SG.hu
A vállalatok küzdenek a digitalizációval
A cégek nehezen boldogulnak a digitális átalakulás négy stratégiai tényezőjével: az emberekkel, az intézkedésekkel, az együttműködéssel és a technológiával.
Bár a vállalatok tisztában vannak a digitális átalakulás fontosságával, világszerte küzdenek a digitalizáció kulcstényezői közötti egyensúly megteremtésével. A „A digitális átalakulás kulcstényezői The Digital Transformation PACT című jelentésben megkérdezett 1625 cégvezető harmada (33%) állított már le projektet az utóbbi két évben 423 ezer euró veszteséggel, míg egynegyedük (28%) esetében a bukott projekt költsége elérte az 555 ezer eurót. A vállalatok 84%-ának elmondása szerint az ügyfelek nagyobb fokú digitalizációt várnának el, míg 71% úgy véli, hogy elmarad e téren versenytársaitól. Kétharmaduk (66%) arra számít, hogy a digitális átalakulás miatt ügyfeleket veszít a versenytársakkal szemben.
A digitális átalakulás jóval többről szól a puszta technológiánál. A kutatás azt vizsgálta, hogyan teljesítenek a vállalatok a digitális átalakuláshoz szükséges négy stratégiai tényező szempontjából: emberek, intézkedések, együttműködés és technológia (angolul PACT: People, Actions, Collaboration, Technology). A szervezetek tisztában vannak a digitális átalakulás fontosságával. 46%-uk már valósított meg transzformációs projektet, 86% számol azzal, hogy a technológia egy évnél hosszabb távon jelentős hatást gyakorol működésére. A vállalatok azonban továbbra is kihívásokkal szembesülnek a fenti négy tényezővel kapcsolatban.
Az emberi tényező szintjén a cégvezetők túlnyomó többsége (90%) megpróbálja növelni a cégen belül elérhető digitális szakértelmet. A megkérdezettek 70%-a beismeri, hogy szervezetén belül nem áll rendelkezésre elegendő digitális tudás. 80%-uk szerint a készségek hiánya akadályozza leginkább az internetes biztonság megteremtését. A szakértelem hiánya várhatóan égető probléma marad a jövőben is: 93% úgy véli, hogy a dolgozók továbbképzése elengedhetetlen lesz szervezete sikere szempontjából a következő három évben, míg 83% szerint a mesterséges intelligencia 2020-ra átformálja a szükséges készségek körét.
Az intézkedéseket, azaz a sikeres digitális átalakuláshoz szükséges folyamatokat és viselkedést tekintve a cégvezetők 90%-a számol be arról, hogy szervezete egyértelműen meghatározott digitalizációs stratégiával rendelkezik, és 83%-uk úgy gondolja, hogy a vállalat többi része is ismeri ezt a stratégiát. A megkérdezettek háromnegyede (74%) azonban elismeri, hogy gyakran indulnak olyan projektek, amelyek nem kapcsolódnak az általános vállalati stratégiához, míg 72% szerint a szervezet bizonyos részei csak ilyen digitális árnyékprojektek segítségével tud érdemi innovációt végrehajtani. Kétharmaduk (66%) esetében a bukás magas költsége akadályozza a jövőbeni digitális átalakulást.
A vállalatvezetők az együttműködés támogatására is tesznek lépéseket. Többségük már indított vagy tervez indítani co-creation projekteket (63%) például technológiai szakértők (64%) és meglévő ügyfelek (42%) bevonásával. Meglepő módon 79% akár kényes adatokat is hajlandó lenne megosztani az ilyen közös (co-creation) projektek keretében, 73% szerint viszont a gyors siker elmaradása rövid időn belül véget vetne a stratégiai partnerkapcsolatoknak.
A cégvezetők sokféle technológiai rendszer bevezetését tervezik. Egy éven belül több mint felük (52%) készül telepíteni internetes biztonsági megoldásokat. A kiberbiztonságot a dolgok internetje (51%), a számítási felhő (47%) és a mesterséges intelligencia (46%) követi szorosan a sorban. A vállalatvezetők tudják, mennyire felforgatja a piacot a technológiai változás. 86%-uk szerint a változtatásra való képesség alapvető lesz cégük túlélése szempontjából a következő öt évben. 71%-uk aggódik amiatt, vajon mennyire tudja szervezete bevezetni működésében például a mesterséges intelligenciát.
„Az új technológia bevezetésénél mindig ügyelni kell az egyensúlyra. A gyorsuló ütemű változások korában ez az egyensúly fontosabb, mint valaha. Nem elég a legjobb alkalmazásokat és eszközöket beszerezni, mert a használatukra képes, tehetséges és rátermett munkatársak hiányában ezek nem sokat érnek. Hiába vannak zseniális, haladó gondolkodású szakembereink, ha a cégkultúra megfojtja az innovációt. És lehet egy cég bármilyen nagy, befolyásos és erős, egyedül nem lesz sikeres a jövő világában. A digitális korban csak a négy kulcstényező – az emberek, az intézkedések, az együttműködés és a technológia – egyensúlyát megteremtő szervezetek boldogulnak” – szögezte le Duncan Tait, a jelentést megrendelő Fujitsu vezérigazgatója.
