Berta Sándor
Egyre többen vásárolnak online ittas állapotban
A jelenség nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban figyelhető meg.
A Finder.com felmérése szerint az USA-ban 68 millió ember vásárol néha ittasan a világhálón. A megkérdezett amerikai felhasználók átlagosan 447 dollárt adtak ki ilyen állapotban az interneten, ez az összeg a kétszerese volt a tavaly kifizetett pénznek. Jennifer McDermott, a piackutató cég munkatársa kijelentette, hogy az amerikaiak nagyon sok pénzt adnak ki akkor, ha ittasak. Összesen több, mint 30 milliárd dolláros problémáról van szó. A megrendelések többsége élelmiszerekre vonatkozik, ezután következnek a cipők és a ruhák. A tanulmány rámutatott arra is, hogy a férfiak inkább vásárolnak ittas állapotban, mint a nők.
Az egyik felhasználó, aki már egyszer adott le online rendelést ilyen állapotban, azt mondta, hogy amikor a dolog megtörtént, akkor jó ötletnek tűnt, de amikor megkapta a csomagot, akkor már csak kérdezgette magától, hogy vajon mit rendelhetett. Ő egyébként az autója elülső fényszóróihoz vett kiegészítőket.
A kutatók adatai alapján az ezredforduló idején született internetezők hajlamosabbak az ittas állapotban való online vásárlásra. Az egyik felhasználó, Adam Laino azzal érvelt, hogy ebben a szituációban boldognak érzik magukat, jó hangulatuk van és úgy tűnik, hogy a kiválasztott eszközökre valóban szükségük van. De ami másnap jön, a kijózanodás, na az, ami nem hiányzik. Ő ittasan márkás kesztyűket és egy felfújható T-Rex kosztümöt vásárolt. Az ittas állapotban való internetes rendelés egyébként nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban jelent egyre nagyobb problémát, hanem Ausztráliában is.
Tavaly jelent meg a piacon az első olyan alkalmazás, amely automatikusan zárolni tudta a bankszámlához való hozzáférést, ha az illető ittas volt. A program neve DrnkPay és az iBE TSE nevű tanácsadócég fejlesztette ki.
A Finder.com felmérése szerint az USA-ban 68 millió ember vásárol néha ittasan a világhálón. A megkérdezett amerikai felhasználók átlagosan 447 dollárt adtak ki ilyen állapotban az interneten, ez az összeg a kétszerese volt a tavaly kifizetett pénznek. Jennifer McDermott, a piackutató cég munkatársa kijelentette, hogy az amerikaiak nagyon sok pénzt adnak ki akkor, ha ittasak. Összesen több, mint 30 milliárd dolláros problémáról van szó. A megrendelések többsége élelmiszerekre vonatkozik, ezután következnek a cipők és a ruhák. A tanulmány rámutatott arra is, hogy a férfiak inkább vásárolnak ittas állapotban, mint a nők.
Az egyik felhasználó, aki már egyszer adott le online rendelést ilyen állapotban, azt mondta, hogy amikor a dolog megtörtént, akkor jó ötletnek tűnt, de amikor megkapta a csomagot, akkor már csak kérdezgette magától, hogy vajon mit rendelhetett. Ő egyébként az autója elülső fényszóróihoz vett kiegészítőket.
A kutatók adatai alapján az ezredforduló idején született internetezők hajlamosabbak az ittas állapotban való online vásárlásra. Az egyik felhasználó, Adam Laino azzal érvelt, hogy ebben a szituációban boldognak érzik magukat, jó hangulatuk van és úgy tűnik, hogy a kiválasztott eszközökre valóban szükségük van. De ami másnap jön, a kijózanodás, na az, ami nem hiányzik. Ő ittasan márkás kesztyűket és egy felfújható T-Rex kosztümöt vásárolt. Az ittas állapotban való internetes rendelés egyébként nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban jelent egyre nagyobb problémát, hanem Ausztráliában is.
Tavaly jelent meg a piacon az első olyan alkalmazás, amely automatikusan zárolni tudta a bankszámlához való hozzáférést, ha az illető ittas volt. A program neve DrnkPay és az iBE TSE nevű tanácsadócég fejlesztette ki.