MTI

20 százalékkal többet költenek robotokra idén a világon

Az idén közel húsz százalékkal nő a robottechnológiai beszerzésekre fordított összeg a informatikai és távközlési piackutatással foglalkozó amerikai International Data Corporation (IDC) ma közzétett kimutatása szerint.

Az IDC prognózisa szerint az idén 97,2 milliárd dollárt fordítanak robottechnológia beszerzésekre, beleértve a hardvert, a szoftvert és a szolgáltatásokat is, ami 17,9 százalékkal haladja meg a 2016-os kiadásokat. Öt év alatt a robotikai beszerzésekre fordított összeg évi átlagos 22,8 százalékos növekedéssel 2021-re 230,7 milliárd dollárra emelkedik. Az ipari, vállalati és lakossági felhasználási célokra szánt következő generációs intelligens robotok létrejöttéhez a robotikának a mesterséges intelligenciával és a gépek öntanuló képességének a fejlesztésével való konvergenciája adja meg a szükséges lökést - mutatott rá Jing Bing Zhang, az IDC robottechnológiai kutatási igazgatója.

A robotbeszerzések fő forrása a termelőipar és a feldolgozóipar 30,5 milliárd és 24,1 milliárd dollár kiadással az idén. Együttesen a két ágazat felelős a robottechnológiai kiadásoknak mindegy feléért. A harmadik legnagyobb robottechnológiai beruházó ágazat a nyersanyagipar az idén 9,0 milliárd dollár kiadással. A robotikára fordított beruházások azonban a 2016-2021-es periódusra vonatkozó prognózisban az oktatásban nőnek majd a legnagyobb mértékben, éves átlagban 71,9 százalékkal, illetve a kiskereskedelemben 51,3 százalékkal, az építőiparban 38,3 százalékkal, a nagykereskedelemben pedig 37,2 százalékkal.

A robottechnikai kiadások több mint fele, 51,5 milliárd dollár az idén az ázsiai-csendes-óceáni térségekre esik majd és nagyjából ez az arány jellemzi az előrejelzési periódus egészét is. Az Egyesült Államok 13,6 milliárd dollárt, Nyugat-Európa 10,1 milliárd dollárt fordít az idén robottechnológiára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #1
    Ekkora marketing mellett mindössze ekkora a növekedés? Miközben az áruk dinamikusan emelkedik.
    Ebből így nem lesz énekes halott...