Berta Sándor

Egymilliárd dollárt fektet a Grab utazási szolgáltatásba a Toyota

A cég ötvözi az utazási és a pénzügyi ajánlatokat, s Délkelet-Ázsia első számú szolgáltatójává válna.

A Toyota egymilliárd dollárt fektet be a Grab nevű délkelet-ázsiai startupba. A Grab nyolc ázsiai államban, többek között Szingapúrban, Indonéziában, Vietnamban és Thaiföldön kínál utazási, szállítási és pénzügyi szolgáltatásokat a felhasználóknak. Alkalmazása jelenleg 100 millió okostelefonra van feltelepítve, az emberek naponta hatmillió utat rendelnek meg és a Grab rendszerében jelenleg 6,6 millió vezető van regisztrálva.

A 2012-ben alapított vállalkozás nagyon gyorsan növekszik. A Grab a legutóbbi finanszírozási körben 2,5 milliárd dollárt szerzett, ezáltal a platform értéke elérte a 10 milliárd dollárt. A japán autógyártó mellett a fő befektetők között van a Softbank, az Uber és a Didi. A Grab tavasszal átvette az Uber délkelet-ázsiai üzletét, cserébe a közösségi utazásmegosztó birtokába került a társaság 27,5 százaléka. A vállalat az egymilliárd dollárnak köszönhetően tovább építheti ki a fő üzletét, illetve a Grab Food és a Grab Pay ajánlatokat.

A szolgáltató és a Toyota hálózatba kötött autókat akar felépíteni a Toyota platformja köré. Az ajánlat részei lesznek majd a felhasználó-alapú biztosítások, a különböző finanszírozási programok és az előre jelezhető (úgynevezett prediktív) karbantartások. Ezeket egészítik majd ki a telematikán alapuló biztosítások, amelyeknél a baleset nélkül vezető Grab-partnerek költségei csökkenthetők lesznek. A Toyota a befektetésért cserébe egy helyet kap az igazgatótanácsban. A Grab fő vetélytársa Délkelet-Ázsiában az indonéziai Go-Jek, amely szintén mobilitási és pénzügyi szolgáltatásokat kínál, s az értékét legutóbb 4,5 milliárd dollárra becsülték. Az a cég négy ázsiai országban terjeszkedne.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!