Szekeres Viktor

Itt a Budapest Noir első plakátja

Elkezdődött a Budapest Noir kampánya.

Meglehetősen sokan várják Kondor Vilmos regényének adaptációját, a Budapest Noirt, mely a frissen kiadott plakát szerint "hamarosan" a mozikba fog kerülni - egyelőre még nincs hivatalos premierdátum. A főhős Gordon Zsigmondot Kolovratnik Krisztián fogja alakítani, mellette pedig Tenki Réka (Eckhardt Krisztina), Kulka János (Vitéz Szőllősy András), Kováts Adél (Szőllősyné Irma), Dobó Kata (Vörös Margó) és Anger Zsolt (Gellért Vladimir) kapott még kiemelt szerepet. A film operatőre Ragályi Elemér lesz, a forgatókönyvet Szekér András írta, a díszleteket pedig Pater Sparrow tervezte.

Ha valaki még nem olvasta volna a Budapest Noirt, annak álljék itt a hazai kiadás tartalma: "Budapest, 1936. október. Gömbös Gyula halott. A Terézváros egyik kapualjában egy fiatal zsidó lány holttestére bukkannak. Az Est helyszínre érkező bűnügyi zsurnalisztája, Gordon Zsigmond kérdezősködni kezd, de mindenütt falakba ütközik. A szálak egyszerre visznek felfelé, a társadalom legfelső rétegeibe, és lefelé, a nyomor és elkeseredettség szörnyű világába. Gordont hajtja szimata és kíváncsisága, és minél jobban el akarják ijeszteni, ő annál kitartóbban követi a nyomokat. Nem tudja, kiben bízhat, nem tudja, kit milyen hátsó szándék mozgat, nem tudja - de nem is érdekli -, mikor milyen érdeket sért. Egy dolgot akar csupán: megtalálni a lány gyilkosát, mert rajta kívül ez senkit sem érdekel..."


Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zetortraktor #4
    Ne, csak a Kontrollt ne... De ezt mi alapján mondod? Melyik idei filmben játszottak túl bármit is? (Nem mellesleg, elég megnézni a régi filmeket, meg a "naaaagy" színészeket, akik totál színpadiasan játszanak.. És ettől még jók a filmek.)
  • Zombee #3
    A régi gyerekfilmekben pont elfért akár a színpadi színészkedés is (Keménykalap és krumpliorrban Rodolfo nagyon ilyen, viszont oda jól is illik a túljátszás). A Tanú meg ugye eleve szatíra, a rendszer paródiája, ott sem zavaró, ha valaki kissé színpadias. Az Indul a bakterház dettó színházi jellegű, de oda is kellenek a túljátszott, karikatúra szerű alakítások. De amikor egy kommersz közönségfilmben látsz ilyet, ahol semmi sem igényli ezt, az már necces. De ennél nagyobb baj a rossz forgatókönyv, a rossz rendezés, és az ipari mennyiségű reklám (Valami Amerika egy másfél órás reklámblokk).

    És van, amikor a jó alapanyagot sem tudják használni, ott van A három testőr Afrikában. Zseniális alapanyag, remek színészek, Bujtort, mint rendezőt sem akarom bántani, de az a film egy rakás kaki. A 30-as évek, mára kissé kopottas vígjátékainak modern verzióit meg inkább hagyjuk, ahogyan a többi remek Koltai/KapaPepe vígjátékot is. Árpa Attila az Argóval lehetett volna jó, de ő is csak kicsit nyúlt túl a tipikus magyar közönségfilmen.
  • Paddy #2
    Ez így igaz. A magyar filmek jelentős részével az (is) a baj, hogy a színészek túl játsszák a karaktert. Ez alól nagyszerű kivétel a Moszkva tér, (talán a) Kontroll, Tanú, Indul a bakterház vagy a régi gyerekfilmek.
  • Zombee #1
    Ez akár még jó is lehet. Csak az a tipikus magyar filmes képi világot mellőzzék, az a fakó, tompa, nem igaz, hogy nem lehet ezt kikerülni. Meg filmben csak az szerepeljen, aki tud másként játszani, hiába zseniális színpadi színész valaki, egy mozifilmben teljesen máshogy kell játszani. Ez annyira jellemző volt mindig is a magyar filmekre, bár sokkal kevésbé zavaró, mint az utóbbi 20 év képi világa és minősége.