Berta Sándor
Mesterséges intelligencián alapul egy új chatbot
Az új rendszer az emberektől tanul, de idővel egyre inkább függetlenedik tőlük.
Az olyan digitális asszisztensek, mint a Siri vagy az Alexa alapvetően sokat segítenek a felhasználóknak, de általában kudarcot vallanak, ha az emberek szokatlan információkra kíváncsiak. Ezt a problémát orvosolhatja a Carnegie Mellon Egyetem kutatói által kifejlesztett Evorus nevű chatbotrendszer, amely a mesterséges intelligencián alapul. A megoldást folyamatosan képezik az emberek segítségével, de ezzel párhuzamosan egyre függetlenebb is lesz a felhasználóktól.
Jeff Bigham, az egyetem munkatársa elmondta, hogy az Evorus nem az első rendszer, amely az emberi intelligenciára épít azért, hogy minél több kérdést tudjon megválaszolni. Viszont az új fejlesztés abban különbözik jelentős mértékben a hasonló szolgáltatásoktól, hogy a felhasználók egyúttal az alkalmazott mesterséges intelligenciát is tanítják. Az Evorust jelenleg is használja az Amazon Mechanical Turk az ügyfelek kérdéseinek megválaszolására és a segítségének köszönhetően a dolgozók mindig a legjobb választ adhatják. A chatbot ráadásul nem csupán válaszokat kínál, de a korábban feltett és már megválaszolt kérdéseket is követi.
Bigham rámutatott: a vállalatok sok erőfeszítést tesznek azért, hogy az embereket megtanítsák arra, hogyan beszéljenek a gépi asszisztensekkel, de a lehetőségek korlátozottak. Ők változtattak ezen a gyakorlaton és hagyják a felhasználókat szabadabban beszélni, így az asszisztensnek kell megtanulni igazodni az emberekhez. A szoftverek ugyanakkor eddig nem várták el az udvariassági formulákat, például a megszólítást. A mesterséges intelligencia rendszer fejlesztése még nem zárult le, de a kutatók már önkénteseket várnak az Evorus tesztelésére. Bigham azt remélte, hogy a megoldás idővel képes lesz arra, hogy egyre nagyobb arányban válaszolja meg a feltett kérdéseket.
Az olyan digitális asszisztensek, mint a Siri vagy az Alexa alapvetően sokat segítenek a felhasználóknak, de általában kudarcot vallanak, ha az emberek szokatlan információkra kíváncsiak. Ezt a problémát orvosolhatja a Carnegie Mellon Egyetem kutatói által kifejlesztett Evorus nevű chatbotrendszer, amely a mesterséges intelligencián alapul. A megoldást folyamatosan képezik az emberek segítségével, de ezzel párhuzamosan egyre függetlenebb is lesz a felhasználóktól.
Jeff Bigham, az egyetem munkatársa elmondta, hogy az Evorus nem az első rendszer, amely az emberi intelligenciára épít azért, hogy minél több kérdést tudjon megválaszolni. Viszont az új fejlesztés abban különbözik jelentős mértékben a hasonló szolgáltatásoktól, hogy a felhasználók egyúttal az alkalmazott mesterséges intelligenciát is tanítják. Az Evorust jelenleg is használja az Amazon Mechanical Turk az ügyfelek kérdéseinek megválaszolására és a segítségének köszönhetően a dolgozók mindig a legjobb választ adhatják. A chatbot ráadásul nem csupán válaszokat kínál, de a korábban feltett és már megválaszolt kérdéseket is követi.
Bigham rámutatott: a vállalatok sok erőfeszítést tesznek azért, hogy az embereket megtanítsák arra, hogyan beszéljenek a gépi asszisztensekkel, de a lehetőségek korlátozottak. Ők változtattak ezen a gyakorlaton és hagyják a felhasználókat szabadabban beszélni, így az asszisztensnek kell megtanulni igazodni az emberekhez. A szoftverek ugyanakkor eddig nem várták el az udvariassági formulákat, például a megszólítást. A mesterséges intelligencia rendszer fejlesztése még nem zárult le, de a kutatók már önkénteseket várnak az Evorus tesztelésére. Bigham azt remélte, hogy a megoldás idővel képes lesz arra, hogy egyre nagyobb arányban válaszolja meg a feltett kérdéseket.