Szekeres Viktor

Kikerült a netre a Solo-mozifilmből Darth Maul titkolt jelenete

A Disney elkezdte reklámozni a Han Solo-filmet.

A Solo: a Star Wars Story hatalmas bukás volt a mozikban, de természetesen nem azért, mert rosszul sikerült volna (épp ellenkezőleg, viszonylag jó a film, és abban is biztosak lehetünk, hogy ezt fogják a legalulértékeltebb SW-mozinak nevezni), hanem egyszerűen nem érdekelte a nézőket, így a legtöbb Star Wars-rajongónak fogalma sincs arról, hogy zseniális lett-e vagy szimplán pocsék. Legalábbis eddig nem volt róla fogalmuk, hiszen az ehavi lakossági kiadás révén talán ők is meg fogják nézni a végeredményt.


Azt a végeredményt, amiből az egyik, természetesen spoileres jelenetet felpakolta a netre a Disney. Az egyik legnagyobbat szóló momentumról van szó, amikor megjelenik Darth Maul, akinek szereplésével nyilvánvalóan a tervezett Obi-Wan Kenobi-film szerették volna felvezetni, azonban jelen pillanatban erősen kétséges, hogy az valaha elkészülhet-e.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #12
    Nem az a kérdés, hogy mennyi a bevétel, hanem hogy mennyibe került VALÓJÁBAN. Na ezt adóelkerülési okokból kifolyólag soha nem fogjuk megtudni. Ha azt mutatja ki egy cég hogy nincs profitja, akkor nem kell utána adózni. Hollywood ne tudná ezt? Dehogynem tudja. Hiszen maga Hollywood is adóelkerülési és pénzmosási céllal épült fel! Ne legyünk naiv hülyék.
  • arty #11
    Hatalmas bukás lett volna, ha termel mondjuk 200-at. Vagy arra akkor mi a jelző? Kibebaszotthűdenagy bukás?
  • arty #10
    jajaja, kvázi külföldre csak jófejségből kerülnek a hálivudi műremekek, nem is a pénz miatt .... :D a beker árat nem tudjuk. fogalmunk sincs. és disney - ergo felezd nyugodtan ;)
  • grobs #9
    A legtöbb bevételt egy tömegfilm az első hétvégén termeli. A US bevétel régen nagyrészt a stúdiónak ment. pl. első hétvégén volt olyan film aminél 100%(!) ment a stúdiónak, a mozik a járulékos bevétellel is boldogok voltak. Emiatt az emberek (és sok újságíró is) azt hiszi, hogy még mindig így van ... mint a világhírű magyar szinkron.
    kb. 10 éve a válság miatt a mozik odacsaptak (mert felvásárolták őket), és ma már az 50-55%-os első hétvége nagyon jó megállapodásnak számít. Ez az érték a mozi javára lesz egyre nagyobb (sávosan), minél tovább marad műsoron a film. pl. 2. hét utáni bevételből lehet, hogy 40%, 4. hét után 30% megy a stúdiónak. Ez érthető, mert a vásznat foglalja, nézője (popcorn vásárló) meg egyre kevesebb.
    A világ többi részén a mozikon kívül a forgalmazó is leveszi a részét. Ez minden forgalmazónál más. Általában 10-20% ami a stúdiónak marad, de Kínában ennél is kisebb a szám, India meg fehér folt (gyakorlatilag nincs bevétel). Ezért a "külföldi" bevétel korábban alig érdekelte a stúdiókat, és most is ritka, hogy valami ami US bukás, de "külföldi" siker azt folytassák. Reklámértéke van, hogy 1 milliárd dollár fölött van valami.

    Ha a lenti számokat nézzük akkor a stúdiónak a film kb. 100-110 milliót hozott otthon, és 25-30 milliót külföldről.

    Viszont egy filmnél lehetnek hirdetők is (pl. ital, vagy autó szponzor). A Man of Steel-nél állítólag ez olyan jól sikerült, hogy 100 millió USD jött be így.
    Ezen kívül ha jól pozicionált filmről van szó akkor a bisz-basz eladásokból bejön pár 10 millió. Ebben a Cars a világbajnok (az SW mellett).

    Utoljára szerkesztette: grobs, 2018.09.10. 09:23:11
  • Zombee #8
    Ez mitől titkolt jelenet? Darth Maul benne volt a filmben. Bár nekem soha nem hiányzott, elég semmilyen karakter volt.
  • Mosdatlanfalusi #7
    Felesleges normális cikkírót alkalmazni egy olyan filmes részlegben, ahol a filmek senkit nem érdekelnek, csak a száraz számok :D
  • kalapos01 #6
    Nem kell pontos leírás, elég becsülni, hogy a forgalmazó az amerikai bevételből kifizeti a mozit. És például a magyar bevételből nem csak a magyar mozik részesednek, hanem a magyarországi forgalmazó is. Országonként változik, hogy mennyi a százalék, de például Kínában 80 vagy 90% marad ott. A gyártó mindig kap pénzt, ha részesedés jár neki, még akkor is, ha egy jegyet adnak el rá itthon, szóval nem kell aggódnod az egy cent miatt.
  • kalapos01 #5
    " Szinte tuti, hogy max nullszaldóval kijöttek belőle."

    A "szinte tuti" kifejezetten aranyos megfogalmazás, de BAZMEG, ha egy film nulllszaldós (mint ahogy ez nem lett az), akkor az elég nagy bukás abban a világban, ahol kábé minden kijön pozitívban. Hát még egy SW-film. EMBER! A filmeket nem azért csinálják, hogy nullszaldósak legyenek. 3-4 évre lekötnek több százmillió dollárt és nullszaldó? Ha befektetik államkötvénybe vagy beteszik a bankba, már akkor jobban megérte volna nekik.

    Arról nem is beszélve, hogy Az utolsó Jedi 1,3 milliárdot hozott, de még a Zsivány Egyes is több, mint egymilliárdot. Ez meg 600 millió dollárral kevesebbet. Basszus, egy nullszaldóra senki nem lenne büszke, ha félmilliárd dollárral többel számoltak egy filmnél - ami félmilliárdos jövőbeli bevételt már jó előre el is költötték, mert nyilván nem várják meg, míg befolyik. És, ha nem lenne hatalmas bukás, akkor nem az lenne a reakció, hogy törlik a francba a következő Star Wars-antológia filmet. Ami lehet, hogy lesz, de az biztos, hogy sokkal, de sokkal olcsóbbra fogják venni.
    Utoljára szerkesztette: kalapos01, 2018.09.10. 00:13:11
  • Hoho #4
    Tusz egy korrekt leirast linkelni, pontosan hogyan epul ez fel?
    Kik azok a partnerek? Ki veszi be azt, hogy a filmkeszito filmjet ugy lehet a vilagban lejatszani, hogy egy centet sem kap utana? Mi a helyzet az adozassal (adoelkerulessel)? Milyen praktikakat vetnek itt be? Stb...
  • bunny #3
    Hülyeség volt 5 hónappal egy másik SW film után bemutatni, ez volt vele az egyetlen baj. Kicsit túlpörgették a pénznyomdát, gondolom valami frissen kinevezett túlsztárolt manager zseni fantasztikus újító ötlete volt, ha nem évente hanem fél évente adunk ki egy új SW filmet, akkor dupla a bevétel, kérem a prémiumomat. Aztán nem jött be.