Berta Sándor

Gyenge az indiai alkalmazások adatvédelme

Elsősorban a startupok kínálnak gyakran túl általános és rövid adatvédelmi tájékoztató anyagokat.

Az indiai cégek által fejlesztett szoftverek komoly adatvédelmi hiányosságokkal küzdenek - erre mutatott rá az Economic Times által elvégzett elemzés, amelynek keretében a legfontosabb felhasználói programok adatvédelmi anyagait vették górcső alá. Elmondható, hogy az indiai alkalmazások adatvédelmi tájékoztató anyagai rendkívül általánosan fogalmaznak és rövidek. Az embereknek többnyire saját maguknak kell kideríteniük, hogy frissítették-e az általuk használt szoftverek adatvédelmi nyilatkozatát és kikeresniük ezeket az esetleges frissítéseket. A fejlesztők ugyanis nem igazán hívják fel az érintették figyelmét az esetleges változtatásokra.

Rishab Bailey kutató kifejtette, hogy a legtöbb indiai adatvédelmi irányelvben nem igazán figyelnek arra, hogy pontosan megfogalmazzák a felhasználók jogait, felhívják az emberek figyelmét a különösen fontos részekre vagy a különböző dolgokat könnyen érthető módon magyarázzák el. A Flipkart nevű népszerű indiai online kereskedőcég adatvédelmi irányelvei nem tartalmaznak az információk megőrzésével vagy törlésével kapcsolatos részeket.

Egy neve elhallgatását kérő adatvédelmi szakértő közölte, hogy a Flipkart alapvetően a felhasználókat, a szörfölési szokásaikat és érdeklődési területeiket elemzi, majd pedig ezeket az információkat értékesíti. A vállalat osztja meg a legtöbb adatot a partnereivel, kivételt csak az emberek nevei, telefonszámai és címei képeznek. Az elemzésből kiderült az is, hogy a harmadik féllel való adatmegosztás sok esetben nincsen pontosan meghatározva. Ahogy Bailey fogalmazott, nincsen tisztázva, hogy ez a dolog csak a konszernekre vagy azok partnereire is érvényes. Úgy tűnik, hogy a fejlesztők nem igazán tettek óvintézkedéseket a pénzügyi vagy más érzékeny információk védelmére.

Az indiai adatvédelmi törvények közel sem olyan szigorúak, mint a hasonló európai jogszabályok. A Flipkart, az Amazon India, a WhatsApp, a Facebook, a Google és a Bigo Live egyébként egyáltalán nem reagált az Economic Times kérdéseire, míg a Paytm elutasította a reakciót.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Fionn #1
    A kulturális eltéréseket (mert nekik a reggel 8:15 az valamikor délelött van de tutira nem 8:15) használják ki anyagi céllal. Pont a nagy megemlített cégek meg szépen vissza is élnek vele.