SG.hu

Dragon Ball FighterZ

Kiadó: Bandai Namco Games
Fejlesztő: Arc System Works
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i5-3470 3,2 GHz-es vagy AMD X-4350 processzor, Nvidia GeForce GTX 650 Ti vagy ATI Radeon HD 6870 grafikus kártya, 4 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i7-3770 4-Core 3,4 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1400 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon HD 7870 grafikus kártya, 8 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Dragon Ball Xenoverse, Street Fighter V
Kategória: verekedős játék

A Dragon Ball franchise túlzás nélkül az egyik legismertebb és legkedveltebb anime, ami valaha Japánból érkezett. Ennek az oka leginkább az, hogy Akira Toriyama a nyolcvanas évek derekán egy olyan egyedi világot álmodott meg, ami sajátosságai mellett megmaradt a nyugati közönség számára is befogadhatónak, így a sorozat nagy szerepet játszott abban, hogy az animék és a mangák megkezdhessék világhódító útjukat.

A Dragon Ball-sorozat történetét pedig azóta is óriási siker övezi! Az alkotók számtalanszor képesek voltak már megújítani, és bár hihetetlen, de még mindig hatalmas rá a kereslet, milliók imádják világszerte, és túlzás nélkül alig van olyan 30-40 év alatti ember a világon, aki ne halott volna még Son Gokuról (és nem csupán pizzarendeléskor találkozott a kifejezéssel). A franchise neve mindig is szorosan kötődött a videojátékokhoz, Japánban már 1986-ban megjelent az első olyan interaktív kaland, mely az animéhez kapcsolódott, de kétség sem férhet hozzá, hogy felénk a kilencvenes évek második felében kezdett kibontakozni az igazi Dragon Ball-őrület, tehát az első videojátékok is ekkor tudták megvetni a lábukat.

A legtöbben persze sokkal inkább az ezredforduló utáni Dragon Ball Z: Budokai című alkotásokkal ismerték és kedvelték meg ezt az ágát is a sorozatnak, és bár az évek során számtalan jobb és rosszabb adaptációja született az egyre népszerűbb animének, de azt azért bátran kijelenthetjük, hogy az utóbbi években ismét fénykorát éli ebből a szempontból a franchise.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Elég csak a nagyszerű Dragon Ball Xenoverse első és második részére gondolni, ami mellett a Bandai Namco most egy újabb mellékszálat indított útnak, így a klasszikus árkád verekedős játékok ismételt népszerűségén felbuzdulva úgy határoztak, hogy elkészítik a saját stílusba vágó művüket, amivel a későbbiekben akár e-sportos babérokra is törhetnek. Bár ettől még nagyon messze van a Dragon Ball FighterZ, ellenben azt még ennek ellenére is magabiztosan kijelenthetjük, hogy olyan végeredmény született, amire garantáltan évek múltán is emlékezhetünk majd.

Ennek az oka leginkább az, hogy a kiadó nagyon jó kezekbe adta a jogokat, hiszen az Arc System Works fejlesztői korábban olyan nagyszerű címeket tettek már le az asztalra, mint a BlazBlue- vagy a Guilty Gear-sorozat, ezáltal várható volt, hogy most sem hagynak cserben minket, ha látványról, intenzitásról vagy élményekről van szó. Csalódnunk pedig egy pillanatig sem kellett, amihez azért nagyban hozzájárult, hogy a stúdió oda-vissza ismeri a Dragon Ball-történetfolyamot, aminek hála kaptunk egy elragadó történetet, mely szinte közvetlenül a Dragon Ball Z cselekménye után veszi kezdetét.

