Berta Sándor
Harcol a virtuális valóság rosszullét ellen a Sony
A japán konszern különféle játékdizájnokat, szenzorokat és más technikai intézkedéseket is bevet a rosszullétek visszaszorítására.
A Sony egyik új szabadalma a virtuális valóság eszközök használata közben jelentkező rosszullétet orvosolná. A probléma sok felhasználót érint, akik általában viszonylag rövid idő alatt szoktak rosszul lenni. Mindezt elvileg már ügyes játékdizájnnal is tompítani lehet, például azáltal, hogy nem alkalmaznak a programokban csigalépcsőket, de ennek ellenére a rosszullét nem múlik el teljesen.
A japán társaság által az Amerikai Egyesült Államokban benyújtott szabadalom egy olyan virtuális valóság készüléket ír le, amely az új eljárásra épít és ezáltal lehetővé teszi a rosszullétek elkerülését. Az új hardver szenzorokkal figyelné a viselő állapotát, s a szemmozgásait, a hőmérsékletét, a szívritmusát és a mozdulatait is követné. Egy mikrofon segítségével azt is ellenőrizni lehetne, hogy az adott felhasználó mond-e olyan szavakat, amelyek rosszullétre vagy más problémákra utalnak. Amennyiben valaki kritikus állapotba kerül, akkor a szemüveg figyelmeztetést jeleníthet meg és felszólíthatja az illetőt szünet tartására vagy - súlyosabb esetekben - a közelben lévő személyek figyelmét felhívhatja arra, hogy segítségre van szüksége. Emellett a hardver egyes funkciói lekapcsolhatók vagy átállíthatók lesznek és szoftveresen például korlátozni lehetne a mozgási sebességet.
A szabadalmi leírásban szerepel továbbá, hogy az eszköz rendelkezni fog akkumulátorral és a vezetékes kapcsolat helyett antennára épít. Ez utóbbi arra utal, hogy a Sony mérnökei pontosan tisztában vannak azzal, hogy az alkalmazott hosszú kábelek - például a PlayStation VR esetében - nem túl népszerűek a felhasználók körében. Ezért egy új terméknél változtatni akarnának ezen.
A Sony egyik új szabadalma a virtuális valóság eszközök használata közben jelentkező rosszullétet orvosolná. A probléma sok felhasználót érint, akik általában viszonylag rövid idő alatt szoktak rosszul lenni. Mindezt elvileg már ügyes játékdizájnnal is tompítani lehet, például azáltal, hogy nem alkalmaznak a programokban csigalépcsőket, de ennek ellenére a rosszullét nem múlik el teljesen.
A japán társaság által az Amerikai Egyesült Államokban benyújtott szabadalom egy olyan virtuális valóság készüléket ír le, amely az új eljárásra épít és ezáltal lehetővé teszi a rosszullétek elkerülését. Az új hardver szenzorokkal figyelné a viselő állapotát, s a szemmozgásait, a hőmérsékletét, a szívritmusát és a mozdulatait is követné. Egy mikrofon segítségével azt is ellenőrizni lehetne, hogy az adott felhasználó mond-e olyan szavakat, amelyek rosszullétre vagy más problémákra utalnak. Amennyiben valaki kritikus állapotba kerül, akkor a szemüveg figyelmeztetést jeleníthet meg és felszólíthatja az illetőt szünet tartására vagy - súlyosabb esetekben - a közelben lévő személyek figyelmét felhívhatja arra, hogy segítségre van szüksége. Emellett a hardver egyes funkciói lekapcsolhatók vagy átállíthatók lesznek és szoftveresen például korlátozni lehetne a mozgási sebességet.
A szabadalmi leírásban szerepel továbbá, hogy az eszköz rendelkezni fog akkumulátorral és a vezetékes kapcsolat helyett antennára épít. Ez utóbbi arra utal, hogy a Sony mérnökei pontosan tisztában vannak azzal, hogy az alkalmazott hosszú kábelek - például a PlayStation VR esetében - nem túl népszerűek a felhasználók körében. Ezért egy új terméknél változtatni akarnának ezen.