MTI

Átadták az első váci elektromosautó-töltőállomást

Átadták Vác első elektromosautó-töltőállomását, amelyet a városban még három, a következő másfél évben pedig országosan 300 villám- és gyorstöltőállomás fog követni - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára.

Lepsényi István elmondta, hogy egyre inkább teret nyernek az elektromos autók, amíg öt éve alig-alig találkozhattunk velük, 2016-ban már több mint kétmillió elektromos működésű gépjármű üzemelt világszerte. Magyarországnak fontos, hogy ne maradjon ki a közlekedés fejlődéséből, ezért dolgozta ki a kormány az elektromobilitás elterjesztését ösztönző Jedlik Ányos tervet, a hozzátartozó cselekvési tervvel. A program révén a kormány azt szeretné elérni, hogy csökkenjen a közlekedés károsanyag-kibocsátása, növekedjen Magyarország energiabiztonsága, és támogatni kívánják a magyar vállalatokat és kutatóhelyeket, hogy minél jobban bekapcsolódhassanak az elektromobilitás fejlesztéseibe.

Lepsényi István közölte: a kormány célja, hogy kiépüljön az az infrastruktúra, amellyel az ország teljesen átjárható elektromos járművekkel, és a városokban se okozzon problémát az elektromos gépjárművek feltöltése. Hozzátette, hogy a megvalósítás érdekében az NGM létrehozta az állami tulajdonú e-Mobil Nonprofit Kft.-t, amely megkezdte az országos lefedettség kiépítését, ennek az első eleme a Vácon átadott töltőállomás. A gazdaságfejlesztési államtitkár szólt arról is, hogy az NGM tavaly a 15 ezer főnél nagyobb lélekszámú települések önkormányzatai számára pályázatot írt ki elektromos villám- és gyorstöltőállomások létesítésére, a támogatással 75 településen több mint 400 új töltőállomás épülhet ki.

Emlékeztetett arra is, hogy a tárca tavaly nyitotta meg a tisztán elektromos járművek értékesítésének támogatási rendszerét, amelynek keretében 480 jármű beszerzése valósult meg, így a zöld rendszámmal üzemelő, környezetbarát autók száma Magyarországon már meghaladja a 3000-et. Hozzátette, hogy a régióban Magyarországon értékesítik a legtöbb elektromos autót, amihez hozzájárul az a kormányzati célkitűzés, hogy 2030-ra elérje a 30 százalékot a költségvetési pénzből működő intézmények elektromos gépkocsi használata.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #3
    Amerikaban vannak ugynevezett level 1, level 2 es level 3 allomasok. A level 1 az 110V-os, a level 2 240V, mig a level 3 es folfele a gyorstoltok, jellemzoen HVDC-vel. Nallunk egy sima 240V/10-15A-es fali dugo level 2-nek szamit. Tehat az atlagos felhasznalas (otthon es munkahelyen toltes) eseten egy europai elektromos halozati csatlakozo boven eleg. Feltetel a 240V-os csatlakozos garazs otthon es a munkahelyen. Ez kb. a tenyleges felso kozeposztalytol biztositott mar ma is, sot videken ahol csaladi hazak vannak igazabol mindenkinel megoldhato. Mindenki mas (varosban, utcan parkolok) pedig sajnos valojaban tul szegeny ahhoz, hogy sajat autoja legyen, csak ezt nem igazan fogjuk fel.
  • M2 #2
    Meg ha túl gyors a töltőállomás, akkor hogyan fogják a lemerült aksisok utolérni?
  • duke #1
    " elektromos villám- és gyorstöltőállomások "

    Es ha eppen nem villamlik akkor hogy tolti fol ?
    Utoljára szerkesztette: duke, 2017.09.12. 20:13:55