Ötvös Tibor

Átejtve - újabb felesleges remake

Se szeri se száma azon filmeknek, melyekről azt gondolják a producerek, hogy elég csak az eredeti férfi nézőpontot egy nőire váltani és máris jönnek a milliók. Ez azonban nem így van, az Átejtve pedig egy remek példája a felesleges remake kifejezésnek.

Hogy tetszett az Átejtve?
  • Tetszett, jó film volt
  • Közepes lett
  • Nem tetszett
  • Nem láttam
Talán a Szellemirtók remake volt az első, ami feldühítette a rajongókat azzal a húzásával, hogy a kultikus filmet "elnőiesítették", azaz női főszereplőkkel alkották újra a történetet és így próbáltak megszólítani egy másik közönséget. Az 1987-es A vasmacska kölykei egy nagyon aranyos kis vígjáték, melyet rendszeresen el lehet csípni a különböző kereskedelmi tévékben, ám nem nevezhető klasszikusnak. Igazából Kurt Russell és Goldie Hawn kapcsolata miatt működött a film, elhittük róluk hogy valóban érdeklődnek egymás iránt és mindketten abszolút lazán adták elő a szerepüket. De miért is fontos ez? Csupán azért, mert a most mozikba került Átejtve ennek a '87-es film remakeje, természetesen felcserélt szerepekkel.

Ezúttal egy gazdag playboy esik a vízbe és veszti el az emlékeit és egy egyedülálló anyuka az, aki azt hazudja, hogy ő bizony a felesége és magához veszi, hogy aztán kizsigerelje. Már maga az alaphelyzet is elég érdekes, hiszen az eredeti változatban hihető volt, hogy egy anyuka nem hagyja magára a "feltételezhető" gyermekeit... de fordított esetben azért ez másként működik. Egy férfi azért könnyebben lép ki egy kapcsolatból és válik hétvégi apukává, így számomra már itt abszolút hitelét vesztette ez a "csere". Nem is igazán értem az indokot, hiszen Anna Farist is jobban el tudtam volna képzelni elkényeztetett milliomosként mint egyedülálló anyaként.



Ebből adódóan Mexikó legismertebb sztárja és az új változat producere, Eugenio Derbez szintén nem hiteles a playboy szerepben. És nem véletlenül említettem korábban a Russell - Hawn páros közötti kémiát, az most ugyanis jól látszik, hogy csak velük működött a film. Faris és Derbez között ugyanis nincs semmi, semmilyen kölcsönhatás, semmi összhang. Ami azonban egy vígjátéknál még nagyobb probléma, hogy nem is vicces a film. Persze akadnak benne jobban-rosszabbul működő helyzetkomikumok, de nyoma sincs az eredetiben megtapasztalt mókának. Izzadtságszagot áraszt a film, az elejétől a végéig.

Nem hiszem, hogy az Átejtve kapcsán is Szellemirtók-szintű gyűlölet lesz, de ez csak azért van, mert az eredeti film sem kultikus. Ennek ellenére érdemes kiemelni, hogy ha csak ilyen filmeket képes gyártani a hollywoodi gépezet, ha továbbra is minden műfajba be akarja erőltetni ezt a női szempontot (érdekes lesz az Ocean's trilógia folytatása, ami azért most még kivételnek tűnik), akkor előbb-utóbb egyszerűen vagy elkoptatják a korábban jól csengő címeket vagy éppen eszünkbe juttatja, milyen jó is volt az eredeti film. Az Átejtve esetében egyértelműen utóbbiról van szó, szóval mindenki vegye meg/töltse le A vasmacska kölykeit, az új verziót pedig messze kerülje el.

Klikk ide!
Klikk a poszterre a nagyobb változathoz
Átejtve (Overboard)
szinkronizált, amerikai romantikus vígjáték , 112 perc, 2018
12 éven aluliak számára nem ajánlott!

Rendező: Rob Greenberg
Producer: Eugenio Derbez, Ben Odell
Operatőr: Michael Barrett
Zene: Lyle Workman
Forgatókönyvíró: Leslie Dixon, Bob Fisher, Rob Greenberg

Anna Faris (Kate)
Eugenio Derbez (Leonardo)
Eva Longoria Parker (Theresa)
John Hannah (Colin)
Hannah Nordberg (Emily)
Swoosie Kurtz (Grace)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!