Röviden arról van szó, hogy Android 16 úgy dönt, klónseregével ismét visszatér, hogy leigázza a jól ismert fantáziavilágot, Son Gokunak és ismert társainak pedig meg kell akadályoznia a katasztrófát. Ezt a kellemesnek ígérkező eseménysorozatot az esélyegyenlőség jegyében ráadásul a fejlesztők úgy osztották fel, hogy három oldalról is megismerhessük, ezáltal Goku, Frieza, valamint Android 18, a három nagyvezér szemszögéből egyaránt belecsaphatunk a nagy bunyókba, és nemcsak a történet, hanem a küzdelmek is új értelmet kapnak minden egyes alkalommal, önismétlésről pedig szó sincs.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A Dragon Ball FighterZ-től a fejlesztők korábbi munkái után azt reméltük, hogy olyan pörgést garantál majd nekünk a pályákon, ami lekörözi ebből a szempontból az összes korábban megjelent adaptációt, és szerencsére ez a kívánságunk teljesült is, mert a 2,5D-s harcok során túlzás nélkül olyan érzés vár ránk, mintha az animéből látott pillanatokat irányíthatnánk, csak helyenként egy kicsit még magasabb sebességgel.

A játék nem a Tekken vagy a Street Fighter által alkalmazott megoldást erőlteti, sokkal inkább a Marvel vs Capcom-sorozatban vagy a Tekken Tag Tournament mellékszálban látott megoldás vár ránk, vagyis minden egyes meccs előtt három harcost kell kiválasztanunk, a küzdelmek indítását követően pedig mindegyiküket pályára állíthatjuk annak fényében, hogy az éppen aktuális ellenfelünk milyen képességekkel és tulajdonságokkal rendelkezik. Nagyszerű hír, hogy az alkotók folyamatosan arra törekedtek, hogy hűek maradjanak a sorozathoz, ezáltal itt lesz minden egyes jól ismert karakter – többen ráadásul többféle formájukban –, de a helyszínekkel sem spóroltak a fejlesztők, hiszen olyan legendás pályákon pofozkodhatunk, mint West City, a Namek planéta vagy a Gizard Wasteland, hogy csak a legemlékezetesebbeket emeljük ki a sok közül.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A rendkívül összetett sztori mellett ráadásul ezt a sok tartalmat különféle játékmódokban is viszontláthatjuk, küzdhetünk gépi ellenfelekkel, de lesz lokális és online multiplayer is a teljesség kedvéért. Utóbbi kapcsán kiemelendő már, hogy míg a megjelenés előtti béták egyenesen borzalmasak voltak, szinte lehetetlen volt másokkal együtt bunyózni, addig ezt ma már szerencsére helyrehozták a készítők, akik olyan apróságokra is figyeltek, mint hogy a lobbi alatt jól szórakozzunk. Itt ugyanis chibi stílusú karakterekkel futkározhatunk, hogy a következő versenyre várakozva nézelődjünk, ismerkedjünk és így tovább. Aranyos!

Kicsit komolyabb vizekre evezve azonban nem lehet eléggé dicsérni a Dragon Ball FighterZ alkotóit, amiért a játékon belül már a megjelenéskor olyan kellemes balanszot tapasztalhattunk az egyes karakterek között, amihez foghatót korábban még a Capcomnak sem igazán sikerült összehoznia egy-egy újabb Street Fighter megjelenésekor. Hovatovább a harcrendszer is kellemesen izgalmas lett, a három választott karakterrel mindig rengeteg lehetőségünk van a taktikázásra, akár még egy inaktív harcos képességeivel is megtámogathatjuk egy éppen aktív hős erejét, ami gyakran hatalmas segítség.

