SG.hu

Offline fenyegetésekké alakulnak az online veszélyek

Az emberek online tevékenysége – az e-kereskedelemtől kezdve egészen a távmunkáig – egyre inkább hatással van a fizikai világra is.

Az Ericsson ConsumerLab az online és a valódi világ közötti határ elmosódását vizsgálta; a jelentés rávilágít, hogy az online tevékenységek fizikai veszélyekkel is járhatnak, a kutatás pedig azt is megvizsgálta, ez miként befolyásolja a fogyasztók biztonságérzetét. Az online tevékenység fizikai megjelenése a személyes fenyegetettség, az egészségügy, illetve a pénzügyi műveletekkel kapcsolatos területeken figyelhető meg a legjobban. A megkérdezett internetfelhasználók majdnem fele szerint az online eredetű személyes, pénzügyi és egészségügyi veszélyek könnyen utat találhatnak maguknak a fizikai világba. A megkérdezettek másik fele viszont még mindig egy hagyományosabbnak mondható veszélyérzettel rendelkezik, így nem lát kapcsolatot az online és a fizikai világbeli fenyegetések között.

Bár a jelentésből az derül ki, hogy öt internetfelhasználóból három nem érzi irányítása alatt saját biztonságát, arra is rávilágított, hogy a biztonságérzetre komoly hatással van, hogy az adott felhasználó több védelmi intézkedést is alkalmaz-e. A kutatás egy másik érdekes eredménye ezzel kapcsolatban, hogy éppen azok érzik magukat a legnagyobb biztonságban, akik egyébként a legnagyobb számú fenyegetésnek vannak kitéve. Nem elég tehát egyszerűen csak a fenyegetettség miatti aggodalmakat kezelni; arra kell összpontosítani, hogy segítsük azokat, akik kevésbé urai a helyzetnek.

A kutatás arra a következtetésre jutott, hogy a magukat nagyobb biztonságban érző fogyasztók könnyebben rábízzák személyes adataik védelmét egyes szervezetekre, és hogy a fogyasztóknak leginkább azokon a területeken van szükségük támogatásra, amelyek az online személyiséglopás megakadályozására, valamint a pénzügyi információk, és személyes kontakt adatok online biztosítására vonatkoznak. Az online és offline fenyegetések összemosódásával a mindkét területre kiterjedő védelmi megoldások egyre fontosabbá válnak.

A fogyasztóknak nyújtott közvetlen segítség szempontjából a mobilszolgáltatók egyedi helyzetben lehetnek, hiszen online és – a fizikai világbeli üzlethelyiségeiknek köszönhetően – offline is jelen vannak, ráadásul segélyvonalaik révén éjjel-nappal elérhetőek. Az operációs rendszerek szolgáltatóival, az alkalmazás szolgáltatókkal és más olyan szolgáltatókkal ellentétben, akik korlátozott mértékben lépnek kapcsolatba a fogyasztókkal, a mobilszolgáltatók folyamatosan kapcsolatban állnak velük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!