Ötvös Tibor

Half-Life 3 - több változat is létezett

A Half-Life 3 fejlesztése több irányba is haladt, így készült RTS és interaktív kaland változat is, de végül egyik sem kapott zöld utat.

Neked melyik tetszett volna?
  • Half Life 3 RTS
  • Interaktív Half Life 3
  • Half Life 3 FPS
A Half-Life 3 már bőven elérte azt a szintet, amit anno a Duke Nukem 4ever, melynek lényege, hogy már annyi álhírt és pletykát hallottunk a készültéről, a fejlesztéséről, hogy egyszerűen már nincs ember aki elhinné, hogy valóban kapunk majd a végén valamit. Persze Duke végül visszatért, bár elég ráncos formában, de ez a veszély Gordon Freemant nem hinném, hogy fenyegeti. Elsősorban azért, mert a Valve remekül el van a Steam bevételeivel és ha mégis kell egy kis pénz, akkor készít egy Left 4 Dead kiegészítőt és kész is.

Másodsorban pedig az év elején megjelent információk is arra mutatnak, hogy ha készülne is egy rész, még maga a csapat sem tudja, merre is haladjanak vele. A Game Informer Podcast legújabb adásában ugyanis Andrew Reiner igen érdekes dolgokat mondott a játékkal kapcsolatban. Megbízható, belsős forrásokra hivatkozva elárulta, hogy a Half-Life 3 kapcsán több tervezet is készült, így egy időben fejlesztés alatt állt egy valós idejű stratégia és egy interaktív kaland is.


"Rengeteg különböző prototípus készült kisebb, 4-5 főből álló csapatok berkeiben. De ezek persze sosem fejeződtek be. Az informátoraim elmondása alapján két fő vonal volt, amire azért több figyelmet fordítottak a munkálatok során. Az első egy RTS, valós idejű stratégia volt, mely vagy a Half-Life 3 vagy az Episode Three helyett/névvel érkezett volna. A másikban pedig igazi színészek játszottak volna. Ez az új akció-kaland egy amolyan interaktív film volt, benne valódi színészekkel, a Black Dahlia vagy The Bunker mintájára."

Végül azonban minden fejlesztés zsákutcába jutott és egyik sem valósulhatott meg. Persze óriási (és kimondottan izgalmas) kérdés, hogy a Half-Life rajongók mit szóltak volna, ha egy RTS vagy interaktív kaland képében tért volna vissza Gordon Freeman. Előbbi a bátrabb vállalkozás, utóbbit ha a Heavy Rain mintájára oldják meg, még kimondottan izgalmas és szórakoztató kalandot nyújthatott volna. Mindenesetre mivel a Valve továbbra sem mond semmit hivatalosan a franchise-ról, maradnak a találgatások és a béget nem érő várakozás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Yagami #15
    Dehogy van, csak te sem érted mit jelentett anno az a játék. Hogy ezért van ma Assasin's Creed, meg God of War, meg sok hasonló "kultikus" termék. Hogy ezért sikeresek a történet-orientált 3D-s játékok. Nem érezted át azt a feeling-et, amit nyújtott, a világnak abban a korában. Kiemelkedő és megismételhetetlen volt mindig is. Akár a második része is. Mindig előre mutatott, és tette ezt forradalmian. Ha nem tudod miért, nincs is értelme kb. véleményt alkotnod. Vagyis van, de én biztosan nem veszem komolyan. A vicces az, hogy anno még a Valve sem tudta szerintem, mit szabadít rá a világra Gordon Freeman kalandjaként. Oldalakat írhatnék róla, vagy órákat beszélni, és lehet, hogy meggyőznélek, bár nem ez a célom. Nem szoktam "játékot védeni" és elfogadom a más véleményeket, de ez esetben mindig kivételt fogok tenni. Mert Half-Life csak egy van.
    Utoljára szerkesztette: Yagami, 2017.01.13. 21:08:30
  • takysoft #14
    semmiképp, esetleg paradoxon. (az oximoron mást jelent)

    A hype amúgy nem feltétlen jó. Saját példámon okulok ezzel... sok játékot vártam tűnök ülve, és csalódtam nagyokat... (far cry primal, deus ex mandink divided)
    Pedig nem voltak rossz játékok, csak nem nőttek fel ahhoz, ami vártam.