A készítők minden egyes karakterhez három támadásgombot álmodtak meg, ezáltal egy könnyű, egy közepes és egy kemény ütésrúgás vár ránk, amelyek mellett Ki Blast vagy Ki Special Move, tehát valamilyen bivalyerős pályaromboló és ellenfélrepítő csapás, illetve speciális mozdulat hívható le, amelyek rendszerint elképesztően látványosak.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Akárcsak maga a játék összességében, hiszen az Unreal Engine 4 grafikus motornak köszönhetően olyan hihetetlen látványvilágban lesz részünk a küzdelmek során, mintha az ismert anime egy interaktív epizódját látnánk, illetve irányítanánk. Nemcsak a hátterek és a karakterek sikerültek eszméletlenül részletesre, hanem az animálásuk is nagyszerű lett, ezáltal speciális mozdulataik és a hozzá kapcsolódó effektek mind képesek visszarepíteni minket gyermek- és tinédzserkorunk legszebb nyaraira, amikor napokig ültünk a képernyő előtt az aktuális Dragon Ball-epizódokat nézve. Mindemellett pedig kiemelkedő még az optimalizálás is, hiszen nem kell erőmű ahhoz, hogy kényelmesen kihozzuk belőle az élményhez elengedhetetlen 60 fps-t.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Bár egy verekedős játékban nagyon könnyű elrontani az irányítást és a kezelőfelületet is, a Dragon Ball FighterZ-ben azonban minden a helyén van. A kezelőfelület meglepően nyugatiasra és átláthatóra sikerült, az irányítás pedig könnyedén elsajátítható, alig négy gomb ismeretével, illetve folyamatos csépelésével is hihetetlen dolgok hívhatók elő a képernyőn, miközben a mérkőzések soha nem válnak darabossá, nem veszítenek intenzitásukból.

Játszhatóság: A tartalom terén az Arc System Works szintén nagyszerűt alkotott, hiszen kiváló lett a történet, tartalmas a sztori mód, mindemellett pedig egy halom többjátékos lehetőség is vár benne ránk. Noha a karakterek száma egy verekedős játékhoz mérten soknak nevezhető, de a Dragon Ball-sorozathoz viszonyítva azért elég szerény, viszont a Bandai Namco csapatát ismerve legalább 3-4 DLC-csomag biztosan érkezik, melyek dugig lesznek újabb harcosokkal, tehát a türelem ebben az esetben újabb hősöket terem majd.

Intelligencia, nehézség: Akárcsak a legtöbb verekedős játék, úgy természetesen a Dragon Ball FighterZ sem túl erős a mesterséges intelligencia terén, de azért éppen elég jó lett a végeredmény ahhoz, hogy a sztorit élvezettel abszolváljuk, miközben jól érződik majd, hogy melyik küzdelemnél léptették újabb szintre a nehézséget a készítők. Ha másokkal küzdünk, különösebb problémát ezen a téren biztosan nem találunk majd, hiszen meglepő módon még a karakterek közötti egyensúlyt is profi módon lőtték be a fejlesztők.

Hangok, zene: A Dragon Ball FighterZ esetében az összkép majdnem tökéletes lenne, ha a Bandai Namco nem fukarkodott volna a megfelelő zenékkel. Míg ugyanis a szinkronok és az effektek rendben vannak, a dallamok terén akadnak hiányosságok, ezáltal ezen a téren nem az animét vették alapul az alkotók, de a hírek szerint pár héten belül érkezik egy frissítés, egy zenei csomag, amivel végre minden küzdelem alá jól ismert dallamokat tehetünk.

Összegzés: Ha azt vesszük alapul, hogy a Dragon Ball FighterZ lett az év első nagyobb megjelenése, akkor most kijelenthetjük, hogy jól indul az esztendő, hiszen bár a Street Fighter-sorozat egy helyben toporgása miatt egy kicsit már kezdtünk belefáradni a műfajba, de a Bandai Namco most megmutatta, hogy lehet azért jó verekedős játékot csinálni még 2018-ban is. Az Arc System Works ugyanis minden téren profi munkát végzett, szinte félelmetes az alaposság, ami minden egyes küzdelem során vár ránk, de az a hangulat is lenyűgöző, ami folyamatosan az anime legszebb pillanatait idézi fel előttünk. Kár lenne folytatás nélkül hagyni egy ilyen nagyszerű indítást!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!