Berta Sándor

Az ötödik generációnál tartanak az autóradarok

Nagyon fontos, hogy a jövőben az autók minél pontosabban felismerjék a környezetüket.

Az év végére már a Continental több mint 30 millió radarszenzora lesz használatban. A társaság folyamatosan kiépíti a gyártási kapacitásait és kifejlesztette az ötödik generációs radarokat, amelyek sorozatgyártása 2019-től kezdődhet el. Az új készülékeket nem csupán nagyobb teljesítmény jellemzi, hanem az építőkockák elve szerint épülnek fel, így a funkciók mindig rugalmasan a követelményekhez igazíthatók. A 77 GHz-es sáv használatával tovább nő a szenzorok felbontása és lehetővé válik például a kisebb tárgyak (elveszített pótkerék, leesett kipufogó stb.) felismerése.


A távolsági radarok belépő kategóriájába tartozó modelleket 200 méteres hatótávolság és ± 45 fokos látószög, míg a fejlettebbek változatokat akár 300 méteres hatótávolság és ± 60 fokos látószög jellemzi. A közelségi radarok először láthatók el holttér-figyelmeztetési funkcióval, sávváltási asszisztenssel vagy parkolási segéddel. Amennyiben négy közelségi radart szerelnek fel egy járműre, akkor az képes lesz szinte 360 fokban látni. A környezet részlethű megjelenítése elengedhetetlen ahhoz, hogy a fedélzeti rendszerek átvehessék a vezetőtől a gépkocsi irányítását. A radarok mellett kamerákra, Surround View és 3D Flash LiDAR-rendszerekre is szükség van ahhoz, hogy az emberrel megegyező vagy annál jobb teljesítményre képes megoldást lehessen megalkotni.

Az ötödik generációs radarokat a nagyobb teljesítmény mellett kompaktság és rugalmas felhasználás jellemzi. Norbert Hammerschmidt, a Continental radarprogram-menedzsmentjének vezetője kifejtette, hogy ezek a tulajdonságok könnyebbé teszik az alkalmazást a különböző járműplatformokon. A berendezések önmagukban vagy moduláris hardver- és szoftverkörnyezetben is használhatók. A rendszer támogatja nem csupán a jelenlegi High-Speed CAN és CAN-FD szabványokat, hanem felkészítették az Automotive Ethernet támogatására is. Az utóbbinak köszönhetően már rendelkezésre áll a megfelelő sávszélesség a szenzoradatok továbbítására.


Karl Haupt, a Continental sofőrsegítő rendszerekért felelős vezetője az eszközök magasság mérési képességét emelte ki, mint ami lehetővé teszi a különböző kisebb objektumok vagy például az olyan elemek, mint a járdaszegélyek precízebb felismerését. Az új radarokat jellemző nagyobb látószög által lehetővé válhat az autonóm vészfékezés a kereszteződésekben az átkelő forgalom esetében is és eközben a rendszer akár a kerékpárosokat vagy a motorosokat is biztonságosan felismeri, illetve megkülönbözteti. 2020-tól minden újonnan engedélyezett rendszernek ilyen biztonsági követelményeknek kell megfelelniük ahhoz, hogy a European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) keretében megkapja az 5 csillagos, vagyis a legjobb minősítést.

A távolsági radarok készítése októberben kezdődött el a Continental sanghaji üzemében. A cél az, hogy a gyártó évente több millió ilyen berendezést készítsen. A kapcsolódó szenzorokat Németországban, az Amerikai Egyesült Államokban és a Fülöp-szigeteken gyártják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zsoltc #7
    Én így értelmezem a szöveget: a) 2020ra minden rendszer ezt kell tudja, hogy megkapja az öt csillagot b) a radarok már olyan kifinomultak, hogy el tudják látni ezt a feladatot.
    Kisebb objektumok, motorosok, kerépárosok már eddig is felismerhetőek voltak kamerákkal.
    Utoljára szerkesztette: zsoltc, 2017.12.04. 14:05:07
  • NEXUS6 #6
    Nem mert multifázisos pajzzsal van kombinálva, azon még a Borg is csak lassan tud áttörni!
    XD
  • tom_pika #5
    ezek egymást nem zavarják?
  • Tetsuo #4
    Tehát, ha a Conttinental fejesztése csúszik, akkor 2020-ban a legjobb besorolás csak a 4 csillag? :-)
    Remélem megkérik az árát annak a radarnak néhányszáz százalékosan.
  • Cat #3
    Igen.

    A feltételeket előre megadott módon folyamatosan szigorítják, mert jelenleg kb. értelmetlen a teszt, mert már a teljesen átlagos autók is ötcsillagos értékelést kapnak. (Ugyanez a baj a háztartási gépeknél az energiatakarékossági besorolással, A+ alatt már nem kapni hűtőt vagy mosógépet.)
  • nlght #2
    A volkswagen botrány is ilyesmiből indult, nem tudták teljesíteni a követelményt, ezért csalni kezdtek.
  • Tetsuo #1
    Az új radarokat jellemző nagyobb látószög által lehetővé válhat az autonóm vészfékezés a kereszteződésekben az átkelő forgalom esetében is és eközben a rendszer akár a kerékpárosokat vagy a motorosokat is biztonságosan felismeri, illetve megkülönbözteti. 2020-tól minden újonnan engedélyezett rendszernek ilyen biztonsági követelményeknek kell megfelelniük ahhoz, hogy a European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) keretében megkapja az 5 csillagos, vagyis a legjobb minősítést.

    Még az eszközök kifejlesztése előtt meghatározták, hogy csak ezzel lehet 5 csillagos a teszt 2020-ban?



    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2017.12.01. 12:15:43