Berta Sándor

Az Intel búcsút int a virtuális valóság piacnak

A társaság vagy eladja vagy kiszervezi a részlegét.

A Bloomberg szellőztette meg a hírt, hogy az Intel a közeljövőben hátat fordítana a virtuális és kiterjesztett valóság piacnak. A társaság a technológiák fejlesztésével foglalkozó részlegét vagy értékesítené vagy kiszervezné. A 350 millió dollár értékűre becsült részleg kapcsán máris vannak érdeklődők. Ugyan a társaság korábban feladta az Alloy nevű projektjét, de a tervek között szerepelt egy kiterjesztett valóság szemüveg megalkotása, amely Bluetooth-kapcsolaton keresztül csatlakozott volna az okostelefonhoz.

Ez a fejlesztés már a végső szakaszban van, így a termék akár még az idén piacra kerülhetne. A technika neve egyébként Superlite (Superlight) és a lényege, hogy a tartalmakat egy lézer segítségével a retinára vetítik. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy ez mennyire biztonságos megoldás, miként azt sem, hogy hosszú távon okozhat-e problémákat a Superlite (Superlight) használata. A megoldást a Quanta Computer Inc. gyártaná.

Bár az Intel megszabadulna a jelenlegi több mint 200 amerikai, svájci és izraeli fejlesztőt foglalkoztató részlegétől, de nem akarja azt egyszerűen elengedni, ugyanis a vásárlót többek között a saját terjesztési csatornájával és a partneri kapcsolataival támogatná. A legvalószínűbb vevőjelölt a Vaunt. Az Intel egyelőre nem kommentálta a kiszivárgott híreket.

Az Alloy projektet még 2016 augusztusában mutatta be az Intel és a lényege egy olyan szemüveg megalkotása volt, amely egyesíti a valódi és a virtuális világot. Az Alloy szemüveg teljesen vezeték nélkül dolgozott volna és nem volt szüksége kamerákra vagy vezérlőegységekre sem, mert minden komponenst (processzor, memória, kamera, szenzorok) az eszközbe integráltak. A működéshez szükséges energiát a beépített akkumulátor biztosította volna.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asgh #24
    A 20. század elején az akkori elemzők azt jósolták, hogy világviszonylatban max. 2 millió autót lehet eladni, mert ennyien hajlandóak söfőrnek állni és kb. ennyi gazdag ember engedheti meg magának, hogy autója legyen. Aztán jött Ford a T-modellel és megteremtette az autóipart.

    Amikor a 80-as évek elején megjelentek a 8bites személyi számítógépek, azokat is átmeneti divathóbortnak tartották.
    Oktatásra oké, de hogy minden háztartásba számítógépet? Minek?
    - Kevesen engedhetik meg maguknak, hogy egynél több tv-jük legyen
    - Drága
    - A sok drót kényelmetlen és ronda
    - A kb. 120x160-as felbontás max. bugyuta játékokhoz elég
    - Nincs az átlagember számára is hasznos funkciói
    ... és így tovább.

    A szkeptikusoknak abban igazuk volt, hogy a személyi számítógép akkor, abban a formában valóban nem volt több, mint egy szűk réteg hobbija, abban viszont nem, hogy nem voltak képesek tovább látni az orruknál.
    A 8bites korszak nélkül ugyanis nem fejlődött volna az otthoni informatika ezermilliárd dolláros nagyságrendű iparággá.

    A VR most ezt a korai, bevezető szakaszát éli: az élmény még teli van kompromisszumokkal, kevesen engedhetik meg maguknak, nincsenek kiforrott technológiai szabványok, cégek tűnnek fel majd dobják be a törülközőt, stb.
    Ez egy teljesen normális fejlődési folyamat, aminek semmi köze az olyan eleve halvaszületett technológiákhoz, mint a 3DTV.

    A 3DTV-t az informatikából tv-gyártóvá avanzsáló cégek erőltették (Samsung, LG), mert ahhoz szoktak, hogy az emberek az elektronikai termékeket évente cserélik, ha megjelenik egy új színes-szagos fícsör.
    Ha nem tudsz versenyképes minőséget produkálni egy adott árszegmensben, akkor pakold meg parasztvakító funkciókkal és a balek majd azt veszi, mert az "többet tud". Ez a mottó a szórakoztató elektronikában.
    TV-t viszont kb. úgy vesznek az emberek, mint autót: a legjobb esetben 4-5 évente, ha már lefingott az előző, és ez a vásárlói mentalitás a tv gyártók minden erőlködése ellenére (még) makacsul tartja magát.
    Azaz maga a "pakoljuk meg egy halom szar funkcióval a tv-t" koncepció mondott csődöt, nem a 3DTV önmaga, ami csak a leglátványosabb példa az összes félresikerült kísérlet közül.

