Berta Sándor

Beszállítókká válnak az autógyártók?

Az autógyártók túlélési esélyei nem attól függenek, hogy képesek-e elektromos vagy önállóan közlekedő gépkocsikat készíteni.

Stephan Rammler jövőkutató szerint a nagy gyártóknak nincsenek komoly túlélési esélyeik, ha a modelljeikben csak a motort cserélik ki vagy ha az autonóm közlekedés mellett teszik le a voksukat. A szakember úgy vélte, hogy nem túl észszerű dolog 40 millió benzines vagy dízeljárművet 40 millió elektromos autóval kiváltani. A villamosítás és a digitalizálás egyaránt ökológiai katasztrófához vezethet, ennek oka pedig az alapanyagok elpazarlása. Amennyiben tehát például a német ipar elektromos gépkocsik készítésére áll át, akkor egyáltalán nem vagy csak egy radikális átalakítás árán lesz esélye az előrelépésre.

Ráadásul, ha a gyártók kizárólag az elektromos járművekre összpontosítanak, akkor mindez oda vezethet, hogy az ázsiai vetélytársaik - amelyek már szintén képesek jó elektromos autókat készíteni - gyorsan felvásárolhatják őket. Valamelyik névtelen kínai társaság öt éven belül ugyanolyan jó modelleket építhet, mint a Volkswagen. Vagyis nagyon komolyan kell venni azt a forgatókönyvet, hogy a gyártók idővel egyszerű beszállítókká válnak.

"Amennyiben a kínaiak, akik egy saját, az európaiaktól független autóipart akarnak felépíteni, együttműködnek a Szilícium-völgy IT-cégeivel, akkor olyan piaci hatalom jön létre, ami ellen a német vagy akár az egész európai autóipar is nehezen tud majd fellépni. Az önállóan közlekedő gépkocsikkal kapcsolatos őrület sem menti majd meg az ágazatot. Ez ugyanis egy olyan ipar fantazmagóriája, amely a túléléséért harcol és azt reméli, hogy új technológiáknak köszönhetően a régi projekteket viheti tovább" - ecsetelte Rammler.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bigjoe #5
    Ez tényleg zavaros!
  • Sxy #4
    Ja és az eredeti cikk egyik comment-je utal arra, hogy az Apple visszavonulót fújt a saját autógyártásról, mert rájött, hogy nem is olyen egyszerű egy autót összelegozni.
  • Sxy #3
    Elsőre azt hittem, az SG.hu cikk a zavaros, de az eredeti cikk is egy Blikk "napi kis szines" szintjén mozog. :)
    - A kínai is autógyár ha autót gyárt :) Szóval akkor a kínaiak önmaguk beszállítói lesznek vagy mit akart itt mondani a költő?
    - Az eredeti cikkíró a kínaiakat látja veszélynek mert ha összefognak az amcsi SW cégekkel, akkor milyen innovativ guruló dobozgyártókká válhatnak. De nem ez az egyik innovativ irány lenne az, amerre fejlődik az autógyártás és ahol a kínaiak a kanyarban sincsenek?
    Az autógyárak a motor fejlesztésen kívül szerintem ma is mindent lego-znak és adják a design-t meg concept-et. Féket, motorvezérlőt, ablakemelőt, index lámpát, kamerát és radart mind olyan cégek fejlesztik és gyártják, mint a Conti. Bosch, Magna, Valeo, Mobis,...
  • Cat #2
    Ugyanez lezajlott korábban a napelemgyártóknál és a repülőgép-társaságoknál (csak ott az arab trió viszi a piacot).
  • kvp #1
    Roviden a jos szerint ha az azsiaiak kepesek lesznek ugyanolyan minoseget gyartani az uj technologiakat hasznalo autokbol, mint az europaiak, akkor felvasaroljak oket, mivel motottuk van allami tamogatas es korlatozott piac, mig europaban az utobbi tiltott. Szerintem meg mar el is kezdotott a folyamat, lasd saab vagy landrover.

    ps: Ha beszallitok lesznek, ha nem, igy is ugy is felvasaroljak oket a piac vedelme es az europai allamok tamogatasa nelkul, mivel nem tudnak ugy versenyezni, hogy a kinaiaknak allami hatszeluk van mind otthon, mind a vilag tobbi reszen. Raadasul mint a fenti ket ceg peldajabol latszik, ez a folyamat teljesen technologiafuggetlen, mivel mar az elektromos autok elterjedese elott elkezdodott.