SG.hu

A méret és a funkciók a legfontosabbak tévéválasztáskor

A Samsung Dél-Koreában végzett felmérése rámutatott a tévévásárlást leginkább befolyásoló szempontokra, melyek egyúttal formálják is a tévépiaci trendeket. Egyre növekvő igény figyelhető meg a nagy méretű UHD televíziók iránt, és a készüléken elérhető kényelmi funkciók is kulcsfontosságúak a döntéskor.

A GfK és az NPD piackutató cégek megállapították, hogy idén január és augusztus között az 55 colosnál nagyobb tévék tették ki a globális eladások 40 százalékát. Észak-Amerikában az eladott tévék 50 százaléka 55 colosnál nagyobb átmérőjű volt, 30 százalékuk átmérője pedig a 60 colt is meghaladta. A kutatásból az is kiderült, hogy az FHD (Full High Defintion) felbontású televíziók helyett egyre inkább az UHD (Ultra High Definition) felbontású tévéket választják a vásárlók. A tévépiac globális bevételének 50 százalékát az UHD tévék eladása hozza, Észak-Amerikában, Európában és Dél-Koreában ez a szám 60-70 százalék.

A Samsung adatai szerint, a Magyarországon értékesített 55 colosnál nagyobb készülékek részaránya egyelőre még elmaradt a nyugati trendektől, de már nálunk is dinamikusan közelít az európai átlaghoz. Ugyanakkor a hazánkban eladott UHD televíziók már az értékesített tévék harmadát teszik ki. A vásárlók szerint az egyik legfontosabb tényező a tévé kiválasztásakor, hogy a készüléket egyszerűen és könnyen lehessen használni. A Samsung amerikai és német piacokon végzett több mint ezer potenciális tévévásárlót bevonó kutatása szerint az egyik legnagyobb negatívumot a készülékekhez tartozó kábelrengeteg jelenti, de ugyanígy eltántoríthatja a fogyasztókat a vásárlástól, ha egy adott készülékhez nem, vagy nehezen csatlakoztatható egyéb elektronikus eszköz vagy nehézségek adódnak a tévén történő navigációban.

Idén január és augusztus között a Samsung tévéüzletágának piaci részesedése tette ki a globális tévépiac 34 százalékát, amely nagyobb, mint az utána következő két vállalat összesített piaci részesedése. Globális szinten a Samsung tévéeladásainak 42 százalékát 60 colosnál nagyobb tévéinek köszönheti, az eladott tévéknek 38 százaléka pedig UHD felbontású. A Samsung tévépiaci stratégiájának alapja a széles választék. "A QLED TV eladások jelentősen megnövekedtek az év második felében – mondta el Rózsa Márton, a Samsung Magyarország szórakoztató elektronikai üzletágának vezetője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • esztyopa #5
    ...Mármint a...milliomosoknak...
    /Ezt a baromságot ! A piac nem így működik/
    Utoljára szerkesztette: esztyopa, 2018.02.02. 13:52:20
  • takysoft #4
    Amíg nem tudod számokba önteni, addig nehéz.
    Az LED lesz majd a nagy változás.... végtelen kontrasztarányával és tökéletes feketéivel verni fog minden mást :)

    Őszintén szólva... én nem vagyok egy nagy minőségbuzi ebből a szempontból.
    És tény, hogy TN panelen belül sok réteget látok én is.
    De IPS panelek között nem sok különbség van. Mindegyik jó

    Nem árt, ha nincs IPS glow, de amúgy ennyi. Jó képminőség, jó betekintés szőgek, jó színhűség. A legtöbb esetben ez egyből magas fényerővel is társul.

    Az IPS tévé, az IPS tévé. A LED meg LED. ÉS hát... nekem kb ennyi.
  • tom_pika #3
    Képminőség kutyát sem érdekli.
  • kvp #2
    "Kivancsi lettem volna, hogy Eszak-Koreaban, inkabb 55 vagy 60 colos tevek a menok."

    6 eves hir, de frissebbet nem talaltam:
    http://www.northkoreatech.org/2011/07/30/kim-jong-il-visits-lcd-tv-factory/

    Ezek alapjan a 80-100 centis sima HD tv-k lehetnek most a gyakoriak a hivatalos forrasbol (csak kinai panelek osszeszerelese zajlik helyben), mig jellemzoen kisebbek amiket kinabol visznek be filmet nezni. A kinai-eszakkoreai hatar aruk tekinteteben eleg nyitott, foleg mivel a kereskedok jelentos resze a rendszernek (is) dolgozik.

    ps: Amikor mar 100-130 ezer forint korul van egy Samsung UHD tv (pl. a mediamarktban), akkor nem igazan eri meg sima HD-t venni.
  • duke #1
    Európában és Dél-Koreában ez a szám 60-70 százalék.

    Kivancsi lettem volna, hogy Eszak-Koreaban, inkabb 55 vagy 60 colos tevek a menok. :)