MTI
Csak jövőre frissítik minden dízelautó vezérlő-szoftverét
A korosabb dízelautók motorvezérlő szoftverének a károsanyag-kibocsátási értékek javítását szolgáló frissítését nem fogják tudni az idén a teljes kijelölt állományra elvégezni, marad belőle a jövő évre is - közölte az autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDA elnöke a Passauer Neuen Presse lapnak adott interjúban.
Bernhard Mattes, a Verband der Automobilindustrie (VDA) elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását. Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat és szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt, amikorra be kell fejezniük a szoftverfejlesztést, majd átadni azt vizsgálatra és engedélyezésre a közlekedési felügyeletnek (Kraftfahrt-Bundesamt).
A dízelek ki lesznek tiltva a városokból, ez egy hamburgi tábla
Az év végéig ugyanis csak így lehetne befejezni 5,3 millió dízelautó motorvezérlő szoftverének a cseréjét, ami tartalmazza a Volkswagen dízelbotránya miatt szoftvercserére kötelezett 2,5 millió dízelautót is. Az autóipari vállalatok, valamint a szövetségi és tartományi kormányzatok részvételével 2017 augusztusában rendezett "dízelcsúcson" született megállapodás értelmében már 2,7 millió dízelautónak kellett volna átesnie a szoftvercserén. A program végrehajtásáról összesítő információ azonban nem áll rendelkezésre.
Bernhard Mattes, a Verband der Automobilindustrie (VDA) elnöke ugyanakkor hangsúlyozta, hogy változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását. Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat és szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt, amikorra be kell fejezniük a szoftverfejlesztést, majd átadni azt vizsgálatra és engedélyezésre a közlekedési felügyeletnek (Kraftfahrt-Bundesamt).
A dízelek ki lesznek tiltva a városokból, ez egy hamburgi tábla
Az év végéig ugyanis csak így lehetne befejezni 5,3 millió dízelautó motorvezérlő szoftverének a cseréjét, ami tartalmazza a Volkswagen dízelbotránya miatt szoftvercserére kötelezett 2,5 millió dízelautót is. Az autóipari vállalatok, valamint a szövetségi és tartományi kormányzatok részvételével 2017 augusztusában rendezett "dízelcsúcson" született megállapodás értelmében már 2,7 millió dízelautónak kellett volna átesnie a szoftvercserén. A program végrehajtásáról összesítő információ azonban nem áll rendelkezésre.