Ötvös Tibor

Remek kérdéseket vet fel a Keresés

A Keresés az év egyik legemlékezetesebb filmje, mely remekül világít rá arra, hogy bár mindenki megoszt szinte mindent magáról a közösségi oldalakon, de ettől még nem biztos, hogy valóban ismerjük is a másikat.

Hogy tetszett a Keresés?
  • Tetszett, jó film volt
  • Közepes lett
  • Nem tetszett
  • Nem láttam
Vajon mennyire ismerjük az "ismerőseinket" a közösségi oldalakon? Mennyire ad más képet magáról egy-egy ember az ilyen oldalakon, mint amilyen a való életben? Mennyire üt el egymástól a két élet, a két személyiség? Ezeket a kérdéseket veti fel nagyon okosan a Keresés, mely egy elsőfilmes rendező, Aneesh Chaganty munkája. Eddig csak rövidfilmekben jeleskedett, azonban producerként úgy néz ki jobban "működik": megérezve a mai kor szellemét és elvárásait, elkezdett minimalista, de modern eszközökkel készített filmeket pénzelni. A Keresés eme felhozatal legékesebb darabja, mely a szélesebb közönség számára is abszolút fogyasztható.

David felesége eltávozik az élők sorából és nem sokkal később lánya, Margot is eltűnik. A férfi elkezd nyomozni utána, méghozzá a közösségi eszközök használatával és ebben segítségére lesz egy nyomozó is. Egyszerűsége ellenére a sztori abszolút nem sekélyes vagy elnagyolt. A keresés során folyamatosan újabb és újabb, egyre érdekesebb, és az apa számára egyre kétségbeejtőbb információk derülnek ki lányáról. Számos alkalommal vetődik fel a kérdés, hogy mennyire is ismeri egymást ez a két ember. Mert bár a modern eszközök segítségével folyamatosan tartották a kapcsolatot, de David azért közel sem jártas a Reddit vagy a Facebook világában és így azért nem könnyű a dolga. Pont annyit tudott a lányáról, amit az megosztott ezen felületeken.



A Keresés egyszerre három szálon is fut, hiszen ott van a legfontosabb, a családi dráma, melyben az apa egyre többet tud meg a lánya jelenlegi életéről és folyamatosan elgondolkodik, vajon miért is történt ez a gyermekével és miért nem osztotta meg vele a gondjait. Mellette amolyan fricskaként is szolgál, hiszen az eseményekre folyamatosan reagálnak a kommentálók, az internet arctalan népe, akik hol félrevezető, hol nyomdafestéket nem tűrő hozzászólásokkal fejtik ki véleményüket a történtekről. Végül pedig a Keresés egy igazi thriller, melyben folyamatosan nő a feszültség, és amikor kicsit leülne a történet, mindig sikerül valamilyen újabb csavarral meglódítani a képzeletbeli szekeret. Ehhez kell a Kalandférgek főszereplője, John Cho zseniális alakítása és mellé Derba Winger, aki szintén élete egyik legjobbját nyújtja.

Sajnos akad pár negatívum is, de ezek valóban már csak a szőrszálhasogatás kategóriáját képviselik. A monitoron bizonyos eseményeket akkor is látunk, mikor elméletileg nem szabadna. Mondjuk egy befejezett Facetime beszélgetés után még látjuk a szereplőt, holott ez ugye már nem történhetne meg. De ezek tényleg csak apróságok, a készítők láthatóan nem csak ki akarták használni a modern kor "eszközeit" és a közösségi oldalak népszerűségét, hanem bátran kísérleteznek és valami újat hoznak be a filmvilágba. Sorozatokban már láthattunk ilyet, a Modern család kapott már egy ilyen epizódot, de most bebizonyosodott, hogy a mozikban is működik a rendszer. Szóval mindenki nézze csak meg nyugodtan a filmet, nem fog csalódni, hiszen egy remek, családi drámával fűszerezett thrillert láthat - sok felugró ablakkal.

Klikk ide!
Klikk a poszterre a nagyobb változathoz
Keresés (Searching)
amerikai misztikus thriller, dráma, 102 perc, 2018
12 éven aluliak számára nem ajánlott!

Rendező: Aneesh Chaganty
Producer: Timur Bekmambetov, Adam Sidman, Sev Ohanian
Operatőr: Juan Sebastian Baron
Vágó: Will Merrick, Nick Johnson
Forgatókönyvíró: Aneesh Chaganty, Sev Ohanian

John Cho (David Kim)
Debra Messing (Rosemary Vick)
Joseph Lee (Peter)
Michelle La (Margot)
Sara Sohn (Pamela Nam Kim)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zoliz #1
    Irreális még a felvetés is, dehát hülyül a világ.
    Még a valóságban is másképp viselkedik az aki kiáll egy nem valós pódiumra (Fuszbukk), hogy mindenki lássa az arcát és hablatyol valamiről, mint amikor négyszemközt beszél például az apjával.