Berta Sándor

LIDAR-gyártó céget vett a GM

A General Motors egyre komolyabb szerepet tölt be az autonóm vezetés területén.

A társaság megvásárolta a Strobe Inc. nevű startupot, amely nagyon kompakt LIDAR-rendszereket készít. A LIDAR a Light Detection and Ranging rövidítése és a segítségével lézersugarakkal letapogatható a környezet, valamint mérhetővé válik az egyes tárgyak helyzete és sebessége. A LIDAR-rendszerek elsősorban az önállóan közlekedő autókhoz fontosak, általában a járművek tetejére szerelik őket.


A General Motors az elmúlt években fokozatosan igyekezett erősíteni a jelenlétét a piacon, s összevásárolta a különböző megoldásokat és a technológiákat. Ebbe a sorba kiválóan illeszkedik most a Strobe. Tavaly májusban derült ki, hogy elektromos, önvezető taxikat épít a társaság. A technikát, amellyel az átépített Chevrolet Bolt robottaxikat felszerelik, a Cruise Automation Inc. szállítja, a startupot a General Motors egymilliárd dollárért vette meg. Júniusban pedig arról írtunk, hogy a gyártó több mint háromszorosára növelte tesztflottáját, így már 180 elektromos Chevrolet Bolt rója magától az utakat.

A mostani tranzakció esetében nem ismert a vételár. A Strobe, Inc. új tulajdonosa a Cruise Automation lett. A Strobe esetében elsősorban a saját fejlesztésű LIDAR az igazán érdekes, amely a Cruise Automation szerint egyetlen chipre felfér, ez pedig alapvetően csökkentheti a gyártási költségeket. A Cruise Automation a múlt hónapban bemutatta a világ első sorozatgyártásra tervezett autóját, amelynél elsődleges volt a vezető nélküli közlekedéshez szükséges redundancia biztosítása és a biztonsági követelményeknek való megfelelés. A jármű része lesz a Cruise jelenlegi tesztflottájának, amely San Franciscóban, Phoenixben és Detroitban közlekedik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    Kompakt, de elavult technika. Ahogy a radarok atalltak a forgo rendszerekrol a phased array megoldasokra es joval korabban a tv kamerak is valtottak a sorfolytonos olvasasrol a parhuzamos erzekelesre (ccd/cmos technologia), ugy a lidar-ok eseten is valtani kellene a mechanikus olvasasrol a lidar szenzor chipekre (cmos alapu szenzorokra) epulo megoldasrokra. Gyakorlatilag a lidar hullamhosszan lato, fenyero helyett faziskesest mero chipekrol van szo, ami mar eleve egy kesz voxel map-et ad vissza kimeno kepkent. Ha raallnanak a gyartasara, akkor filleres alkatresz lehetne belole es az adatok minosege is nagyot ugrana felfele. (megszunne a mintaveteli idobeli keses egy minta ket resze kozott es a felbontas is hasznalhatobb lenne)