    Volt, amitől meg nem vártam sokat, és mégis elképesztő jó lett (Assassin's Creed Syndicate)

    De igen.. volt olyan játék is, amitől nagyon sokat várt, nagyon rákészültem, és nagyon vártam, és játszottam vele, és ATYAÚRISTEN mennyire hozta azt, amit vártam tőle, és mennyivel többet is annál (Portal 2, Witcher 3)

    A hype-hoz fel lehet nőni. Ki lehet adni olyan játékot, aminek kimagasló minősége volt, és még az is elcsodálkozik rajta, aki évek óta várja.
    Egy minőségi iparosmunka ehhez nem elég. Egy "kötelező folytatás" kevés.
    Egy műalkotás kell. Egy mestermű.
    De lehetséges. Gondos odafigyeléssel, szívvel és lélekkel megy folytatás sokadik része is lehet kimagaslóan jó játék. (lásd az említett AC Syndicate pl... )

    A hype jelentése "alaptalan felhajtás". Hol a kiadó/fejlesztő generálja, hogy a rajongók, de a lényeg, hogy alaptalan.
    Alaptalan, mert nincs rá bizonyíték, hogy a termék jó lesz. Sőt, az esetek túlnyomó többségében ez nincs is így (hajjaj, No Man's Sky, Destiny, vagy kb bármelyik peter molyneux játék...)

    De azért ne felejtsük el, hogy a GTA5 előtt is volt ám hype :D Az pedig teljesített. De még hogy... a mai napig első a steam eladásokban.
    Onnét lehet tudni, hogy egy játék igazán sikeres, hogy steamen megelőzi a GTA5-öt 1-2 hétre... majd a GTA5 visszaáll az első helyre...
  • zola2000 #13
    na most egy ilyen világban, ahol elkészült a duke nukem forever, a last guardian (tényleg) készül az FF7 remake, a kingdom hearts 3, a shenmue 3 akkor pont a half life 3ból ne lenne semmi?! o_O
  • Ender Wiggin #12
    Most nem azért, de mikor kijött a HL2, akkor az magasan megfelelt az elvárásoknak, és igen magasra tette a lécet FPS illetve játék-motor fronton. És semmi különöset nem csináltak, nem volt a sok mai modern sallang/ökörség, ami nélkül már egy játékot sem csinálnak. Ne mondjátok már, hogy egy ilyen forradalmi játék esetében nem egészséges a hype.
  • Zombee #11
    Ritkán értek veled egyet, de ebben a HL fan kérdésben maximálisan. Kicsit túl van misztifikálva a játék.
  • Sir Cryalot #10
    lol, "hype-hoz fel lehet nőni" oxymoron
  • takysoft #9
    Hogy milyen lesz a minőség attól függ, milyenre csinálják. Nem a hype-tól. Minden hype-hoz fel lehet nőni.

    Amikről a cikk szól, szerintem csak spinofftervek voltak.
  • Yagami #8
    3. résznek minden nevetséges, ami a cikkben említve van. Hagyjuk már a hülyeséget, ezt még ők sem gondolhatták komolyan (nyilván ezért sem lett semmi ezekből).
    Jönni fog az majd, ne aggódjatok, ha 5 év múlva, akkor 5, ha 10, akkor 10. És ugyanúgy oda fog b@szni, mint ahogy tette mindkét része eddig.
  • Sir Cryalot #7
    Jó meglátás a "bundle" -zés.


    "Addig a Valve nem nagyon fog lépni, mert a HL3 körül már akkora a hype, hogy nincs az a játék, ami eleget tenne az elvárásoknak, hülyék lennének tehát házhoz menni a pofonért. " ezt meg azzal is ki lehet egészíteni, hogy nem is opció a fan service mert ha valakire jellemző vagy jellemző volt a totális elvakultság PLUSZ önparódia azok a HL fanek.
  • asgh #6
    Szerintem a Valve stratégiája az volt, hogy a Half Life 3 a Steambox platform exkluzívja lesz, mint a Halo az xbox-nak, csak addig vergődtek rajta, amíg se platform, se játék nem lett belőle.
    Azaz a HL3-ból akkor lesz csak valami, ha a Steam forgalma valamilyen iparági trend miatt megcsappanna és szüksége lenne a Valve-nak valamire, ami visszahozza a felhasználókat.
    Addig a Valve nem nagyon fog lépni, mert a HL3 körül már akkora a hype, hogy nincs az a játék, ami eleget tenne az elvárásoknak, hülyék lennének tehát házhoz menni a pofonért.