Berta Sándor

Inkubátor­programot indított az IKEA startupoknak

A svéd bútorgyártó érdekes vállalkozásokat akar támogatni, így sepernének be ötleteket a fiataloktól.

Az IKEA - a Rainmaking hálózattal közösen - elindította az inkubátorprojektjét, amelynek célja, hogy felkeltse a startupok érdeklődését. A program középpontjában a különböző technológiák, az ügyfélélmény, a dizájn, a fenntarthatóság, a gyártás, a beszállítói hálózatok, az adatelemzések és az élelmiszeripari innovációk állnak. A projekthez csatlakozó startupok szeptembertől decemberig az IKEA Älmhultban lévő laboratóriumába költözhetnek, 20 000 eurót és az inkubációs időre ingyen elhelyezést kapnak, továbbá hozzáférhetnek a cég prototípusaihoz, valamint a rendelkezésükre áll egy tesztlaboratórium is. Emellett természetesen élhetnek a vállalat tudósainak és menedzsereinek szakértelmével.

A bútorgyártó konkrétan olyan technológiákra igyekszik összpontosítani, mint a dolgok internete, a kiterjesztett és a virtuális valóság, a 3D-nyomtatás, a kiszállítás felgyorsítása, a chatbotok és a gyártás 4.0. Az élelmiszerek területén pedig ott vannak a virtuális ételízlelés, az új alapanyagok és az egészséges ételek. Utóbbi azért indokolt, mert az IKEA tavaly 1,7 milliád euró bevételre tett szert az éttermeinek köszönhetően. A startupoknak nem kell részesedést felkínálniuk a bevételeikből, a társaság csak együttműködést kér tőlük.

Tavaly április óta virtuálisan bejárható az IKEA kínálata. A svéd kereskedelmi társaság új bevásárlási élményként tekint a virtuális valóságra és kifejlesztett egy alkalmazást, amelynek a segítségével a felhasználók virtuálisan megtekinthetik az áruházlánc konyhabútor-kínálatát. A program a Steamen érhető el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!