ráadásul ezekből az információkból nem csupán az adott jármű profitálhat, hanem azokat megoszthatják a többi autóval is. A fedélzeti rendszer képes mind optikai, mind akusztikai figyelmeztetéseket küldeni a sofőröknek. Ted Klaus, a Honda R&D Americas Inc. stratégiai kutatási alelnöke kijelentette, hogy meggyőződésük, hogy a V2X technológia fontos alkotóeleme lesz egy intelligens és biztonságos közlekedési ökorendszernek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • igazamvanvagyig #8
    A debil gyalogosoknak ki kell írni az útra mint Angiában (mível ott a legalacsonyabb az IQ) Nézz jobbra! Nézz balra!
  • defiant9 #7
    "Itt alapvetoen nem a lampakrol van szo, hanem arrol, hogy az egyik kocsi altal latott informaciot megossza egy masikkal"
    Itt egyáltalán nincs arról szó hogy a járművek megosszák egymással az információt, itt a kereszteződés infrastruktúrája az ami extra infóval látja el a járműveket. (ld. video is)
    Utoljára szerkesztette: defiant9, 2018.10.10. 02:01:27
  • CsZ #6
    "Four cameras mounted above the traffic lights at each corner of the intersection capture bird's-eye-view video of surrounding vehicles and pedestrian traffic out to a 300-foot range. Honda's proprietary image processing software then creates a 360-degree image of the intersection that classifies vehicles and other moving objects, such as pedestrians, motorcycles and emergency vehicles, and broadcasts pertinent information to surrounding vehicles via a dedicated short-range communication (DSRC) signal."

    Vagyis 1 db feldolgozott, felülnézeti ábrát (image-t) broadcast-ol a rendszer a kereszteződésről, amin már osztályozásra kerültek a mozgó tárgyak. 100 méterig (se) lát el.
    Nem videómozi lesz, az autó nem dolgoz fel képet, bele se nyúl a fékbe vagy kormányba, csak jelez a sofőrnek, hogy jobbra a sarok mögött valaki épp van, mivel arra indexelünk figyelj! Mint egy holttér figyelő rendszer. Jó esetleg megrázza a kormányt a kezedben.
    A legjobb, hogy akár utólag is telepíthető, majd sípol meg villog.
  • kvp #5
    "Ehhez kell szabványos kommunikáció a kamerák és autók között, kellenek alkalmas kamerák és jeladók, de nem kell irdatlan sávszélesség, és nem kell sok kompatibilis autó."

    Azert sok-sok HD kamera kepet valos idoben, tehat buffereles nelkul atvinni az osszes felszerelt autora eleg vastag wireless kapcsolatot igenyel. Ehhez jellemzoen kell egy elosztott rendszer, hogy a kamerak kozti valtas megoldhato legyen, amihez kell egy kis kesleltetesu, tehat terben is kozeli szerver halozat.

    Sok kompatibilis auto valoban nem kell, de ha sok auto lesz, akkor meg tovabb no a helyi savszelesseg igeny. Minden auto HD stream-eket nezeget folyamatosan es valtogat kozottuk ahogy halad az uton. Ez sokkal durvabb mint par arra jaro facebook-ozo ember adatforgalma.
  • CsZ #4
    "Honda today held a demonstration of its "Smart Intersection" technology for vehicle-to-everything (V2X) communication designed to reduce traffic collisions at roadway intersections..."
    V2X: vagyis alapvetően a kamerákkal való kommunikációról van szó, és nem valami jövőbeli központosított adatgyűjtő szerveren való feldolgozásról, hanem a szükséges adatokat az autó a közeli kamerától kapja, helyben feldolgozza/értelmezi, és az információval segíti a vezetőt. A magyar verzó szerint ha van kompatibils autó a közelben akkor azt is - bár ez a hivatkozott cikkben nem szerepel.

    Ehhez kell szabványos kommunikáció a kamerák és autók között, kellenek alkalmas kamerák és jeladók, de nem kell irdatlan sávszélesség, és nem kell sok kompatibilis autó.

    Épp ezért szerintem az ilyen megoldások életképesek, és el is terjedhetnek. Végre ismét egy hasznos asszisztens.
  • kvp #3
    Itt alapvetoen nem a lampakrol van szo, hanem arrol, hogy az egyik kocsi altal latott informaciot megossza egy masikkal. Pl. a keresztben levo uton a pirosnal allo auto latja a sarok mogotti zebrat (mivel pont elotte van az ut tuloldalan), mig a sarok mogott kis ivben befordulni keszulo auto nem. Egy egysegesitett adatterben minden auto latja a kornyezeteben levo tobbi auto altal eszlelt osszes objektumot (pl. gyalogost). Mindez meg feljavithato a csomopont fole rakott terfigyelo kamera lefele nezo kepevel, ami elvileg mindent lat, bar csak felulrol.

    Ha minden jarmu megosztja az osszes altala keszitett melysegi terkepet es egy szerveren egyesitik azokat, akkor minden utcanak es keresztezodesnek mindig meglenne a pontos voxel map-je es ezzel a mozgo objetum listaja. Azaz minden az adott varosban mozgo objetum pontos helye es utvonala ismert lenne. Innentol ha mondjuk egy gyerek azt akarna jatszani, hogy kiugrik egy auto mogul, akkor a rendszer latna, ezert a fele tarto autok tudnak, hogy az adott auto mogott egy gyerek/kutya/macska akar eljuk ugrani, igy biztonsagos sebesseggel haladnanak el mellette, hogy amikor megis ugrik, akkor biztosan meg tudjanak allni. Viszont ha biztosan tudjak, hogy nincs ott semmi, akkor nem kell olyan lassan haladni, hanem a varosi megengedett maximum is elerheto. Ez a megoldas sokat javitana a biztonsagon es a varosi haladasi sebessegen is, raadasul egyszerre.

    ps: Egyetlen gond, hogy ehhez egyseges kommunikacios szabvany kell, egyseges adatforumatummal es helyileg kozel telepitett szerverekkel, hogy a kesleltetes kezelheto merteku maradjon, tovabba a savszelesseg igeny is helyileg kezelheto merteku legyen. (a 3D melysegi terkepek es a teljes voxel map-ek meg mai mertekben is nagyok)
  • defiant9 #2
    Az intelligens - forgalom alapú - közlekedési lámpa vezérlés kiépítése után már minimális addicionális fejlesztés hogy a detektált objektumokat propagálja is a rendszer, csak valóban kellene egy szabvány hozzá.
    A tilosba közeledő/belehajtó esetén a rendszer nyilván el is veheti a zöldet a keresztbe haladóktól hogy megelőzze az ütközést, de itt is fontos hogy ezért automatikusan büntetést kell kiszabni egyébként várhatóan egyesek visszaélnek a 'védelemmel' és elkezdenek szándékosan áthajtani a kereszteződéseken (...ameddig nem találkozik két ilyen opportunista).
  • kvp #1
    Mukodokepes technologia es az automata autoktol fuggetlenul is hasznalhato. Viszont jelentos infrastrukturalis beruhazast igenyel es csak akkor hatasos ha minden autoba szabvanyos modon van beepitve. Ez utobbi torvenyi es gazdasagi kihivast jelent, ugyanis a technologia mint latszik mar adott.