MTI

A mobil játékok forgalma megelőzte a PC-t

Tavaly a mobil játékok egynegyedével nagyobb bevételt termeltek, mint a személyi számítógépes játékok és dupláját a játékkonzolok forgalmának az amerikai International Data Corporation (IDC) és az App Annie piackutató cégek ma közzétett "Gaming Spotlight, 2016 Review" tanulmánya szerint.

A mobil készülékeken futó játékok bevétele 2014-ben előzte meg a személyi számítógépekét és 2016-ra előnyük már 25 százalékra nőtt. A konzolos játékok bevételének a mobil játékok tavaly már több mint a dupláját termelték ki. Az olyan új technológiák, mint a valós látványt kiegészítők és a virtuális valóságot létrehozók (Augmented Reality, AR; illetve Virtual Reality, VR), elsősorban a mobil platformokon terjednek és túlnyomórészt a fiatal korosztály körében népszerűek.

A 2016 harmadik negyedévében végzett felmérés szerint az AR-játékokat játszó felhasználók túlnyomó többsége a fiatal korosztályból kerül ki és közel nyolcvan százalékuk játszik heti öt óránál többet. A mobil VR-játékok ehhez képest még viszonylag gyerekcipőben járnak, de itt is inkább a fiatal korosztály képviselteti magát a felhasználók között, akik legalább 15 órát töltenek játékkal hetente.

"2016 a mobil játékok eddigi legjobb éve volt" - mutatott rá Danielle Levitas, az App Annie kutatója. Elmondta: "A Pokémon GO kitörő sikere nagyban hozzájárult ahhoz, hogy messze a személyi számítógépek és a játékkonzolok elé lendülhessen a mobil készülékek játékforgalma. Várakozásaink szerint a valós látványt kiegészítő és a virtuális valóság technológiák összefonódásával a mobil eszközök válnak a játékipar legnagyobb bevételt termelő platformjává."

Miközben az iOS App Store és Google Play alkalmazás portálokon a letöltések 35 százaléka volt játék, ezek adták a bevétel 80 százalékát. Az iOS játékok bevétele a korábbi évekhez hasonlóan tavaly is felülmúlta nem csak a Google Play játékbevételét, de az összes Androidos alkalmazásportál együttes bevételét is. Kína és Japán mobil játékok terén betöltött piacvezető szerepe tovább erősödött tavaly. A mobiljáték-bevétel több mint 60 százaléka tavaly már Ázsiából származott.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • wraithLord #5
    Mobilra is van egy csomó olyan játék, ami nem egészen úgy működik a gyakorlatban, hogy "amikor épp ráérsz, előszeded a mobilod, és pötyögsz rajta kicsit", hanem addiktív, időirabló játék. Az viszont igaz rá, hogy egy-egy játékperiódus rövid, így akármikor elő lehet szedni... Pl. az "RPG"-nek nevezett alkotások ilyenek (ami nem az, de valami olyasmi, és egy csomó órát bele lehet tenni, hogy a karaktered megközelítse az elképzeléseidet, és egy csomó pénzt, hogy jó cuccai legyenek). Vagy ott vannak a menedzselős játékok. Nem kell egész nap azzal pepecselni, de vagy játszol, vagy nem, és utóbbi esetben nem fejlődik, amit menedzselsz.

    Sosem voltam híve ezeknek az "előkapom a telót, gyorsan játszom kicsit" valami olyasmivel, amit asztali gépen pl. az anyukák által nagyon szeretett pasziánszozáshoz vagy Facebook játékokhoz tudnám hasonlítani. Így nyilván (nagyonidőzjelben) "RPG"-vel játszottam. Azzal is csak 2 hónapig, és se előtte se utána soha nem játszottam semmivel sem mobilon, mert igazából nem szórakozás, és nem ad semmit, csak leköti a kezeidet, vagy én nem tudom. Akkor inkább netezek a telón, híreket olvasok vagy ilyesmi.
  • bdzsana #4
    Persze, hogy el tudom képzelni. De akikből megél a pc játékpiac azok jellemzően sokat játszanak, a mobil játékokat használók pedig jellemzően rövid időkre veszik elő, amikor éppen ráérnek. Ez az egyik ok, hogy a mobil játékok ilyen egyszerűek. Rövid pár perces sessionökre kell bontani, hogy bármikor tudj egyet játszani.
    Ez az átlag, de nyilván van olyan nem is kevés amit te írtál.
    A lényeg amúgy sem ez. Hanem, hogy sima ízlés dolga mit szeretsz jobban. Nem leszel több se kevesebb attól, hogy mobilon vagy pc játszol vagy nem játszol.
  • Yagami #3
    Értem, hogy érted, de akkor te ezek szerint el sem tudod képzelni, hogy valaki a gép előtt is egy-két órát "gubbaszt" max. Mert ugye ilyen nem létezhet...ahogy 6-7 órán keresztül telefont markoló és azzal játszó ember sincs. Ne legyünk szűk látókörűek...vonatkozik ez az alatta levő kommentre is természetesen :)
  • bdzsana #2
    Ki az a barom aki PC-n vagy konzolon játszik?
    Ki nagyobb barom, aki otthon a szabadidejét arra használja hogy a gép előtt üljön, vagy aki a napi spontán szüneteiben elüti az időt a telefonjával. (Utazás, buszra várás stb)
    A kérdéssel nem akarok vitát indítani, csak megmutatni, hogy nézőpont kérdése. Neked az a barom, aki candy crushozik másnak meg az aki egy teljes szabad hétvégéjét képes gép előtt gubbasztásra fordítani.
  • dzsagon #1
    ki az a barom aki mobilon játszik és még fizet is érte?