    A kinect dettó ugyanez a konzol piacon: a nintendo a wii-vel megteremtett egy új felhasználói élményt, hogy nem csak a kanapéban tespedve lehet játszani, az MS pedig megpróbálta überelni, csak nem jött be.
    A játékos fizikai mozgásának a követése a játékon belül - azaz a kinect alapkoncepciója - viszont pont a VR roomscale alkalmazásokban éli a reneszánszát.

    A lényeg, hogy egyáltalán nem kell temetni a VR-t és a technológiának nagy jövőt jóslóknak igazuk lesz, csak - mint minden trendváltó technológia esetén - szükség van még néhány generáció váltásra.
  • CairoJack #23
    Ez akkor egyelőre a VR vége. Azt azért lehetett tudni, hogy ez a sor vár rá. Legalábbis most, majd x év múlva lehet jobb, kényelmesebb és olcsóbb lesz a technológia, de ma még nem alkalmas tömeges használatra.
    Nem mondom, ma is hasznos, oktatási, műszaki területeken, játékban szimulátoroknál, stb., biztos így is dollár milliárdos üzlet éves szinten, de azért közel sem lesz az a siker, aminek szánták (minden lakásba 1-2 ilyen eszköz).

    Jelenleg még túl sok a kompromisszum. Drága, drága és erős hardver kell a kihajtásához, relatíve nagy, nehéz, kényelmetlen, izzad alatta az ember feje, helyhez kötött, nem ad igazi élményt (Oculus vezérigazgatója nyilatkozta, hogy a VR még szemenként 8K-s panellel sem lesz igazán élethű) koszolódik a lencse, sokat fogyaszt, stb, stb, stb...
    Ezek olyan dolgok, amit speciális körülmények között elvisel az ember (oktatás, 1-1 játék, ha gamer fanatikus vagy), de a mindennapok során nem fogja használni, ezért túl sok pénzt nem fognak érte kiadni.

    Ugyan arra a sorsra fog jutni, mint a 3D TV, vagy a Kinect. Lesz egy stabil, de szűk felhasználói bázis, de a nagy többséget nem fogja érdekelni.
    Emiatt nem lesz igazán rentábilis fejleszteni, fenntartani.
    Utoljára szerkesztette: CairoJack, 2018.02.06. 12:35:05
  • pixx #22
    Én egyetértek veled.
    Én is szeretem a technikát, de azért én se tartom túl jónak ezt.
    Ha megég a kezem, legrosszabb esetben bőrátültetéssel orvosolják ezt.
    Ha csökkenti a látásod 20-30%-kal, vagy vakká tesz, tök mindegy ki mennyi pénzt ad.
  • gforce9 #21
    Igen, ismerős ez a helyzet. Mint ahogy a Tesla lefejezős sztorija. :) Mibaj lehet?

    Általánosságban lehet baj ebből. A technológiát lassan már istenként imádjuk. Én abszolúte technológi pártoló vagyok, de a felelőtlenség, ahogy sok esetben kezelik, az aggasztó.
  • Sequoyah #20
    Tobb nagysagrendnyi energiakulonbseg van egy ilyen eszkoz kozott, es a szemkarosodashoz szukseges energia kozott, szoval nem kell mernoki csoda ahhoz, hogy 100%-osan biztos eszkozt gyartsanak.
    De ha aggodsz, akkor varj ki 1-2 evet es par millio eladott peldanyt, es akkor mar latszik, hogy letezik-e barmilyen problema. Es egyetlen eset is eleg lehet, hogy szenne pereljek a gyartot...
  • gforce9 #19
    Nem mondtam olyat, hogy kiégeti a szemet. Olvass alaposabban. Én abban nem vagyok biztos, hogy kárt nem okozhat. Az is kár, ha egy meghibásodás esetén néhány napra X irányba nem úgy látsz, mert épp regenerálódik az a terület. Ezen technológiákra közel sincs olyan szigorú szabályozás, mint pl. a gyógyszeriparra, pedig ennek is lehetnek nem várt hatásai.
  • ToxiMaxi #18
    Class I lézernek pont ez a lényege, hogy 1 pontba koncentrálva se okoz problémát. Nekem mind1 ha nektek az a fantazmagória tetszik, hogy kiégeti a szemeteket, ám legyen, nehogy használjatok majd ilyet mert veszélyes.
    Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2018.02.05. 20:11:23
  • gforce9 #17
    Arra próbált célozni, hogy egy szemüveg nem égeti ki a szemed. De a szemüveget megfelelő szögben tartva, lehet vele hangyát égetni. Egy bekrepált vezérlés én nem vagyok biztos benne, hogy kis teljesítmény esetén nem okozhat kárt, mondjuk 1 pontba koncentrálva az egészet.
  • ToxiMaxi #16
    Tömítés nélkül aligha ad le nagyobb teljesítményt. Továbbra is egy kis erejű Class I-es lézer van benne, ami veszélytelen.
  • gforce9 #15
    már használják :)