Berta Sándor

Mesterséges intelligenciával újítana a HTC

A cég egyszerre több telefont is bemutatna, miközben bevételük tovább süllyed. Személyi asszisztenstől remélik a kitörést.

A HTC azt tervezi, hogy mesterséges intelligenciára épülő személyi asszisztenssel látja el a jövőben az okostelefonjait. A rendszer többek között megtanulja majd, hogy mely üzeneteket mutassa meg a felhasználónak. Eric Matthes, a társaság európai menedzsere kijelentette, hogy újra vezetők akarnak lenni az innovációk területén.

A cég a napokban jelentette be a HTC U Ultra és a HTC U Play nevű két új modelljét, amelyek a februári Mobil Világkongresszuson jelennek majd meg a piacon. A gyártó az Ultrát (korábbi neve Ocean Note volt) csúcskategóriás eszköznek szánja és az 5,7 hüvelykes fő kijelzője mellett egy második, külön képernyősávval is rendelkezni fog. Ezen lesznek láthatók például a hírek vagy a hívások adatai, továbbá lehetővé teszi majd a kapcsolati információkhoz való hozzáféréseket anélkül, hogy ehhez a készülék tulajdonosának a fő kijelzőre kellene átváltania.


A mesterséges intelligencia intelligens fogyasztásmenedzselési funkciót is fog kínálni. A HTC saját fejlesztésű szoftvere képes lesz hozzáférni a naptárbejegyzésekhez és javasolni a legjobb időpontokat az okostelefon feltöltésére. Az intelligens és tanulóképes asszisztens segítségével lehetővé válhat a készülék zárolásának beszédparanccsal való feloldása. A termék oldalán elhelyezett négy integrált mikrofon biztosítja majd a zökkenőmentes kommunikációt. Darren Sng marketingvezető hangsúlyozta, hogy a személyi asszisztens folyamatosan aktiválva lesz.

A HTC U Play (korábban Alpine) szintén rendelkezni fog minden fontos funkcióval, amivel a HTC U Ultra és 5,2 hüvelykes kijelzője lesz. Hasonlóan nagyobbik testvéréhez 3,5 mm-es jack dugó nélkül bukkanna fel. A különlegességét azok a fülhallgatók jelentik majd, amelyek a fül belsejéhez való távolságot ultrahanggal fogják mérni és ezekhez az értékekhez igazítják a megszólaltatott hangot. A harmadik változat a One X10 lenne, amely a közvetlen előd frissítéseként futna be, méghozzá egy 5,5 hüvelykes kijelzővel és egy nyolcmagos MediaTek chippel.

A cégre nem járnak jó idők, a 2016-os évben tovább csökkent a bevétel, mégpedig 35 százalékkal, legalábbis az egy évvel korábbi periódushoz képest. Ez egyben 11 éves negatív rekordot is jelent, ami nem sok jót vetít előre, különösen annak fényében, hogy az utolsó negyedben nagyjából az őszi bevételt ismételték meg, ami akkor komoly veszteséget eredményezett. Ezzel immár sorrendben hetedik negyedéve veszteséges a gyártó, amely az új sorozattól reméli a lendület visszanyerését, még akkor is, ha ez korábban nem jött össze.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Jawarider #3
    Majd ha a progi megold egy gyilkosságot, vagy kitatál/feltalál több olyan dolgot amire nem programozták be , de "rájön" akkor talán hivhatjuk MI-nek :)
  • InfoCsill #2
    Összefoglaltad mindazt, amit évek óta érzek.
    Az MI mára reklámszlogen lett, nemrég Cukkenberg vagy leírni sem tudom a nevét MI-vel szerelt otthona csapta ki a biztosítékot nálam, amit pár hete beharangoztak: távvezérléses parancs kiadásra lejátssza a ház a megfelelő zenét a megfelelő szobában!!!! (sosem láttunk ilyet, ez az MI, egy távirányító a másik szobából!!!)
  • Skylake #1
    Az MI a 2015 utáni évek buzzwordja. Képzeld el, hogy itt, a sarki pékség is mesterséges intelligenciával újít: kiraktak egy ANI-val felszerelt kávéautomatát az üzlet elé, amely a bedobott érméket képes megvizsgálni, kiadni a terméket, és visszaadni a pénzt! Ez bizony nagy ugrás ahhoz képest, hogy korábban ilyen komplex műveleteket az un. "eladó" megnevezésű személyek voltak képesek elvégezni! Látni a fejlődést, na!