Bár a vállalatok tisztában vannak a digitális átalakulás fontosságával, világszerte küzdenek a digitalizáció kulcstényezői közötti egyensúly megteremtésével. A „A digitális átalakulás kulcstényezői The Digital Transformation PACT című jelentésben megkérdezett 1625 cégvezető harmada (33%) állított már le projektet az utóbbi két évben 423 ezer euró veszteséggel, míg egynegyedük (28%) esetében a bukott projekt költsége elérte az 555 ezer eurót. A vállalatok 84%-ának elmondása szerint az ügyfelek nagyobb fokú digitalizációt várnának el, míg 71% úgy véli, hogy elmarad e téren versenytársaitól. Kétharmaduk (66%) arra számít, hogy a digitális átalakulás miatt ügyfeleket veszít a versenytársakkal szemben.
A digitális átalakulás jóval többről szól a puszta technológiánál. A kutatás azt vizsgálta, hogyan teljesítenek a vállalatok a digitális átalakuláshoz szükséges négy stratégiai tényező szempontjából: emberek, intézkedések, együttműködés és technológia (angolul PACT: People, Actions, Collaboration, Technology). A szervezetek tisztában vannak a digitális átalakulás fontosságával. 46%-uk már valósított meg transzformációs projektet, 86% számol azzal, hogy a technológia egy évnél hosszabb távon jelentős hatást gyakorol működésére. A vállalatok azonban továbbra is kihívásokkal szembesülnek a fenti négy tényezővel kapcsolatban.
Az emberi tényező szintjén a cégvezetők túlnyomó többsége (90%) megpróbálja növelni a cégen belül elérhető digitális szakértelmet. A megkérdezettek 70%-a beismeri, hogy szervezetén belül nem áll rendelkezésre elegendő digitális tudás. 80%-uk szerint a készségek hiánya akadályozza leginkább az internetes biztonság megteremtését. A szakértelem hiánya várhatóan égető probléma marad a jövőben is: 93% úgy véli, hogy a dolgozók továbbképzése elengedhetetlen lesz szervezete sikere szempontjából a következő három évben, míg 83% szerint a mesterséges intelligencia 2020-ra átformálja a szükséges készségek körét.
Az intézkedéseket, azaz a sikeres digitális átalakuláshoz szükséges folyamatokat és viselkedést tekintve a cégvezetők 90%-a számol be arról, hogy szervezete egyértelműen meghatározott digitalizációs stratégiával rendelkezik, és 83%-uk úgy gondolja, hogy a vállalat többi része is ismeri ezt a stratégiát. A megkérdezettek háromnegyede (74%) azonban elismeri, hogy gyakran indulnak olyan projektek, amelyek nem kapcsolódnak az általános vállalati stratégiához, míg 72% szerint a szervezet bizonyos részei csak ilyen digitális árnyékprojektek segítségével tud érdemi innovációt végrehajtani. Kétharmaduk (66%) esetében a bukás magas költsége akadályozza a jövőbeni digitális átalakulást.
A vállalatvezetők az együttműködés támogatására is tesznek lépéseket. Többségük már indított vagy tervez indítani co-creation projekteket (63%) például technológiai szakértők (64%) és meglévő ügyfelek (42%) bevonásával. Meglepő módon 79% akár kényes adatokat is hajlandó lenne megosztani az ilyen közös (co-creation) projektek keretében, 73% szerint viszont a gyors siker elmaradása rövid időn belül véget vetne a stratégiai partnerkapcsolatoknak.
A cégvezetők sokféle technológiai rendszer bevezetését tervezik. Egy éven belül több mint felük (52%) készül telepíteni internetes biztonsági megoldásokat. A kiberbiztonságot a dolgok internetje (51%), a számítási felhő (47%) és a mesterséges intelligencia (46%) követi szorosan a sorban. A vállalatvezetők tudják, mennyire felforgatja a piacot a technológiai változás. 86%-uk szerint a változtatásra való képesség alapvető lesz cégük túlélése szempontjából a következő öt évben. 71%-uk aggódik amiatt, vajon mennyire tudja szervezete bevezetni működésében például a mesterséges intelligenciát.
„Az új technológia bevezetésénél mindig ügyelni kell az egyensúlyra. A gyorsuló ütemű változások korában ez az egyensúly fontosabb, mint valaha. Nem elég a legjobb alkalmazásokat és eszközöket beszerezni, mert a használatukra képes, tehetséges és rátermett munkatársak hiányában ezek nem sokat érnek. Hiába vannak zseniális, haladó gondolkodású szakembereink, ha a cégkultúra megfojtja az innovációt. És lehet egy cég bármilyen nagy, befolyásos és erős, egyedül nem lesz sikeres a jövő világában. A digitális korban csak a négy kulcstényező – az emberek, az intézkedések, az együttműködés és a technológia – egyensúlyát megteremtő szervezetek boldogulnak” – szögezte le Duncan Tait, a jelentést megrendelő Fujitsu vezérigazgatója.